انتشار این مقاله


ویژگی‌ها و امکانات دستگاه بدنسازی

انجام تمرینات بدنسازی همیشه دارای اهمیت بسیار بالایی بوده و شما بعنوان یک فرد باید بدانید که اگر ورزش را از زندگی خود کنار بگذارید احتمال افزایش انواع بیماری هارا در ادامه زندگی بالا می‌برید. گذاشتن روزانه حداقل ۲۰ دقیقه برای انجام هرنوع ورزشی برای همه افراد چه آقا و چه خانم مهم بوده و […]

انجام تمرینات بدنسازی همیشه دارای اهمیت بسیار بالایی بوده و شما بعنوان یک فرد باید بدانید که اگر ورزش را از زندگی خود کنار بگذارید احتمال افزایش انواع بیماری هارا در ادامه زندگی بالا می‌برید. گذاشتن روزانه حداقل ۲۰ دقیقه برای انجام هرنوع ورزشی برای همه افراد چه آقا و چه خانم مهم بوده و شما دراین ۲۰ دقیقه سلامتی خودرا تضمین می‌کنید. دراین بین انجام ورزش بدنسازی بعنوان مادر تمامی ورزش‌ها اهمیت بیشتری دارد. انجام تمرینات به هرقیمتی ازطرفی ممکن است باعث آسیب نیز بشود و اهمیت استفاده از دستگاه‌های بدنسازی جایی مشخص می‌شود که شما علاوه بر انجام تمریناتی نتیجه بخش می‌توانید در ایمنی کامل تمرین کنید. شاید برایتان سوال شود چرا باید از دستگاه‌های بدنسازی استفاده کنیم و یا اصلا چه دستگاهی برای تمرینات باشگاهی یا خانگی مناسب است؟ اگر بخواهیم برای خانه دستگاهی مناسب داشته باشیم به چه نکاتی باید توجه کنیم؟
ما دراین مقاله قصد داریم تا به این سوالات و سوالات بیشتری پاسخ بدهیم. اگر شماهم مشتاق دانستن اطلاعات فوق هستید تا انتهای مقاله باما همراه باشید.

چرا باید از دستگاه بدنسازی استفاده کنیم؟

شاید به خرید دستگاه بدنسازی برای خانه یا باشگاه فکر کرده باشید و شاید به این فکر کنید چرا باید بدنسازی کنم؟ بهتراست ابتدا بدانید دستگاه بدنسازی چیست و چه فوایدی دارد تا بتوانید به پاسخ سوالاتتان برسید. 

دستگاه بدنسازی به دو نوع وزنه آزاد و حرفه ای تقسیم می‌شود که هردونوع یک کار را انجام می‌دهند با این تفاوت که درنوع وزنه آزاد شما خودتان باید وزنه مورد نظرتان را انتخاب و روی دستگاه قرار دهید و تمرین کنید. دستگاه‌های بدنسازی به شما کمک می‌کنند تا بتوانید بدنتان را تمرین دهید، عضلات هرقسمت از بدنتان را بسازید و همچنین به راحتی و باخیال راحت تمرینات ایمن را تجربه کنید. مهمترین مزیت داشتن تمرینات با دستگاه‌های بدنسازی انجام تمرینات ایمن با دامنه حرکتی کامل است. 
مثلا فرض کنید قصد انجام تمرین نشر خم دمبل را دارید. اگر بعد از چند تکرار خسته شوید ممکن است نتوانید ادامه تمرین را با دامنه حرکتی کامل بزنید که دراینجا تفاوت استفاده از دستگاه بدنسازی بازهم مشخص مینشر خم سیمکش بزنید یا حتی بک فلای ناچار به انجام دامنه حرکتی کامل هستید زیرا تا میانه راه دستگاه مانع از بوجود آمدن فشار در قسمت مدنظرتان می‌شود که این خود مزیت مهمی است.

دستگاه بدنسازی چندکاره چیست و چه ویژگی‌هایی دارد؟

اگر قصد تمرین بدنسازی درخانه داشته باشید قطعا اسم دستگاه بدنسازی چندکاره را شنیده اید. دستگاه بدنسازی چندکاره همانطور که از نامش مشخص است دستگاهیست که بیشتر از یک تمرین بدنسازی را می‌توانید با آن انجام دهید. این دستگاه‌ها اغلب برای خانه و باشگاه مناسب هستند و برخی دستگاه‌ها هستند که با هدف مصرف خانگی تولید می‌شوند. دستگاه کراس، اسمیت، کراس اسمیت، پرس نیمکت مدرج و غیره ازجمله این دستگاه‌ها هستند.

