انتشار این مقاله


چند توصیه‌ی ساده برای سلامتی خانم‌های ۶۰ سال به بالا

اگر شما در سن ۶۰ سالگی یا به بالا هستید، برای سلامتی جسمی و هشیاری ذهن خود زمان صرف کنید. این توصیه‌های ساده را که می‌تواند باعث تغییرات زیادی شود‌، امتحان کنید: ۱.از آن استفاده کنید یا از دست بدهید با بالا رفتن سن خود، توانایی تفکر خود را به شکل مناسب حفظ کنید. بخش […]

اگر شما در سن ۶۰ سالگی یا به بالا هستید، برای سلامتی جسمی و هشیاری ذهن خود زمان صرف کنید.

این توصیه‌های ساده را که می‌تواند باعث تغییرات زیادی شود‌، امتحان کنید:

۱.از آن استفاده کنید یا از دست بدهید

با بالا رفتن سن خود، توانایی تفکر خود را به شکل مناسب حفظ کنید. بخش مهم آن، این است که مغز خود را مشغول نگه‌دارید. مطالعه کنید، جدول حل کنید، به کارهای اجتماعی بپردازید، سرگرمی‌های تازه‌ای امتحان کنید، و ماجراجویی جدیدی شروع کنید. شاید زمان خوبی برای یادگیری زبان جدید است!

۲.توانایی ورزش: هرگز برای شروع دیر نیست

ممکن است شما در ۶۵ سالگی فکر کنید سنگین‌ترین چیزی که می‌توانید بردارید، یک چیز جزئی هست. صحیح نیست!  شما با گذر سن جرم و انعطاف استخوانی را از دست می‌دهید، اما تقویت ورزش و تمرین، می‌تواند به سلامتی شما کمک کند. از کوچک  شدن عضلات‌تان جلوگیری می‌کند، واز زمین افتادن و سایر حوادث ناگوار جلوگیری می‌کند.

۳.هنوز زمان برای ترک سیگار است!

اگر شما سال‌ها برای ترک اعتیاد تلاش کرده‌اید، اکنون نیز تسلیم نشوید. اگر الان ترک کنید، هنوز هم می‌توانید بعضی از آسیب‌های آن را اصلاح کنید یا کاهش دهید. برای مثال، تحقیقات نشان داده افرادی که در سن ۶۵ سالگی سیگار را ترک کرده‌اند، بیماری‌های قلبی و خطرات سرطان ریه خود را از بین برده‌اند.

۴.انجام آزمایش های مهم را فراموش نکنید

اگر شما در معرض خطر بالای سست شدن و پوکی استخوان هستید، وقتی که ۶۵ ساله می‌شوید یا زودتر، حتما آزمایش تراکم استخوان را انجام دهید.

بسیاری از تجربه‌ها پیشنهاد می‌کنند که وقتی در ۵۰ تا ۷۴ سالگی هستید، هر۱ یا ۲ سال برای بررسی سرطان سینه ماموگرافی انجام دهید.

شما ممکن است اندوسکوپ روده را انجام داده باشید، این روشی است که می‌تواند توده‌های های کوچکی که پلیپ نامیده می‌شوند و توانایی تبدیل به سرطان روده را دارند، پیدا کند.

برای بررسی سرطان سرویکس، از پزشک خود سوال کنید که آیا به آزمایش‌های مرتب لگنی و پاپ اسمیر و HPV نیاز دارید یا نه و چه نوبت هایی باید باشد.

۵.ایمن سازی

خیلی مهم است که هر ساله واکسن انفولانزا بزنید. واکسن‌های مهم دیگر را فراموش نکنید، مانند واکسن ذات‌الریه، که ممکن است در ۶۵ سالگی بگیرید. حتی اگر شما قبلا این شرایط دردناک را داشته‌اید، می‌تواند از ابتلا به بیماری‌های دیگر جلوگیری کند.

کوثر بکتاش


نمایش دیدگاه ها (0)
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *