انتشار این مقاله


خطرات و ریسک‌هایی که قبل از ایمپلنت باید از آنها آگاه باشید

در مراحل اولیه ممکن است بتوانید آن را ترمیم کنید یا با لمینت دندان نگه دارید، اما زمانی که پوسیدگی شدید می‌شود، دیگر نمی‌توانید از دندان خودتان استفاده کنید و آن را کاملاً از دست می‌دهید.

داشتن دندانی سالم از نعمت‌هایی است که باید همیشه شکرگزار آن باشیم. حال ممکن است به هر دلیلی مانند عدم رسیدگی به دندان، جنس نامناسب دندان‌ها و … دندان‌هایتان آسیب دیده باشد. در مراحل اولیه ممکن است بتوانید آن را ترمیم کنید یا با لمینت دندان نگه دارید، اما زمانی که پوسیدگی شدید می‌شود، دیگر نمی‌توانید از دندان خودتان استفاده کنید و آن را کاملاً از دست می‌دهید.

 اگر دندان‌های خود را از دست داده‌اید، ایمپلنت‌های دندانی به شما اعتماد به نفس می‌دهند. ایمپلنت دندان معمولاً یک راه‌حل عالی است. با این حال ممکن است ریسک ایمپلنت دندان برایتان نگران‌کننده باشد.

ایمپلنت می‌تواند جایگزین دندان طبیعی شما شود و حتی گاهی زیباتر از طرح دندان خودتان، لبخندتان را آذین ببخشد. هر چند ایمپلنت دندانی روش مؤثر و جایگزین مناسبی برای دندان شماست. اما مانند هر روش دیگری نیز می‌تواند ریسک و خطرات احتمالی را به همراه داشته باشد.

خطرات ایمپلنت دندان

ایمپلنت دندان به‌عنوان یک جایگزین مصنوعی برای ریشه‌های دندان طراحی شده است که مانند یک پیچ به استخوان فک و بافت لثه متصل می‌شود. در اصل ایمپلنت یک نگهدارنده است که بر روی آن تاج و بریج دندان قرار می‌گیرد.

ممکن است خطرات احتمالی برای استفاده از ایمپلنت دندان شما را نگران کند؛ شایع‌ترین ریسک ایمپلنت دندان مانند عفونت، آسیب به دیگر دندان‌ها و رگ‌های خونی، مشکلات سینوسی و آسیب‌های عصبی از مواردی است که جزو خطرات احتمالی این روش در دندانپزشکی محسوب می‌شوند.

با وجود این ریسک‌ها، بهتر است بدانید که ایمپلنت دندان به طور کل یک روش ایمن است که شما می‌توانید از آن استفاده کنید. استفاده از خدمات دندانپزشکی حرفه‌ای، می‌تواند نگرانی را در این زمینه رفع کند.

 در این مقاله به بررسی ریسک‌های ایمپلنت دندان و روش‌های جلوگیری از آن می‌پردازیم.

۱. عفونت لثه و استخوان

یکی از مشکلات رایجی که در ایمپلنت ممکن است رخ دهد، عفونت است. عفونت در اثر قرار گرفتن باکتری‌ها در دهان و در زیر لثه در طول درمان ایجاد می‌شود. این مشکل زمانی اتفاق می‌افتد که دندان قدیمی برداشته می‌شود و باکتری‌ها زیر ایمپلنت قرار می‌گیرند. از طرفی، اگر ایمپلنت به‌درستی بر روی استخوان قرار نگیرد، امکان ورود باکتری‌ها و ریسک ایمپلنت دندان در این زمینه وجود دارد.

 معمولاً عفونت ایمپلنت دندان در لثه رخ می‌دهد و این قسمت را قرمز و متورم می‌کند. البته عفونت‌های ساده مدت زیادی طول نمی‌کشند و می‌توان با مصرف آنتی‌بیوتیک آن‌ها را درمان کرد. دقت داشته باشید که اگر عفونت به استخوان سرایت کند، وضعیت پیچیده‌تر می‌شود و به درمان‌های جدی‌تری نیاز است.

۲. آسیب به رگ‌های خونی

 یکی دیگر از انواع ریسک ایمپلنت دندان که ممکن است با آن مواجه شوید، آسیب به رگ‌های خونی است. در حین این که پزشکی استخوان فک را برش می‌دهد و روی آن کار می‌کند، ممکن است به رگ‌های خونی آسیب وارد شود. البته این مورد به مقدار زیادی بستگی به مهارت دندانپزشک دارد. یک دندانپزشک ماهر به‌خوبی می‌داند چگونه کار حفاری روی دندان را انجام بدهد تا این مشکل به وجود نیاید.

 با این حال اگر رگ خونی آسیب ببیند، نیاز است تا یک کلاهک یا ماده پرکننده برای بستن سوراخی که در دندان ایجاد شده استفاده شود تا از پالپ محافظت شود.

۳. آسیب به عصب

این مشکل زمانی رخ می‌دهد که ایمپلنت بیش از حد نزدیک به عصب قرار گرفته است. عصب اصلی از خط فک پایین عبور می‌کند و حساسیت بالایی دارد. اگر دندانپزشک حین جای‌گذاری ایمپلنت و کار روی آن به این عصب ضربه وارد کند یا ایمپلنت دندان بیش از حد به آن فشار آورد، عصب آسیب می‌بیند.