دستگاه بدنسازی خانگی چیست و برای چه کسانی مناسب است؟

دستگاه بدنسازی خانگی همانطور که از نامش مشخص است دستگاهی است که برای خانه مناسب است. این دستگاه معمولا ارتفاعی کوتاه دارد و از نظر اشغال فضای محیط اطرافش بسیار جای‌گیری مناسبی داشته و محیط زیادی را اشغال نمی‌کند. همچنین شما با دستگاه‌های چندکاره بدنسازی خانگی می‌توانید بیش از یک تمرین را درخانه انجام دهید اما این نکته را درنظر داشته باشید که اگر یک دستگاه کراس اسمیت درخانه داشته باشید می‌توانید بیش از ۲۰۰ حرکت بدنسازی را با آن انجام دهید. این دستگاه‌ها برای همه مخصوصا برای افرادی که توانایی باشگاه رفتن به هردلیلی را ندارند مناسب و همچنین بدنسازی حرفه‌ای نیز می‌توانند علاوه بر باشگاه درخانه نیز با این دستگاه‌ها تمرین کنند.

قیمت دستگاه بدنسازی به چه عواملی بستگی دارد؟

شاید برایتان سوال شده باشد که چرا یک دستگاه با دو برند متفاوت بایکدیگر تفاوت قیمتی دارند؟ در پاسخ به این سوال باید بگوییم که این تفاوت قیمتی به عوامل گوناگونی بستگی دارد. اولین مورد برند یک دستگاه است. برخی برندها بخاطر سابقه خوب و همچنین رضایت بالای مشتریان معمولا از قیمت بالاتری برخوردار هستند. دلیل بعدی امکانات دستگاه است. برخی وزنه درکنار دستگاه دارند و برخی ندارند و شما باید برای استفاده سراغ خرید صفحات اضافی بروید. همچنین کیفیت تولید، ضخامت آهن استفاده شده، جنس دستگیره‌ها، وزن خود دستگاه، قیمت ارز در زمان واردات دستگاه درصورت وارداتی بودن و غیره ازجمله مواردیست که می‌تواند در قیمت نهایی موثر باشد.

دستگاه بدنسازی خانگی یا چندکاره؟ کدام را انتخاب کنیم؟

استفاده از دستگاه بدنسازی به هدفتان، بودجه مدنظرتان و همچنین به فضایی که قصد تمرین در آن را دارید بستگی دارد. اگر برای تمرین درخانه قصد دارید تا دستگاهی داشته باشید که دیگر به باشگاه نیاز پیدا نکنید باید به فکر دستگاه‌های چندکاره مثل کراس اسمیت باشید و اگر برای هوازی زدن در صبح ناشتا یا زمانهای دیگر دنبال دستگاه هستید سراغ دستگاه‌های هوازی بروید.

نحوه استفاده از دستگاه بدنسازی خانگی یا چندکاره

اگر قصد تمرین با دستگاه چندکاره بدنسازی را دارید ابتدا باید ببینید این دستگاه امکان انجام چه تمریناتی را دارد و حتما دفترچه راهنمای دستگاه را نیز مطالعه کرده باشید. سپس قبل از شروع تمرینات حتما از فروشنده یا مربی متخصص نحوه انجام صحیح تمرینات را جویا شده و یاد بگیرید.

خرید انواع دستگاه بدنسازی از فروشگاه دنیز اسپرت

اگر قصد خرید دستگاه بدنسازی باشگاهی یا خانگی و یا چندکاره را دارید احتمالا به دنبال فروشگاهی معتبر و باسابقه خواهید بود که علاوه بر قیمت مناسب انواع دستگاه‌هارا بصورت یکجا بتواند برای شما فراهم کند. فروشگاه دنیز اسپرت فروشگاهیست که نیازتان را کاملا رفع می‌کند. اگر دنبال خرید هردستگاهی بودید کافیست محصولات مورد نظرتان را در دنیزاسپرت بررسی، مقایسه و پس از دریافت مشاوره رایگان پیش از خرید اقدام به خرید با خیال راحت کنید.