انتشار این مقاله


مشکلات یخساز و آبسردکن یخچال ویرپول و نحوه رفع آنها

عیب یابی مشکلات یخساز و آبسردکن یخچال ویرپول یخساز و آبسردکن انواع یخچال ویرپول با قطعه‌های درجه یک ساخته شده است، به‌همین دلیل تا طولانی مدت بدون هیچ مشکلی کار می‌کند. اما اگر به‌هر دلیلی مشکلی برای این قطعات به وجود آمد، آیا امکان رفع مشکل را دارید؟ آیا می‌دانید که چطور مشکلات یخساز و […]

عیب یابی مشکلات یخساز و آبسردکن یخچال ویرپول

یخساز و آبسردکن انواع یخچال ویرپول با قطعه‌های درجه یک ساخته شده است، به‌همین دلیل تا طولانی مدت بدون هیچ مشکلی کار می‌کند. اما اگر به‌هر دلیلی مشکلی برای این قطعات به وجود آمد، آیا امکان رفع مشکل را دارید؟ آیا می‌دانید که چطور مشکلات یخساز و آبسردکن یخچال ویرپول را برطرف کنید؟ شما در این زمینه می‌توانید از کارشناس‌های مراکز تعمیر ساید ویرپول کمک بگیرید. همچنین اگر دست به آچار هستید، امکان رفع این مشکلات را با برخی ترفند‌های خانگی دارید! اما این ترفند‌ها چه هستند و چطور می‌توان از آنها برای حل مشکلات مربوط به یخچال‌های ویرپول استفاده کرد؟

انواع مشکلات یخساز و آبسردکن ویرپول و نحوه رفع آنها

شما برای عیب‌یابی یخساز و آبسردکن‌های ویرپول ابتدا باید مشکلات را بشناسید تا سپس برایشان راه‌حلی مناسب بیابید. اما به‌نظرتان این مشکلات چه هستند؟

  • از کار افتادن ترموستات یخچال

چنانچه ترموستات یخچال آسیبی ببیند، نه‌تنها آبسردکن بلکه سایر قطعات دستگاه نیز به خوبی کار نخواهند کرد. در واقع این قطعه وظیفه تنظیم دمای یخچال را بر عهده دارد و در صورت عدم کارکرد دستگاه به خوبی خنک نمی‌شود. در واقع زمانی که ترموستات نتواند به درستی فرمان روشن یا خاموش‌ شدن به کمپرسور دهد، آب داخل آبسردکن نیز سرد نخواهد شد. برای رفع این مشکلات کافیست ترموستات را عوض کنید. اگر با عوض‌کردن ترموستات همچنان مشکل پایدار بود، با یک تکنسین حرفه‌ای تماس بگیرید.

  • بروز مشکل در برد کنترلی

برد کنترلی یکی از مهمترین قطعات یخچال‌ها است که وظیفه سرد‌کردن آب سرد‌کردن را بر عهده دارد. در صورتی که برد کنترلی از کار بیفتد، کارکرد این قطعه نیز با اختلال روبرو می‌شود و برق کافی به آن نمی‌رسد. در صورت آسیب‌دیدگی برد کنترلی باید هرچه سریعتر آن را تعویض یا تعمیر کنید تا برق به تمام سمت‌های یخچال به‌صورت کافی برسد.

  • آب ندادن آبسردکن

در صورتی که آب کافی در مخزن آبسردکن وجود نداشته باشد، بدیهی است که در استفاده از این قطعه دچار مشکل شوید. در واقع در صورت بروز این مشکل لوله انتقال آب یا لوله خروجی آسیب می‌بیند و آب به اندازه کافی وارد مخزن نمی‌شود. بنا به دلایل مختلفی این مشکل به وجود می‌آید، مثلاً در حین تمیزکاری آبسردکن آسیبی به آن وارد می‌شود. انجام این تعمیرات تخصصی است و به تنهایی از عهده خودتان بر نمی‌آید؛ بنابراین برای رفع آن از یک کارشناس حرفه‌ای نیز کمک بگیرید.

  • یخ‌زدگی آب در لوله انتقال

یخ‌زدگی آب در لوله انتقال از جمله مشکلاتی است که در مواردی محدود دامن‌گیر دارندگان یخچال‌های ویرپول می‌شود. در واقع این برند آبسردکن‌ها را در داخل یخچال قرار می‌دهد، بنابراین با خرابی‌هایی مانند نشتی در قسمت خروجی با مشکلاتی مثل یخ زدگی روبرو خواهید شد.

در برخی مواقع به‌ دلیل تنظیم درجه دمای بسیار بالا در دستگاه نیز این مشکل به وجود می‌آید. اگر درجه دستگاه را روی حالت سرمای زیاد تنظیم کرده باشد، قاعدتاً هوای خنک در آن بیشتر گردش پیدا می‌کند و این اتفاق شاید روی قطعات مختلف یخچال مثل لوله انتقال آب تاثیر منفی بگذارد.

زمانی که آب داخل لوله یخ می‌زند، امکان خروج از لوله را ندارد، به‌همین دلیل آبسردکن نیز کارآیی مطلوبی نخواهد داشت. برای رفع این مشکل کافیست چند ساعتی یخچالتان را از برق بکشید. با انجام این کار یخ‌ها به مرور باز می‌شوند و مشکل نیز برطرف خواهد شد.

  • وارد نشدن آب به یخچال

در صورتی که شیر آب ورودی آسیب ببیند، آب کافی به یخچال وارد نمی‌شود، به‌همین دلیل آبسردکن نیز کارکرد مطلوبی نخواهد داشت. برای حل این مشکل در اغلب موارد کافیست لوله آب ورودی را تعویض کنید.

