انتشار این مقاله


بیماری های ناشی از ساس

بیماری های ناشی از ساس علائم و نشانه‌های متنوعی از جمله قرمزی، خارش، التهابات پوستی، ترشحات غیرعادی را به‌همراه دارند. علیرغم این‌که معمولا بیماری‌های نشات گرفته از ساس در افرادی که از سیستم ایمنی ضعیف‌تری برخوردارند اتفاق می‌افتد، هر فردی ممکن است به این بیماری‌ها مبتلا شود. در این مطلب هم تصمیم داریم در مورد […]

بیماری های ناشی از ساس

بیماری های ناشی از ساس علائم و نشانه‌های متنوعی از جمله قرمزی، خارش، التهابات پوستی، ترشحات غیرعادی را به‌همراه دارند. علیرغم این‌که معمولا بیماری‌های نشات گرفته از ساس در افرادی که از سیستم ایمنی ضعیف‌تری برخوردارند اتفاق می‌افتد، هر فردی ممکن است به این بیماری‌ها مبتلا شود.

در این مطلب هم تصمیم داریم در مورد ساس، بیماری های ناشی از ساس، علائم نیش ساس، خطرات نیش ساس و روش‌های تشخص و درمان آن و اینکه چگونه از شر ساس خلاص شویم با شما عزیزان صحبت کنیم، همراه ما باشید. در ادامه نیز به معرفی بهترین سم برای از بین بردن ساس برای نابودی کامل ساس از خانه با معرفی سم مخصوص ساس : سم ساس کافی و سم ساس دوئل و استفاده از سم ساس کافی برای دفع ساس می پردازیم.

ساس چیست و از کجا می‌آید؟

Bed bug یا همان ساس نوعی حشره از جنس Cimex است که معمولا در محیط‌های گرم و مرطوب زندگی می‌کند. این حشرات فعالیت خود را از شب آغاز کرده و به‌دنبال خون حیوانات یا انسان‌ها برای تغذیه می‌گردند.

این حشرات از طریق انتقال از مکانی به مکان دیگر به جستجوی منبعی برای خون هستند و این انتقال از طریق لباس‌ها، چمدان‌ها یا مبلمان‌ها از جایی به جای دیگری رخ می‌دهد. به‌طور کلی تخت‌خواب‌ها، فرش‌ها، کمدها و صندلی‌ها بهترین مکان برای زندگی و پنهان شدن ساس‌ها به‌شمار می‌روند.

در محل‌هایی که دام نگه‌داری می‌شود، احتمال به‌وجود آمدن ساس بسیار زیاد است؛ اما امروزه آپارتمان‌ها هم محل خوبی برای زندگی و زاد و ولد ساس‌ها هستند. وجود این حشرات موجب انتقال بیماری‌های پوستی بسیاری می‌شود؛ پس باید هنگام استفاده از وسایل حمل‌و‌نقل عمومی یا جابه‌جایی وسایل از یک ساختمان به ساختمان دیگر، مراقب بیماری های ناشی از ساس باشید. هم چنین با بهترین سم برای از بین بردن ساس را بشناسید و بتوانید با سم مخصوص ساس این حشرات مزاحم را به طور کامل از بین ببرید.

علائم نیش ساس

علائم نیش ساس - گزش ساس

اگر ندانید که در یک محیط ساس وجود دارد، بی‌شک بعد از گزیده شدن به‌وسیله این حشرات متوجه خواهید شد؛ چرا که نیش ساس‌ها علائمی دارد که در ادامه علائم گزش ساس را بررسی می‌کنیم.

علائم گزش ساس

ایجاد نقاطی قرمز و ردیفی روی پوست

جای نیش ساس‌ها معمولا به شکل ردیفی و خطی در نقاطی از بدن که در تماس با تخت خواب یا محل زندگی سا‌س‌ها قرار دارد، دیده می‌شود. جای گزش ساس‌ ها درست مانند جای نیش دیگر حشرات کمی قرمز و ملتهب است؛ با این تفاوت که ساس‌ها نیش‌های متعددی به‌صورت ردیفی روی پوست ایجاد می‌کنند.

خارش

از دیگر علائم گزش ساس، می‌توان به خارش در منطقه‌هایی از پوست که نیش قوی‌تری در آن فرو رفته، اشاره کرد.

آثار خون

گاهی اوقات خط خونی روی پوست می‌تواند نشانه‌ای از دفاع بدن در برابر نیش ساس باشد.

خطرات نیش ساس

بیماری های ناشی از ساس‌ها آنچنان خطرناک نیستند و به‌شکل جدی سلامت انسان‌ها را تحت‌تاثیر قرار نمی‌دهند. با این‌‌حال می‌توانند عوارض جانبی بسیاری مانند عفونت‌های پوستی به‌وجود آورند که در ادامه تمامی این عوارض‌ را مورد بررسی قرار می‌دهیم.

حساسیت

نشان دادن واکنش‌های آلرژیک و حساسیت، ازجمله خطرات نیش ساس‌ ها هستند. واکنش‌های آلرژیک شامل قرمزی پوست، تورم، خارش و مشکلات تنفسی می‌شوند.

التهابات پوستی

از دیگر خطرات نیش ساس می‌توان به التهابات و عفونت‌های پوستی اشاره کرد. در پی التهابات پوستی، احتمال خارش هم وجود دارد که در صورت خراشیدن مناطق نیش‌خورده، باکتری‌ها و بافت‌های آلوده به پوست وارد می‌شوند.

در صورت مشاهده هر کدام از این علائم بهتر است که پیش از ابتلا به بیماری‌های بدتر، به پزشک مراجعه کرده و روش‌های درمانی موثری را دنبال کنید.

بیشتر بخوانید : از عوارض گزش «ساس» چه می‌دانیم؟

بیماری های ناشی از ساس

همانطور که به این موضوع اشاره کردیم، ساس‌ها به شکل مستقیم بیماری خاصی را به انسان منتقل نخواهند کرد؛ اما وجود آن‌ها به بروز مشکلات بسیاری از جمله عفونت‌های پوستی منجر می‌شود. با این‌حال به‌طور کلی بیماری‌ها و مشکلات ناشی از حضور ساس‌ها مواردی هستند که در ادامه به توضیح آن‌ها می‌پردازیم.

افزایش استرس

یکی از مشکلاتی که در مواجه با ساس‌ها به احتمال زیاد با آن روبه‌رو می‌شوید، استرس و اضطراب برای وجود ساس‌ها، بیماری‌ها و خطراتی است که از آن‌ها نشات می‌گیرد.

انتقال عفونت

نیش ساس‌ ها به انتقال عفونت‌های جدید، ویروس‌ها و باکتری‌های زیادی از افراد به یکدیگر منجر می‌شود. انتقال عفونت ناشی از نیش ساس‌ها درست مانند عفونت تریکومونیازیس از طریق تماس فرد آلوده با فرد سالم صورت می‌گیرد؛ از همین‌رو احتمال ابتلا به این عفونت در مکان‌های عمومی به‌خصوص وسایل حمل‌ونقل عمومی بسیار بالاست.

مشکلات روانی

همانطور که متوجه شدید، یکی از بیماری های ناشی از ساس‌ها خارش پوست است که در برخی موارد خارش‌ها شدت می‌گیرند و علاوه‌بر برهم زدن خواب، باعث ایجاد اضطراب و استرس در فرد و تاثیرات منفی بسیاری روی کیفیت خواب او می‌شود.

