انتشار این مقاله


تاثیر فوتبال بر فشارخون

بعضی از حرکات فوتبال با بیماری فشارخون بالا مرتبط است. این ارتباط ممکن است درمورد کسانی که شنبه ها به ترغیب مدرسه‌ی خود در زمین فوتبال حضور پیدا می کنند و فوتبال بازی می کنند آشکار نباشد بازی کردن فوتبال کالج با تاثیرات منفی که در قلب میگذارد مرتبط است.براساس مطالعات جدید همه‌ی بازیکنان به […]

بعضی از حرکات فوتبال با بیماری فشارخون بالا مرتبط است. این ارتباط ممکن است درمورد کسانی که شنبه ها به ترغیب مدرسه‌ی خود در زمین فوتبال حضور پیدا می کنند و فوتبال بازی می کنند آشکار نباشد بازی کردن فوتبال کالج با تاثیرات منفی که در قلب میگذارد مرتبط است.براساس مطالعات جدید همه‌ی بازیکنان به طور یکسان تحت تاثیر قرار نمی گیرند وحرکات تفاوت‌هایی را ایجاد می کند.

براساس مطالعت منتشر شده در ۵دسامبر در مجله ی JACC که مربوط به تصویربرداری قلبی-عروقی بود نشان داده شده است که بازیکنانی که در پست جلو بازی می کنند نسبت به دیگر بازیکنان احتمال ابتلا به فشارخون بالا،زیاد است.

بازیکنان پست جلو نسبت به سایر بازیکنان در زمین گرایش به بزگتر شدن از نظر جسمی را دارند و اولین کار آنها مقابله و مسدود کردن است.در این مطالعه توده‌ی بدنی (BMI) افرادی که در خط جلو بازسی می کنند نسبت به سایر پست‌ها مثل بازیکنان خط حمله و دریافت کننده‌ها ،بالا است.

تحقیقات قبلی نشان داده است که بازیکنان حرفه‌ای و سابق خط جلویی بیشتر در معرض خطر مرگ ناشی از بیماریهای قلبی هستد اما دانشمندان مطمئن نبودند چه علتی این افزایش خطر را ایجاد می کند اما تحقیقات اخیر علت این عمر را بیان می کند.

این تحقیق شامل ۸۷ نفر از ورزشکاران سال اولی بودند که در تیم فوتبال مدرسه دانشگاه هاروارد بین سال‌های ۲۰۰۸-۲۰۱۴ بازی می‌کردند. قبل از شروع هر فصل دانشمندان فشارخون ورزشکاران را اندازه‌گیری می‌کردندمحققان طی این ارزیابی مشاهده کردند که کدام بازیکنان فشارخون بالا دارند. (فشارخون بالا به معنی این است که فشار خون بین آنچه درنظر گرفته شده یعنی حالت نرمال که (۱۲۰/۸۰میلی متر جیوه) و آنچه پرفشاری محسوب می شود (۱۴۰/۹۰ میلی متر جیوه) افزایش پیدا تحقیقات نشان داده که قبل از شروع فصل میزان پیش فشارخون بالا (prehypertension) در بین افرادی که در پست جلو بازی می کنندو دیگران یکسان است. ۵۷%از بازیکنان خط جلو و ۵۱%از دیگر بازیکنان دچار پیش فشارخون بالا بوده‌اند اما در اتمام فصل ۶۱%بازیکنان خط جلو و ۳۰% از دیگر بازیکنان دچار پیش فشارخون بالا  بوده‌اند. این درحالی است که دانشمندان دریافته‌اند که بازیکنانی که در دیگر پست‌ها بازی می‌کنند میزان پیش فشارخون بالا در همان میزان قبل از شروع فصل باقی مانده است.

به‌علاوه در اتمام فصل تصویربرداری قلبی نشان‌دهنده‌ی تغییرات ساختاری در قلب بازیکنانی است که در پست جلو بازی می‌کنند.Dr.Aron Baggishدستیار مدیر برنامه قلب و عروق در بیمارستان عمومی Massachusettsو نویشنده ارشد این مطالعه در بیانیه‌ای گفت در این جمعیت از ورزشکاران سالم و جوان برای استنباط سلامتی های طولانی مدت سوالاتی مطرح می‌شود.

Dr.William Zoghbiرئیس بخش قلب و عروق در  Houstom Methodist Debakey مرکز قلب و عروق در سرمقاله‌ای برای همراهی یافته‌های جدیدگفت: تحقیقات زیادی در مورد نحوه تاثیر ورزش بر قلب ورزشکاران نیاز است. Zoghbiدر این مطالعه شرکت نکرده بود.

سارا منیری‌نیا


نمایش دیدگاه ها (0)
دیدگاهتان را بنویسید