انتشار این مقاله


امید به درمان بیماری پارکینسون بالا رفت!

اطلاعات جدیدی که در رابطه با یکی از پروتئین‌های کلیدی سلول به دست آمد منجر به کشف درمانی برای بیماری‌های عصبی شد. بیماری‌های عصبی ناشی از اختلال در عملکرد پروتئین‌های مغز هستند. این پروتئین‌ها در مغز تجمع میابند و در نهایت باعث کشته شدن سلول‌ها می‌شوند. در تحقیقی جدید، محققین از پروتئینی متفاوت به نام […]

اطلاعات جدیدی که در رابطه با یکی از پروتئین‌های کلیدی سلول به دست آمد منجر به کشف درمانی برای بیماری‌های عصبی شد.

بیماری‌های عصبی ناشی از اختلال در عملکرد پروتئین‌های مغز هستند. این پروتئین‌ها در مغز تجمع میابند و در نهایت باعث کشته شدن سلول‌ها می‌شوند. در تحقیقی جدید، محققین از پروتئینی متفاوت به نام Nrf2 برای بازگرداندن پروتئین‌های بیماری‌زا به پروتئین‌های عادی استفاده می‌کنند.

محققین از Nrf2 در دو مدل متفاوت از بیماری پارکینسون استفاده کردند. با فعال شدن پروتئین Nrf2 مکانیسمی را در سلول فعال کردند که منجر به کاهش LRRK2 و alpha-synuclein شد. این پروتئین یک برنامه کامل بیان ژنی را روشن می‌کند. بیان بیش از حد Nrf2 تاثیر بسزایی دارد و سلول را در برابر بیماری مقاوم می‌سازد.

thoughts-on-mirror-neurons-why-we-feel-empathy-1024x576

در این تحقیق، محققین از نورون‌های موش و انسان ساخته شده از سلول‌های بنیادی استفاده کردند. سپس آن‌ها نورون‌ها را برنامه‌ریزی کردند تا Nrf2 را بیان کند. محققین با استفاده از میکروسکوپ این سلول‌ها را یک هفته زیر نظر گرفتند.

محققین دریافتند که Nrf2 از راه‌های متفاوتی به از بین بردن LRRK2 و alpha-synuclein کمک می‌کند. Nrf2 پروتئین‌های   LRRK2 های سلول را در گوشه‌ای انباشته می‌کند که در این حالت نمی‌توانند به سلول آسیب برسانند. این پروتئین روند شکست  alpha-synuclein را سرعت می‌بخشد و مقدار آن را در سلول کاهش می‌دهد.

دانشمندان می‌گویند که به دلیل اینکه Nrff2 در بسیاری از سلول‌ها نقش دارد نمی‌توان آن را به طور مستقیم به بدن تزریق کرد.  محققین به دنبال روشی هستند که بتوان به کمک آن از Nrf2 در نورون‌ها استفاده کرد.

Avatar


نمایش دیدگاه ها (0)
دیدگاهتان را بنویسید