انتشار این مقاله


آیا بازی مشهور Pokémon Go باعث بهبود سلامت می‌شود؟

شاید شما هم با شنیدن کلمه‌ی ‘گیمر’ بلافاصله اشخاصی را که تمام مدت روی صندلی نشسته و تنها دست‌های خود را حرکت می‌دهند به یاد آورید. بازی جدید Pokémon Go تصور ذهنی شما را به‌هم میزند! این بازی کاربر را وادار به حرکت می‌کند. بدون شک گذراندن روز در بیرون از خانه در حال قدم زدن، […]

شاید شما هم با شنیدن کلمه‌ی ‘گیمر’ بلافاصله اشخاصی را که تمام مدت روی صندلی نشسته و تنها دست‌های خود را حرکت می‌دهند به یاد آورید. بازی جدید Pokémon Go تصور ذهنی شما را به‌هم میزند! این بازی کاربر را وادار به حرکت می‌کند.
بدون شک گذراندن روز در بیرون از خانه در حال قدم زدن، برای سلامت فیزیکی و روانی بسیار مفید است.

با در نظر گرفتن احتمال وجود Pokémon در هر نقطه‌ی محیط، روزانه میلیون‌ها نفر تلفن‌همراه خود را به‌دست گرفته و اطراف شهر پرسه میزنند.

این بازی در هفته‌ی اول انتشارخود، به محبوب‌ترین اپلیکیشن اندروید و ios تبدیل شد.

Daily-Time-spent-in-Pokémon-Go-by-average-iOS-User-compared-to-TOP-Mobile-Apps-by-Sensor-Tower

Pokémon Go نخستین بازی ای نیست که کاربر را وادار به فعالیت فیزیکی می‌کند اما می‌توان آن‌را محبوب‌ترین آن‌ها دانست؛ کاربران در حین بازی کردن نه تنها باتری و دیتا مصرف می‌کنند، بلکه کالری نیز می‌سوزانند.
بسیاری از کاربران از درد پا که نتیجه راه رفتن درجستجوی کاراکترهای Pokémon  ایجاد می‌شود شکایت می‌کنند؛ درنتیجه پزشکان و مربیان ورزشی عقیده دارد این بازی با توانایی وادارکردن کاربر به ازجابرخاستن و گشتن دنیای اطراف ارزش متمایزی بین سایر بازی‌ها دارد.
همانند بسیاری از فعالیت‌های فیزیکی، امنیت اهمیت فراوانی دارد. همه‌ی کسانی که ورزش می‌کنند  باید از خطرات احتمالی فعالیت خود آگاه بوده و ابزارهای امنیتی مناسب را استفاده کنند. کاربرهای Pokémon Go نیز باید نکته‌ی مهم اشاره‌شده را درنظر داشته‌باشد.
همچنین به نقش بزرگ تکنولوژی در صنعت ورزش باید توجه کرد؛ علاوه بر وجود اپلیکیشن‌های متفاوت کنترل سلامتی، این بازی می‌تواند یک انگیزه‌ی قوی برای انجام فعالیت فیزیکی در کسانی باشد که علاقه‌ای به ورزش‌های معمول ندارند.

علاوه بر نقش بازی در افزایش تحرک ، بازیکنان Pokémon Go از فواید آن برای سلامت روانی نیز سود می‌برند، گزارشات کاهش افسردگی و استرس در این افراد را نشان می‌دهند، چراکه که درجستجوی Pokémon، بازیکنان با اشخاصی که علاقه‌ی مشترکی را سهیم هستند، ملاقات می‌کنند.


منابع

  • theguardian.com
  • healthline.com
فاطمه طهماسبی


نمایش دیدگاه ها (0)
دیدگاهتان را بنویسید