انتشار این مقاله


آیا استفاده از مواد ضدّتعریق برای سلامتی مضر است؟

مام ها(Deodorants) یا به اصطلاح عام مواد ضد‌تعریق عملاً از عرق کردن جلوگیری نمی کنند، بلکه بود بد ناشی از تعریق را جذب کرده و مانع از انتشار آن می شوند. این در حالی است که antiperspirants ها با بلوکه کردن غدد مانع از تولید عرق می شوند. برخی از افراد بطور ذاتی بیشتر عرق […]

مام ها(Deodorants) یا به اصطلاح عام مواد ضد‌تعریق عملاً از عرق کردن جلوگیری نمی کنند، بلکه بود بد ناشی از تعریق را جذب کرده و مانع از انتشار آن می شوند.

این در حالی است که antiperspirants ها با بلوکه کردن غدد مانع از تولید عرق می شوند.

برخی از افراد بطور ذاتی بیشتر عرق می کنند و غدد عرق آنها فعال تر است و این افراد تصور می کنند که باید از مواد ضد تعریق استفاده کنند، اما موضوع مهم مورد بحث این است که آیا استفاده از این مواد آثار سوء ی بر سلامتی بدن دارند یا خیر؟

طی تحقیقاتی که در آزمایشگاه Brit انجام شده با این عنوان که آیا دئودورات ها آثار زیان آور بر سلامتی دارند یا خیر و با توجه به آزمایشاتی که در سال ۲۰۰۲ انجام شده است که عمدتا بر آثر این مواد بر سرطان پستان متمرکز بود، مشخص شد که هیچگونه ارتباطی بین افزایش احتمال ابتلا به سرطان پستان و استفاده از این مواد وجود ندارد.

هم‌چنین علاوه بر مورد فوق برخی موضوع ارتباط مصرف antiperspirants و ابتلا به آلزایمر را مطرح کردند که هیچ‌گونه دلایل علمی برای این ارتباط وجود ندارد.

باتوجه به موارد فوق و یافته‌های علمی استفاده از مواد ضد تعریق آثار زیان باری بر سلامتی شما نداشته و افزون بر آن باعث عدم تعریق شما خواهد‌شد.

محمد امین سعدی


نمایش دیدگاه ها (0)
دیدگاهتان را بنویسید