راه‌های درمان بیماری های ناشی از ساس

خوشبختانه راه‌های درمان بیماری های ناشی از ساس بسیار متنوع هستند و به‌سادگی می‌توان اثر نیش ساس‌ها را از بین برد. به یاد داشته باشید در صورتی که علائم گزیدگی توسط ساس را مشاهده کردید فورا برای سمپاشی محیط و ریشه کردن این حشره اقدام کنید.

پیشنهاد ما استفاده از بهترین سم ساس یعنی سم ساس کافی و سم ساس دوئل برای از بین بردن کامل ساس های می باشد که در ادامه این مطلب به معرفی کامل سم ساس کافی و سم ساس دوئل خواهیم پرداخت.

روش از بین بردن ساس باید به گونه ای باشد که حتی یک عدد ساس در محیط باقی نماند و همه حشرات ریشه کن شوند، زیرا آنها توان تولید مثل بالایی دارند و به سرعت می توانند محیط را آلوده کنند. در ادامه انواع مختلفی از درمان‌های خانگی و پزشکی برای از بین بردن خطرات ناشی از نیش ساس‌ها را مورد بررسی قرار می‌دهیم.

درمان‌ های خانگی بیماری های ناشی از نیش ساس

تعدادی روش خانگی و طبیعی برای درمان علائم نیش ساس‌ها و مشکلات ناشی از آن‌ها وجود دارند که به شرح زیر هستند:

  • استفاده از یخ برای کاهش خارش
  • استفاده از ژل‌ آلوئه‌ورا برای تسکین التهاب و خارش
  • پوشش منطقه نیش خورده با چای سبز
  • استفاده از عصاره گیاهانی مانند آویشن، اسطوخودوس و زنجبیل برای از بین بردن التهابات و تسکین علائم ناشی از نیش ساس‌ها

درمان‌ های پزشکی بیماری های ناشی از گزش ساس

علاوه‌بر درمان‌های خانگی، درمان‌های پزشکی بسیاری هم وجود دارند که سریع‌تر مثمر ثمر واقع می‌شوند و شامل موارد زیر هستند:

  • خوردن داروهای ضد خارش مانند آنتی هیستامین‌ها
  • استفاده از کرم‌های استروئیدی برای کاهش تورم و التهاب پوست
  • مصرف آنتی‌بیوتیک‌ها برای کنترل عفونت
  • استفاده از داروهای ضدآلرژیک یا اپی‌پن‌درن
  • ضدعفونی و شستشوی مکرر پوست

چگونه از شر ساس خلاص شویم

حضور ساس‌ها و بیماری های ناشی از ساس باید جدی گرفته شود و اقدامات لازم به‌منظور کنترل آن انجام گیرد تا مشکلات و بیماری‌های ناشی از آن به حداقل برسد. از جمله عواملی که می‌توانند حضور ساس‌ها در محیط را کنترل کرده و مشکلات ناشی از آن‌ها را به حداقل برسانند، موارد زیر هستند:

  • سمپاشی با سم مخصوص ساس (سموم حشره کش و سوسک کش معمولی نمی تواند ساس را از بین ببرد و باید از ترکیب اختصاصی ساس استفاده کرد)
  • اجتناب از رفت و آمد در محیط‌های دارای ساس
  • پرهیز از خرید لوازم چوبی، پشمی و کارتنی دست دوم از مکان های آلوده به ساس
  • نظافت محیط و جلوگیری از تجمع زباله‌ها و مواد غذایی قدیمی به خصوص چوب، پشم و کارتن

بهترین سم ساس برای، سم کشنده مخصوص ساس

ساس‌ها حشراتی موذی هستند که می‌توانند زندگی را مختل کنند. از بین بردن ساس به طور کامل نیازمند اقدامات مختلفی از جمله استفاده از بهترین سم برای از بین بردن ساس است.

انتخاب سم مناسب برای ساس‌کشی از اهمیت بالایی برخوردار است. سمی که انتخاب می‌کنید باید ضمن اثربخشی بالا، کمترین ضرر را به محیط زیست و سلامت انسان را داشته باشد.

در میان بهترین سم ساس، سم‌های ساس‌کش مختلفی در بازار موجودند که هر کدام مزایا و معایب خود را دارند. در ادامه به معرفی دو نمونه از بهترین سم‌های ساس‌کش؛ سم مخصوص ساس کافی می‌پردازیم:

بهترین سم ساس سم ساس کافی

بهترین سم ساس - سم ساس کافی - سم ساس KAFE

سم ساس کافی که از ۱۰ ماده موثره مختلف تشکیل شده است، یکی از قوی ترین سموم موجود در بازار برای ریشه کن کردن ساس می باشد. سم ساس کافی به عنوان بهترین سم ساس با وجود ترکیبات مختلف در این سم باعث می شود که هیچ حشره ای در تماس با آن زنده نماند. سم مخصوص ساس کافی می تواند با یک مرحله سمپاشی، تمام حشرات بالغ، لارو ها و تخم های ساس را از بین ببرد.

یکی از مهمترین مزایای سم ساس KAFE بی بو بودن آن است؛ یعنی پس از سمپاشی نیازی به تخلیه محیط نیست.

استفاده از سم ساس کافی هیچ محدودیتی نداشته و در هر مکانی مثل منازل مسکونی، هتل ها، پادگان ها و هر جایی که آلوده به ساس باشد می توان از آن استفاده کرد.

سم مخصوص ساس کافی در بسته بندی ۲۵۰ سی سی و سم ساس کافی ۱۲۰ سی سی (برای متراژهای کوچکتر) به بازار عرضه می شود.

مزایای سم کافی، بهترین سم ساس در بازار

  • قدرت فوق العاده : بهترین سم ساس کافی، با ترکیبی منحصر به فرد از ۱۰ ماده موثر، ساس‌ها را در هر مرحله از زندگی، از تخم تا حشره بالغ، نابود می‌کند.
  • بدون نیاز به تخلیه برخلاف بسیاری از سموم دیگر، پس از استفاده از سم کافی نیازی به ترک محل سمپاشی شده نیست. این امر سم مخصوص ساس کافی را به گزینه‌ای ایده‌آل برای شما تبدیل می‌کند.
  • ماندگاری بالا : اثرگذاری سم ساس کافی تا چندین ماه باقی می‌ماند و از بازگشت مجدد ساس‌ها به خانه شما جلوگیری می‌کند.
  • بی بو : برخلاف سموم شیمیایی رایج، سم ساس کافی هیچ بوی نامطبوعی ندارد و می‌توانید با خیالی آسوده از آن در منزل خود استفاده کنید. همین دلیل باعث می شود سم ساس کافی بهترین سم ساس بدون بوی ناخوشایند باشد.
  • سم اختصاصی ساس : سم مخصوص ساس کافی به طور ویژه برای ریشه کن کردن ساس‌ها طراحی شده است.
  • حاوی ۱۰ ماده موثر مختلف مخصوص کشتن ساس

برای خلاصی از شر ساس، سم ساس کافی بهترین سم ساس در بازار است. فراموش نکنید این سم کافی است.

روش استفاده از سم مخصوص ساس کافی

برای سمپاشی ابتدا قوطی ۲۵۰ سی سی سم کافی را در ۱۵ تا ۳۰ لیتر آب حل کرده و سپس محلول به دست آمده را با استفاده از سمپاش یا اسپری آبپاش با دقت همه جا را سمپاشی کنید. هنگام سمپاشی به نکات ایمنی توجه داشته باشید و از تماس سم با پوست بدن جدا خودداری کنید.

