انتشار این مقاله


با بوتاکس دور چشم زیبایی را به چشمان خود بازگردانید

تزریق بوتاکس یک درمان زیبایی محبوب است که می تواند به کاهش چین و چروک و خطوط ریز اطراف چشم کمک کند. بوتاکس یا سم بوتولینوم به ماهیچه های اطراف چشم تزریق می شود تا به طور موقت آنها را شل کند. این می‌تواند به صاف کردن پای کلاغی کمک کند، چین و چروک‌ هایی […]

از بین بردن چین و چروک های دور چشم با بوتاکس دور چشم

تزریق بوتاکس یک درمان زیبایی محبوب است که می تواند به کاهش چین و چروک و خطوط ریز اطراف چشم کمک کند. بوتاکس یا سم بوتولینوم به ماهیچه های اطراف چشم تزریق می شود تا به طور موقت آنها را شل کند. این می‌تواند به صاف کردن پای کلاغی کمک کند، چین و چروک‌ هایی که در گوشه‌های چشم شما هنگام لبخند زدن یا انحراف چشم ایجاد می‌ شوند.

این روش می تواند بهبود قابل توجهی در ظاهر پای کلاغی ایجاد کند، که معمولاً ظاهری جوان تر و جوان تر را به همراه دارد. با این حال، نتایج موقتی هستند و به طور کلی حدود سه تا چهار ماه باقی می‌ مانند، پس از آن ممکن است برای حفظ اثر به درمان‌ها ی بیشتری نیاز باشد.

تزریق بوتاکس دور چشم به طور کلی زمانی که توسط یک متخصص واجد شرایط انجام شود ایمن در نظر گرفته می شود. با این حال، مانند هر روش پزشکی، خطرات و عوارض جانبی بالقوه ای مانند کبودی، تورم یا ضعف موقت عضلانی وجود دارد. بسیار مهم است که این خطرات را قبل از اقدام با ارائه دهنده مراقبت های بهداشتی خود در میان بگذارید.

برای تعیین اینکه آیا بوتاکس برای شما مناسب است یا خیر، بهتر است با یک پزشک متخصص مشورت کنید. آنها سابقه پزشکی شما را ارزیابی می کنند، نگرانی ها و اهداف شما را مورد بحث قرار می دهند و وضعیت پوست شما را برای تعیین مناسب ترین برنامه درمانی ارزیابی می کنند.

بوتاکس دور چشم چیست؟

ناحیه چشم یکی از عواملی است که تعیین می کند جوان به نظر برسد. چین و چروک ها و خطوط ریز اطراف چشم که یک تصویر مثلثی شکل را تشکیل می دهند در بین مردم بوتاکس دور چشم نامیده می شود. کاربرد بوتاکسی که در این ناحیه اعمال می شود، در کلی ترین اصطلاح بوتاکس پای کلاغی نامیده می شود. هم خانم ها و هم آقایان می توانند از روشی که برای از بین بردن چین و چروک های ریز و خطوط اطراف چشم استفاده می شود، بهره مند شوند.

بوتاکس دور چشم یا بوتاکس پای کلاغی برای رفع چین و چروک می تواند فرد را جوان تر نشان دهد. البته این فرآیند به صورت جداگانه برنامه ریزی می شود و نمی توان به میزان یکسان از مواد بوتاکس در هر فردی استفاده کرد. مواردی مانند میزان چین و چروک دور چشم فرد، عمق این چین و چروک ها و یا ساختار پوست در نظر گرفته می شود. بنابراین، تصمیم گرفته می شود که چند واحد از مواد استفاده شود.

استفاده از این بوتاکس روی چین و چروک دور چشم تنها چین و چروک های موجود را باز می کند بلکه می تواند روند تشکیل چین و چروک های جدید را در آینده کند کند. همچنین مشاهده شده است که چین و چروک های جدید کمتری ایجاد می شود، به خصوص در کسانی که به طور منظم بوتاکس پای کلاغی انجام می دهند.

آشنایی با بوتاکس دور چشم

نواحی تزریق بوتاکس دور چشم

محدوده‌ های تزریق بوتاکس دور چشم (تزریق بوتاکس درمانی) به عنوان یک روش غیرجراحی برای کاهش چین و چروک‌های موجود در این منطقه به‌ کار می‌رود. تزریقات بوتاکس با استفاده از تزریق مقدار کمی از سم بوتولینوم توکسین A در عضلات موجود زیر پوست، از فعالیت آنها کاسته و عملکرد آنها را مسدود می‌ کند. در موارد زیر می‌ توانید نواحی مهم تزریق بوتاکس دور چشم را مشاهده کنید:

  • چینک ها و خطوط قائم حاشیه بینی
  • در قسمت فوقانی عضله پروکسیمال چشم، به‌ طور متوسطی از میانه خط چشم به وسط قسمت بینی.
  • نواحی حاشیه برجستگی بینی و چینک کناری بینی.
  • چروک‌های خنده و خطوط افقی میان حاشیه و درونی چشم
  • در قسمت تقریباً وسطی عضله خط چشم
  • نواحی موجود در فاصله بین حد فوقانی دور چشم و داخلی ترین نقطه ابروها
  • توصیه می‌شود قبل از انجام هر نوع تزریق بوتاکس، با یک پزشک تخصصی مشاوره کنید تا نواحی مهم مورد نظر بررسی و به‌کارگیری تکنیک‌های مناسب صورت پذیرد.

بوتاکس دور چشم خطرناک است؟

بوتاکس (بوتولینوم توکسین) یکی از روش‌ های غیرجراحی برای درمان چین و چروک پوست است، اما همانند هر روش پزشکی دیگری، نقاطی برای موردنظر و ملاحظه خاصی دارد. در حالت کلی، استفاده از بوتاکس توسط متخصصین پزشکی زیبایی به عنوان روشی ایمن و موثر شناخته شده است.

بوتاکس برای درمان خطوط و چین‌ها در اطراف چشم نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد. این روش با تسکین موقت عضلات و کاهش تعریق محلی در منطقه‌ های مورد نظر اثر می‌گذارد.

اما همانند هر روش پزشکی دیگری، بستگی دارد که آیا با استفاده مناسب و توسط پزشکان متخصص صورت می‌ گیرد یا نه و نقاطی که باید در نظر گرفته شوند شامل موارد زیر می‌ شود.

مهم‌ترین قدم، یافتن پزشک متخصص و مجرب است که تجربه و دانش لازم را در زمینه بوتاکس داشته باشد. انتخاب یک پزشک معتمد و بررسی صلاحیت‌های آن اهمیت دارد.

اطمینان حاصل کنید که مواد مورد استفاده برای بوتاکس، توسط سازمان‌ها و مراجع مربوطه تأیید شده‌اند و از منابع ایمن و مورد قبول بوده‌اند.

هر روش درمانی نقاط قوت و ضعف خود را دارد. عوارض و تأثیرات جانبی ممکن است متغیر باشند و برای هر فردی متفاوت باشند. باید با پزشک خود در مورد این موارد گفتگو کرده و همه جنبه‌های درمان را در نظر گرفت.

مزایای تزریق بوتاکس دور چشم

مزایای تزریق بوتاکس (Botulinum toxin) در منطقه دور چشم عبارتند از:

۱. کاهش چین و چروک: بوتاکس می‌تواند خطوط و چین و چروک‌های اطراف چشم را کاهش دهد و به صورت ظاهری جوان‌تر و آرام‌تر ظاهر شوید.

۲. آبرسانی به پوست: تزریق بوتاکس در اطراف چشم ممکن است منجر به آبرسانی پوست شود و در نتیجه، پوست شفاف تر و جوانتر به نظر برسد.

۳. افزایش اعتماد به نفس: با کاهش چین و چروک در اطراف چشم و به دست آوردن ظاهر جوان‌تر، احتمالاً اعتماد به نفس شما را افزایش خواهد داد.

بوتاکس دور چشم چه مزایایی می تواند داشته باشد ؟

عوارض جانبی بوتاکس دور چشم

با این حال، همانند هر روش درمانی دیگری تزریق بوتاکس نیز ممکن است برخی عوارض جانبی داشته باشد. برخی از عوارض جانبی معمول در تزریق بوتاکس دور چشم عبارتند از:

  • قرمزی، تورم یا درد موقتی در محل تزریق
  • سردرد
  • خشکی چشم
  • افزایش حساسیت نوری
  • آب ریزش بینی (در صورتی که بوتاکس در منطقه چشمان نزدیک به بینی تزریق شود)

باید توجه داشت که عوارض جانبی ممکن است در هر فردی متفاوت باشد و ممکن است شدت و طول مدت آن‌ها نیز متفاوت باشد. برای اطمینان بیشتر، می‌ توانید با پزشکان کلينيک زیبایی ترنم در حوزه تزریق بوتاکس مشورت کنید تا در مورد شرایط خاص خود و ریسک و مزایای مربوطه اطلاعات بیشتری دریافت کنید.

چین و چروک دور چشم اثر طبیعی پیری است. به طور ناخودآگاه، حالات صورت ناشی از حرکات ماهیچه های اطراف چشم نیز باعث ایجاد خطوط و چین و چروک می شود.

پس از انجام عمل بوتاکس، عضلات ناحیه تزریق باید تمرین شوند. در عین حال پیشنهاد مفیدی برای تسریع تاثیر کارکردن عضلات زیر پوست با تکنیک های ماساژ است.

نباید فراموش کنیم که فرآیند بوتاکس گامی است که برای زیبایی خود برمی داریم و از نظر زیبایی کلی نگر است. هنگام استفاده از بوتاکس در اطراف چشم، در روش‌ های اضافی محیطی مانند نگه داشتن پیشانی برای تأثیر متناسب، بسیار ترجیح داده می‌شود.

پس از حدود ۱۰ روز پس از عمل، از شما خواسته می شود که برای معاینه توسط متخصص خود مراجعه کنید. در فرآیند کنترل، می توانید مشاهده کنید که پر کردن شما تنظیم شده است و در صورت وجود، می توان مراحل تکمیل اصلاح اضافی را انجام داد.

برای مشاوره می توانید با شماره تلفن ۰۲۱۹۱۰۰۶۶۲۲ تماس گرفته و یا برای اطلاعات بیشتر به سایت tarannomclinic.com مراجعه فرمایید.

تیم دکتر مجازی