  • پایین بودن فشار آب

پایین بودن فشار آب، یکی از چالش‌های یخچال ویرپول

زمانی که فشار آب پایین باشد، آب کافی وارد سردکن نمی‌شود، به‌همین دلیل این قطعه به خوبی کار نمی‌کند. این مشکلات در اغلب موارد به‌ دلیل خرابی قطعات یخچال نیست، بلکه سیستم آب‌رسانی ساختمان مشکل دارد. مثلاً آب ساختمان کم‌فشار است و به طبقه‌های بالاتر نمی‌رسد، بنابراین ساکنین طبقه‌های بالا با مشکل کار نکردن آبسردکن یخچال ویرپولشان روبرو می‌شوند. در صورت بروز چنین مشکلی کافیست یک پمپ آب برای ساختمان قرار دهید تا مشکل کاملاً برطرف شود.

  • روشن نبودن یخ ساز

نوبت به بررسی مشکلات یخساز‌های یخچال ویرپول می‌رسد. در اولین قدم برای رفع مشکلات مربوط به این قطعه باید خاموش یا روشن‌بودن آن را بررسی کنید. در برخی موارد یخساز بر روی حالت Pause قرار می‌گیرد، برای همین روشن نیست و قاعدتاً کارآیی نیز ندارد.

  • نقص بازوی کنترل یخ‌ساز

با پر‌شدن محفظه بازوی کنترل در بالاترین حالت ممکن قرار می‌گیرد که این اتفاق باعث توقف یخ‌سازی توسط این قطعه می‌شود. زمانی که جسمی با بازوی کنترل برخورد کند، شاید در بالاترین وضعیت قرار گرفته و یا حتی دچار شکستگی نیز شود. در صورت بروز چنین مشکلاتی قاعدتاً نباید انتظار کارکرد مطلوب از یخساز را داشته باشید. برای رفع این مشکل بازوی یخچال را بیابید و مطمئن شوید که در حالت پایین قرار گرفته است.

  • نقص موتور مدول

موتور مدول با به حرکت درآوردن تیغه‌هایی مخصوص تکه‌های یخ را به سمت محفظه هدایت می‌کند. چنانچه با استفاده از یخساز متوجه بیرون‌نیامدن یخ‌ها از آنها شدید، کافیست اهرم را بررسی کنید تا مبادا از جای خود خارج‌ شده باشد.

  • نقص در قفل درب

قفل درب و نحوه تعمیر آن در یخچال ویرپول

با باز‌شدن درب یخچال، قفل درب باعث عدم کارایی یخساز و آبسردکن می‌شود. وقتی که قفل درب آسیب می‌بیند، یخساز در حالت خنثی قرار می‌گیرد، برای همین کارکرد مطلوبی ندارد. شما می‌توانید برای اطلاع از جریان و کارکرد صحیح درب از یک مولتی‌متر کمک بگیرید و مشکل را برطرف کنید.

  • چسبیدن تکه‌های یخ به یکدیگر

در صورت ریختن آب به مقدار زیاد داخل قالب، سطح آب از قالب بالا می‌آید و یخ‌ها به یکدیگر پیوند می‌خورند. در صورت عدم استفاده به مدت طولانی از این قطعه نیز امکان چسبیدن تکه‌های یخ به یکدیگر وجود دارد. در صورت سرد نبودن فضای فریزر به اندازه کافی نیز یخ‌ها دائماً ذوب می‌شوند و به یکدیگر می‌چسبند.

  • بزرگ یا کوچک بودن تکه های یخ

یکی دیگر از مشکلات یخساز‌های یخچال ویرپول می‌تواند کوچک یا بزرگ‌بودن تکه‌های یخ باشد. در واقع وقتی که یخساز تنظیم نباشد، تکه‌های یخ اندازه برابری ندارند. برای رفع این مشکل ابتدا پوشش یخساز را برداشته و به علامت‌های کنترل میزان آب دفت کنید. با علامت منفی آب محفظه کم و با علامت مثبت آب محفظه زیاد می‌شود.

جمع‌‌بندی

مشکلات یخساز و آبسردکن یخچال ویرپول هر چه که باشند، در صورت استفاده از این قطعه‌ها باید هرچه سریعتر رفع شوند. حتی اگر از آبسردکن و یخساز استفاده‌ای نمی‌کنید، ابتدا آنها را تعمیر‌ کرده و سپس عملکردشان را روی حالت Pause بگذارید. با انجام این کار در مواقع لازم دیگر نگران آسیب‌دیدگی و عدم کارکرد این قطعات نخواهید بود. حل مشکلات مربوط به آبسردکن و یخساز نیز معمولاً توسط خودتان امکان‌پذیر است، اما می‌توانید برای اطمینان بیشتر از مراکز تعمیراتی نیز کمک بگیرید.

مراکز تعمیراتی انواع مشکلات یخساز و آبسردکن ویرپول را می‌شناسند و بر اساس مشکل به وجود آمده برای این قطعه‌ها چاره‌ای می‌اندیشند. با دریافت خدمات از این مجموعه‌ها اولاً مطمئن می‌شوید که در حین تعمیر، آسیبی به سایر قطعه‌های یخچال نمی‌رسد و ثانیاً تا مدت‌ها قطعه آسیب‌دیده با کیفیت عالی به کار خود ادامه خواهد داد. شما می‌توانید برای اطلاع از میزان هزینه‌ها و نحوه تعمیرات با نمایندگی‌های تعمیر در ارتباط باشید تا مشکل را برایتان رفع کنند.