انتشار این مقاله


برای بیماران مبتلا به دیابت و پر فشاری خون چه غذاهایی توصیه می شود؟

التهاب‌های مزمن یکی از عوارض متداولی است که بطورفزاینده در بیماران مبتلا به بیماری‌های قلبی،دیابت،چاقی و سندرم‌های متابولیک ایجاد می‌شود. این التهابات بوسیله‌ی برخی از فاکتور‌های محیطی از قبیل خوردن غدا‌های آماده،چربی‌های اشباع،شکر و …  ایجاد می‌شوند. التهاب یکی از عوارض خطرناکی است که می‌تواند سبب ایجاد معضلات جدی برای سلامتی شود. خوشبختانه تعدادی از […]

التهاب‌های مزمن یکی از عوارض متداولی است که بطورفزاینده در بیماران مبتلا به بیماری‌های قلبی،دیابت،چاقی و سندرم‌های متابولیک ایجاد می‌شود. این التهابات بوسیله‌ی برخی از فاکتور‌های محیطی از قبیل خوردن غدا‌های آماده،چربی‌های اشباع،شکر و …  ایجاد می‌شوند.
التهاب یکی از عوارض خطرناکی است که می‌تواند سبب ایجاد معضلات جدی برای سلامتی شود.

خوشبختانه تعدادی از غدا‌های طبیعی وجود دارند که سطح اینگونه التهابات را در بدن کاهش می‌دهند که شامل میوه‌های تازه،سبزیجات،ماهی،حبوبات و برخی از ادویه‌ها می‌باشد.

احتمالا افزایش مقدار مصرف اسید‌های چرب امگا۳ در رژیم غذایی مهم‌ترین قدم در جلوگیری از ایجاد التهاب است.

۳ مورد از بهترین مواد غذایی ضد التهاب در رژیم غذایی

  • زنجبیل: زنجبیل با بیش از ۵۰۰ ترکیب طبیعی منافع زیادی برای سلامتی دارد که از جمله‌ی آن‌ها می‌توان به رفع دل‌پیچه،جلوگیری از حالت تهوع و کاهش التهاب در بدن اشاره کرد.در زمانی که علم هنوز به چگونگی کاهش التهاب توسط زتخبیل تازه پی نبرده بود از آن برای کاهش التهابات ناشی از سرطان‌ها و التهاب مفاصل استفاده می‌شد.
  • ویتامین C : ویتامین C که در گریپ فروت، پرتقال، لیمو و بسیاری از سبزیجات یافت می‌شود، بیشتر به عنوان ماده‌ای برای مبارزه با سرماخوردگی شناخته می‌شود درحالی که این ویتامین یکی از مواد آنتی‌اکسیدان قوی است که می‌تواند اثرات مضر ناشی از استرس را کاهش دهد و همچنین در همکاری با ویتامینE اثرات ضد التهابی قوی دارد.
    با توجه به ماهیت محلول در آب ویتامین C این ویتامین در بدن ذخیره نمی‌شود و بنابراین مقادیر ضروری و مورد نیاز آن باید بطور روزانه مصرف شود
  • اسید‌های چرب امگا-۳ و سایر اسید‌های چرب ضروری: این اسید‌های چرب از چربی‌های خوب و سالم هستند که به جلوگیری از بیماری‌های قلبی،کاهش درد مفاصل،افزایش سلامت روانی و نیز کاهش التهاب کمک می‌کنند.
    مردم معمولا این دسته از چربی‌ها با مصرف روغن سبزیجات به دست می‌آورند اگرچه این روغن‌ها علاوه بر اسید‌های چرب امگا۳،امگا۶ نیز دارند.
    اسید‌های چرب امگا۳ عمدتا در ماهی‌، روغن میگو،آواکادو و روغن زیتون وجود دارد.
    تحقیقات نشان داده‌اند که اسید‌های چرب امگا۳ در کاهش التهاب بدن ونیز پیشگیری از بسیاری از بیماری‌ها ازجمله دیابت و بیماری‌های قلبی نقش دارند و توصیه شده است که از این دسته از چربی‌ها ۲ وعده در روز و هر وعده به مقدار ۱۰۰۰ میلی گرم مصرف شود.

برای داشتن جسمی سالم از وجود مقادیر کافی از مواد ضد التهاب از قبیل پرتقال، لیمو، آواکادو،زنجبیل و … در رژیم روزانه‌ی غذایی خود، اطمینان حاصل کنید.

محمد امین سعدی


نمایش دیدگاه ها (0)
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *