انتشار این مقاله


مصرف قهوه در خانم ها می‌تواند باعث کاهش وزن شود

طبق تحقیقات منتشر شده در ژورنال تغذیه خانم هایی که روزانه دو الی سه فنجان قهوه می نوشند چربی کل و چربی دور شکم کمتری نسبت به سایر خانم ها دارند.محققان داده های تحقیق ملی بهداشت و تغذیه را بررسی کردند ، که توسط مرکز کنترل بیماری ها (CDC) در ایالات متحده برگزار شد و […]

طبق تحقیقات منتشر شده در ژورنال تغذیه خانم هایی که روزانه دو الی سه فنجان قهوه می نوشند چربی کل و چربی دور شکم کمتری نسبت به سایر خانم ها دارند.
محققان داده های تحقیق ملی بهداشت و تغذیه را بررسی کردند ، که توسط مرکز کنترل بیماری ها (CDC) در ایالات متحده برگزار شد و به بررسی رابطه بین فنجان های قهوه نوشیده شده در روز ، و درصد چربی بدن و هم درصد چربی شکم و یا تنه آنها پرداختند.
آنها دریافتند که زنان ۲۰-۴۴ ساله که روزانه دو یا سه فنجان قهوه می نوشند ، کمترین میزان چربی را دارند حدودا ۳.۴٪ کمتر از افرادی که قهوه مصرف نمی کنند. در بین زنان بین ۴۵ تا ۶۹ سال نیز ، کسانی که چهار یا بیشتر فنجان می نوشند ، درصد چاقی ۴.۱٪ کمتر دارند.
به طور کلی ، میانگین درصد چربی بدن در زنان در هر سنی که روزانه دو یا سه فنجان قهوه می نوشند ، ۸/۲٪ کمتر بود.
در این یافته ها موضوعاتی چون اینکه قهوه مصرف شده بدون کافئین یا کافئین دار بوده و در بین افراد سیگاری / غیر سیگاری و کسانی که از بیماری مزمن رنج می برند ، در مقایسه با کسانی که از سلامتی خوبی برخوردار هستند ، لحاظ شده بود.
در مردان ، این رابطه از اهمیت کمتری برخوردار بود ، اگرچه مردان ۲۰-۴۴ ساله که روزانه دو یا سه فنجان می نوشند ، ۱.۳ درصد چربی کل و ۱.۸ درصد چربی تنه کمتر از کسانی که قهوه مصرف نمی کردند ، بود.
هر ساله حدود ۷ میلیون تن قهوه در سطح جهان مصرف می شود.
دکتر لی اسمیت محقق ارشد این تحقیق ، گفت: “تحقیقات ما نشان می دهد که ممکن است ترکیبات فعال زیستی در قهوه به غیر از کافئین وجود داشته باشد که وزن را تنظیم کرده و از آنها به طور بالقوه می توان به عنوان ترکیبات ضد چاقی استفاده کرد.
“در این صورت ممکن است که قهوه ، یا مواد مؤثر آن ، بتوانند در یک استراتژی رژیم غذایی سالم قرار گیرند تا بار بیماری های مزمن مربوط به همه گیری چاقی کاهش یابد.
وی گفت: “تفسیر یافته های این مطالعه با توجه به محدودیت های آن بسیار مهم است – این مطالعه در یک مقطع زمانی خاص انجام شده است تا چنین عواملی روی آن ها تاثیر بگذارد با این حال ، ما اعتقاد نداریم که وزن شخص می تواند روی مصرف قهوه او تأثیر بگذارد.

پانیذ اسکندری


نمایش دیدگاه ها (0)
دیدگاهتان را بنویسید