 برای حل این ریسک، دندانپزشک باید ایمپلنت را بردارد تا رشته‌های عصبی مجدداً به هم متصل شوند. سپس بعد از چند هفته مجدداً فرایند ایمپلنت دندان شروع شود.

۴. آسیب به سینوس‌ها

 یکی از خطرات بسیار نادری که ممکن است هنگام ایمپلنت دندان در فک بالا رخ دهد، آسیب به سینوس و سوراخ شدن آن است. در این صورت دندان برداشته می‌شود و استخوان درمان می‌شود.

خطرات ایمپلنت دندان

چگونه می‌توان خطرات را کاهش داد؟

  ممکن است این توضیحات شما را نگران کرده باشد؛ اما بهتر است بدانید که سالیانه افراد زیادی ایمپلنت دندان را انجام می‌دهند و با هیچ‌کدام از این خطرات مواجه نمی‌شوند.

خودتان نقش مهمی در جلوگیری از ورود عفونت‌ها دارید. باید در رعایت نکات بهداشتی دهان و دندان مراقبت بیشتری نسبت به قبل داشته باشید.

برای اینکه بدانید چگونه خطرات ایمپلنت را کاهش دهید، باید به یک مرکز معتبر برای کاشت ایمپلنت دندان مراجعه کنید. مهم‌ترین راه‌حل برای این خطرات، ارائه این خدمات توسط یک دندانپزشک ماهر و در کلینیکی معتبر و تجهیز شده است.

 کلینیک میخک، به‌عنوان یکی از بهترین کلینیک‌های ارائه‌دهنده خدمات ایمپلنت، تاکنون توانسته است نتایج رضایت‌بخشی را برای مراجعه‌کنندگان به همراه داشته باشد. کلینیک‌های زنجیره‌ای میخک خدمات مختلفی را مانند زیبایی دندان، ایمپلنت دندان، ارتودنسی، دندانپزشکی اطفال و … به مراجعه‌کنندگان خود ارائه می‌دهند.

mikhakdental.com

میخک چطور موفقیت جراحی را تضمین می‌کند

کاشت دندان ایمپلنت به‌راحتی محبوب ترین و همچنین بهترین راه حل برای جایگزینی دندان های از دست رفته شما است. جراحی کاشت ایمپلنت دندان روشی است که ریشه دندان با پایه‌های فلزی پیچ مانند جایگزین می‌شود. دندان‌های مصنوعی جدید مانند دندان‌های واقعی به نظر می‌رسند و کار می‌کنند. دندان ایمپلنت جایگزین دندان‌های آسیب دیده یا از دست رفته می‌شود. یک درمان ایمپلنت نرمال شامل پست (فیکسچر قطعه پیچ مانند)، اباتمنت (پایه متصل کننده پست با تاج) و در نهایت تاج (پروتز دندان) می‌باشد. 

با توجه به اینکه ارائه خدمات دندانپزشکی به‌خصوص ایمپلنت دندان نیازمند مهارت و علم بالایی است، این خدمات را باید در مراکزی دریافت کنید که به‌صورت تضمینی کار خود را انجام می‌دهند. در این کلینیک، کادر ماهر، باتجربه و به‌روز گرد هم آمده‌اند تا بهترین خدمات را ارائه دهند و ریسک ایمپلنت دندان را تقریبا به صفر برسانند. به همین علت رضایت بالای مراجعه‌کنندگان را تاکنون به همراه داشته‌اند.

در کلینیک میخک، این امکان برای مراجعه‌کننده فراهم شده است تا در صورت عدم رضایت، برگشت ۱۰۰ درصد وجه پرداختی، انجام گیرد. بدین صورت، مراجعه‌کنندگان با خیالی آسوده، خدمات موردنیاز خود، از جمله ایمپلنت دندان را دریافت می‌کنند.

در مسیر مشتری‌مداری این کلینیک، خدمات پرداخت اقساطی نیز وجود دارد تا افراد با توان مالی مختلف بتوانند از خدمات ایمپلنت و دندانپزشکی بهره ببرند.

جالب است بدانید که کلینیک میخک یک مرکز زنجیره‌ای است که شعبه‌های مختلفی دارد و می‌توانید با توجه به موقعیت مکانی خود، به یکی از این شعبه‌ها مراجعه کنید. تمام این شعبه‌ها نیز خدماتی کاملاً معتبر و عالی را ارائه می‌دهند.

شعب کلینیک دندانپزشکی و ایمپلنت میخک در تهران و دیگر شهرها:

  • شعبه لبخند مهرگان : خانی آباد نو – خیابان شهید لطیفی- نرسیده به چهار راه شریعتی – پلاک ۳ – طبقه ۲ – واحد ۶
  • شعبه پرواز : سعادت آباد-میدان بهرود-خیابان پیام روبروی مرکز تجاری پرواز – ساختمان پزشکان بهرود-طبقه ۳
  • شعبه هادی : مازندران – بابلسر – هادی شهر – بلوار روحانی
  • شعبه دایا : زعفرانیه – مقدس اردبیلی – بعد از مجتمع پالادیوم – پلاک ۹۸ ساختمان پالم – واحد ۱۰۱
تیم دکتر مجازی


نمایش دیدگاه ها (0)
دیدگاهتان را بنویسید