انتشار این مقاله


تغذیه مناسب برای قلب سالم

انتخاب غذاهای سالم، یکی از مهم ترین اقداماتی است که میتوان از آن برای جلوگیری از ابتلا به بیماری های قلبی که در حال حاضر علت مرگ گروه بزرگی از مردم است استفاده کرد. اما سوال اصلی این است که غذای سالم برای قلب دارای چه ویژگی هایی می‌باشد؟ یکی از اقلام مهم گوشت می‌باشد […]

انتخاب غذاهای سالم، یکی از مهم ترین اقداماتی است که میتوان از آن برای جلوگیری از ابتلا به بیماری های قلبی که در حال حاضر علت مرگ گروه بزرگی از مردم است استفاده کرد. اما سوال اصلی این است که غذای سالم برای قلب دارای چه ویژگی هایی می‌باشد؟

یکی از اقلام مهم گوشت می‌باشد که می‌توان در تهیه آن به موارد زیر توجه کرد:

  • بین کالری ها تعادل برقرار کنید تا بتوانید وزن خود را ثابت نگه دارید
  • هر روز به طور حداقل ۴.۵ لیوان میوه و سبزیجات مصرف کنید.
  • به جای برخی از انواع گوشت قرمز و مرغ از گوشت ماهی استفاده کنید.
  • از روغن های مایع به جای جامد استفاده کنید.

برای اطمینان حاصل کردن از سلامت تغذیه، افراد می‌توانند از برچسب های روی مواد غذایی استفاده کنند.

درصورت صرف غذا در رستوران ها و یا استفاده از غذای آماده بهتر است نکات زیر رعایت شود:

  • از گوشت های با چربی کم استفاده کنید.
  • در رستوران از غذاهایی با طبخ صحیح به جای غذاهای پخته شده با روغن سفارس دهید
  • از برچسب های مختلف روی موارد غذایی برای اطمینان حاصل کرده از صحیح بودن تغذیه استفاده کنید.
  • میزان پتاسیم غذارا بررسی کنید تا بالا نباشد.
  • از غذاهایی با فیبر فراوان نظیر میوه و سبزیجات استفاده کنید.

 

سما رهنمایان


نمایش دیدگاه ها (0)
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *