انتشار این مقاله


با تنها ۲۰ دقیقه پیاده‌روی التهاب بدنتان را کاهش دهید

تحقیق جدیدی نشان داده است که ۲۰ دقیقه فعالیت ورزشی می‌تواند به مبارزه با التهاب در بدنتان کمک کند.در این تحقیق ۴۷ نفر به مدت ۲۰ دقیقه بر روی تردمیل با سرعت نسبتا تند پیاده‌روی کردند و قبل و بعد تمرین از آن‌ها نمونه خون گرفته شد. محققان دریافتند که این مقدار فعالیت بدنی، مارکرهای […]

تحقیق جدیدی نشان داده است که ۲۰ دقیقه فعالیت ورزشی می‌تواند به مبارزه با التهاب در بدنتان کمک کند.در این تحقیق ۴۷ نفر به مدت ۲۰ دقیقه بر روی تردمیل با سرعت نسبتا تند پیاده‌روی کردند و قبل و بعد تمرین از آن‌ها نمونه خون گرفته شد.
محققان دریافتند که این مقدار فعالیت بدنی، مارکرهای التهاب را در بدن کم می‌کند. فعالیت ورزشی ۲۰ دقیقه‌ای موجب کاهش ۵ درصدی در سلول‌های سیستم ایمنی تولیدکنندۀ پروتئینی به نام TNF می‌شود که این پروتئین با توجه به گفتۀ محققان در پاسخ التهابی بدن دخالت دارد.
سوزی هونگ، محقق این موضوع از دانشگاه کالیفرنیا، در این باره گفت:

“هر موقع که ورزش می‌کنیم در حقیقت کار مفیدی برای تمام سطوح بدنمان از قبیل سلول‌های سیستم ایمنی، انجام می‌دهیم. فواید ضد التهابی ورزش برای محققان آشنا است اما درک چگونگی رخ دادن این فرآیند می‌تواند کلیدی برای افزایش دادن ایمن اثرات آن باشد.”

تحقیق جدید نشان می‌دهد که ورزش و فعالیت بدنی موجب تولید یک عامل ضد التهاب می‌شود. اپی‌نفرین و نوراپینفرین، اولین هورمون‌هایی هستند که طی ورزش تولید می‌شوند. این هورمون‌ها گیرنده‌هایی به نام گیرندۀ بتا-۲ آدرنرژیک را فعال می‌کنند. این گیرنده‌ها در بسیاری از سلول‌ها از قبیل سلول‌های سیستم ایمنی وجود دارند و فعال شدن آن‌ها منجر به تغییر در پاسخ التهابی بدن می‌شود که کاهش سلول‌های تولیدکنندۀ TNF از آن تغییرات است.
هونگ می‌گوید:

“دانستن این که چه چیزی مکانیسم تنظیمی التهاب را در طول فعالیت بدنی راه‌اندازی می‌کند، می‌تواند منجر به کشف راه‌های جدید برای درمان انبوه افراد مبتلا به انواع التهابات مزمن شود. “

محققان هم‌چنین اضافه کردند که با دانستن این مطلب دیگر نیازی به فعالیت ورزشی برای تجربۀ اثرات ضد التهابی آن نخواهد بود.
هونگ هم‌چنین می‌گوید:

“۲۰ تا نیم ساعت فعالیت ورزشی روزانه شامل پیاده‌روی سریع کافی است و برای بهره بردن از اثرات ضد التهابی نیازی به فعالیت ورزشی سخت و طاقت فرسا نیست.”

حسام شاه‌محمدی


نمایش دیدگاه ها (0)
دیدگاهتان را بنویسید