انتشار این مقاله


چرا کافئین پودر خطرناک است؟

کافئین در قهوه، چای و دیگر محصولاتی که مردم روزانه مصرف میکنند وجود دارد، پس چرا کافئینی که به حالت پودر میباشد خطرناک است؟ روز سه شنبه (۱ سپتامبر) اداره کل غذا و دارو اعلام کرد که نامه های هشدار برای پنج شرکت که کافئین پودر میفروختند صادر کرده است، با این محتوی که محصولات آنها […]

کافئین در قهوه، چای و دیگر محصولاتی که مردم روزانه مصرف میکنند وجود دارد، پس چرا کافئینی که به حالت پودر میباشد خطرناک است؟

روز سه شنبه (۱ سپتامبر) اداره کل غذا و دارو اعلام کرد که نامه های هشدار برای پنج شرکت که کافئین پودر میفروختند صادر کرده است، با این محتوی که محصولات آنها خطر بیماری یا صدمه را در مصرف کننده هایشان به طور قابل توجه یا بی دلیل افزایش میدهد.

محصولات دارای کافئین پودر بیشتر از نوشیدنی های دارای کافئین مانند قهوه انرژی زا تر است.و آنها خطرناک هستند زیرا برای مردم آسانتر است که مقار مرگباری از کافئینی را که به حالت پودر است مصرف کنند.

فقط یک قاشق چایخوری کافوین پودری شامل آن اندازه کافئین است که در ۲۸ فنجان قهوه وجود دارد.در حقیقت، ۲ قاشق چایخوری کافئین میتواند بیشتر افراد بالغ را از پا در آورد.

هنری اسپیلر میگوید: کافئین پودری غلظت خیلی بالایی دارد.بیشتر افراد با اثرات نوشیدنی های کافئین دار مانند قهوه و نوشابه مشکلی ندارند و این را نمیدانند که مقداری که مصرف میکنند فقط چند میلی گرم است.

مقدار کافئین در یک قاشق چایخوری از محصولات دارای کافئین پودری میتواند متفاوت باشد.اسپیلر میگوید: یک قاشق چایخوری از بعضی محصولات پودری میتواند ۵ گرم کافئین داشته باشد؛ در مقایسه، یک فنجان قهوه حدود ۶۵ تا ۱۰۰ میلی گرم کافئین دارد.

در آن سطح، یک قاشق چایخوری از پودر همان اندازه که در ۵۰ تا ۷۵ فنجان قهوه کافئین وجود دارد، کافئین دارد.اسپیلر میگوید: این خیلی زیاد است.این بیش از حد مصرف کردن است

مشکل دیگر در استفاده از محصولات پودری این است که معمولا مصرف کننده ها ابزاری برای اندازه گرفتن مقدار مطمئنی ندارند.مقدار پیشنهاد شده برای مصرف کافئین پودری فقط ۵۰ میلی گرم تا ۲۰۰ میلی گرم – یا یک شانزدهم قاشق چایخوری است.

برای اندازه گرفتن ۵۰ میلی گرم از پودر با استفاده از یک چهرم قاشق چایخوری، مصرف کننده باید فقط ۶ درصد قاشق را پر کند، که نمیتواند به طور دقیق مشخص شود.

اختلاف بین مقدار مطمئن و مقدار سمی کافئین در این محصولات پودری خالص خیلی کم است.

علاوه بر آن، کوچکترین بسته بندی کافئین پودری که بوسیله بعضی شرکتها به فروش میرسد محتوی ۱۰۰ گرم از محصول است، که ۲۰۰۰ وعده پیشنهاد شده است.و بعضی شرکتها کافئین پودری را در بسته بندیهای ۲۵ کیلو گرمی میفروشند، که شامل ۵۰۰۰۰۰ وعده پیشنهاد شده است.

دوز های بالای کافئین میتواند اثرات جانبی جدی، شامل فشار خون بالا،ضربان قلب تند یا نامنظم، تشنج یا حتی مرگ داشته باشد.دو جوان- یک جوان ۱۸ ساله در اوهایو و یک جوان ۲۴ ساله در گرجستان- در سال ۲۰۱۴ از استفاده تصادفی بیش از حد از کافئین پودری جان خود را از دست دادند.

اسپیلر میگوید: با وجود اینکه این امکان هست که با نوشیدن ۵۰ فنجان قهوه بیش از حد کافئین مصرف کرد، اما اکثر مردم قبل از این زمان به دلیل اثرات نامطلوب، مثل حالت تهوع و استفراغ و ضربان قلب تند، جلوی خود را میگیرند.خطر کافئین پودری این است که شما این مقدار کافئین را یکجا و یکباره مصرف میکنید.

 

نمایش دیدگاه ها (0)
دیدگاهتان را بنویسید