سم ساس دوئل سم مخصوص ساس

سم ساس دوئل - سم مخصوص ساس - بهترین سم ساس

سم دوقلوی دوئل یکی از بهترین سم های ساس موجود در بازار بوده که حاوی دو سم متفاوت می باشد. هر یک از سمومی که در سم ساس دوئل مدل دوقلو وجود دارد خود از ۲-۳ ترکیب قوی مختلف ساخته شده است. فرمولاسیون قوی سم ساس دوئل سم مخصوص ساس به راحتی می تواند ساس را نابود کند. یکی از ترکیبات سم دوقلوی دوئل بوی تندی دارد؛ به همین دلیل بهتر است پس از سمپاشی چند ساعتی از آن فضا دور بود.

سم دوئل با ترکیب اختصاصی جهت از بین بردن ساس به راحتی می تواند این حشرات موذی را از بین ببرد. سم مخصوص ساس دوئل برای چه مساحتی کافی است؟ این سم حاوی دو عدد بطری ۶۰ سی سی سم مخصوص ساس بوده که تقریبا برای یک محیط ۶۰ متری کافی است.

روش مصرف سم مخصوص ساس دوئل

این پکیج شامل دو بطری ۶۰ سی سی از ترکیب قوی ترین سم ها برای از بین بردن ساس می باشند. هر دو بطری را در ۱/۵ الی ۴ لیتر آب حل کرده و سپس با یک سم پاش یا اسپری تمام نقاط را به این سم آغشته کنید. هر چه ترکیب غلیظ تری درست کنید و میزان آب کمتری بریزید اثر گذاری سم بهتر بوده و ترکیب قوی تری خواهید داشت.

ساس ها معمولا در شکاف ها و درزهای مختلف محیط خانه مخلوط شده و در آنجا تخم گذاری می کنند. برای اثر بخشی هر چه بهتر این سم باید تمام درز و شکاف ها و نقاطی که فکر می کنید این حشره در آنجا وجود دارد را به این سم آغشته کنید.

هر نقطه ای که آغشته به سم ساس دوئل شود و این حشره از روی آن عبور کند از بین خواهد رفت تنها در صورتی ممکن است از این ترکیب نتیجه دلخواه را نگیرید که تمام نقاط به سم آغشته نشود و تعدادی از این حشرات باقی بمانند.

در صورتی که یک عدد ساس در خانه باقی بماند دوباره با سرعت زیادی می تواند تخم ریزی کرده و کل محیط خانه را آلوده نماید.

برای از بین بردن ساس درون تخت و وسایل چوبی با دقت سم ساس دوئل را درون درز و شکاف های لوازم چوبی و… اسپری کنید.

هر نقطه ای از محیط خانه که احساس می کنید ساس به آنجا نفوذ کرده است مانند ترک دیوار و … را به سم مخصوص ساس دوئل آغشته کنید.

در صورتی که پشتی و یا تجهیزات کارتنی در خانه دارید که ساس داخل آنها نفوذ کرده است بهتر است این کارتن ها را معدوم کنید زیرا سم درون کارتن ها نفوذ نمی کند.

نکات پایانی

در این مطلب سعی داشتیم شما را با بیماری های ناشی از ساس‌ها و روش‌های درمانی آن‌ها آشنا سازیم. در نهایت اگر علائم و واکنش‌های پوستی شدید و مزمن در خود مشاهده کردید و وضعیت شما بسیار نگران‌کننده شد، حتما سریع‌ به پزشک مراجعه کرده تا وضعیت شما به‌شکل دقیق‌تری مورد بررسی قرار گیرد. برای دفع کامل ساس و خلاصی از شر ساس پیشنهاد ما استفاده از بهترین سم برای از بین بردن ساس یعنی سم ساس کافی و سم مخصوص ساس دوئل مدل دو قلو می باشد. سم ساس کافی و سم ساس دوئل محصول فروشگاه کشاورزی کشاورزباشی بهترین گزینه برای شماست چرا که سم مخصوص ساس کافی KAFE و سم مخصوص ساس دوئل مدل دو قلو با دارا بودن مواد موثر در از بین بردن کامل ساس از محیط خانه مثمر ثمر خواهد بود.