انتشار این مقاله


تاثیر قهوه بر روی بیماری های قلبی ناشی از افزایش سن

تحقیقات نشان می دهد قهوه می تواند بر کاهش التهابات ناشی از افزایش سن موثر باشد. طبق گفته ی استاد ایمونولوژی و میکروبیولوژی دانشگاه استانفورد، دکتر Mark Davis، این اثر می تواند با ۲ یا ۳ فنجان قهوه در روز اعمال شود. این تحقیق هم چنین می تواند مشخص کند علت اینکه افراد قهوه خور بیشتر […]

تحقیقات نشان می دهد قهوه می تواند بر کاهش التهابات ناشی از افزایش سن موثر باشد. طبق گفته ی استاد ایمونولوژی و میکروبیولوژی دانشگاه استانفورد، دکتر Mark Davis، این اثر می تواند با ۲ یا ۳ فنجان قهوه در روز اعمال شود. این تحقیق هم چنین می تواند مشخص کند علت اینکه افراد قهوه خور بیشتر از سایرین بیشترین عمر می کنند. این تحقیق شامل چند قسمت است که در مرحله اول، محققان اطلاعات ۱۰۰ نفر را در طی چند سال مورد آزمایش قرار دادند که این اطلاعات شامل سابقه پزشکی خانوادگی و نمونه های خونی است. نتایج نشان دادند که افراد با سن بالاتر، میزان پروتئین مربوط به التهاب بنام IL-1-beta بیشتری در مقایسه با افراد مورد آزمایش با سن پایین دارند. طبق این نتیجه، افراد با سن بالا که قهوه مصرف نمی کنند بیشتر به فشار خون بالا و سفتی شریان دچار می شوند.

برای مشخص کردن ارتباط فشار خون بالا و بالا بودن میزان پروتئین التهابی مثل IL-1-beta ، محققان این آزمایش را بر روی موش آزمایشگاهی هم انجام دادند. محققان برای این کار پروتئین IL-1-beta را به موش ها تزریق کردند که فشار خون بالایی را موش ها منجر شد.

محققان در پی یافتن علت اینکه چرا برخی از افراد مسن حاوی ژن های رمز کننده پروتئین IL-1-beta هستند، دریافتند که این افراد از نوشیدنی های کافئین دار استفاده می کردند که باعث کم شدن بیان این ژن می شود. وقتی محققان نمونه های خونی افراد مسن را بررسی کردند، به این نتیجه رسیدند که در نمونه های حاوی کافئین بالا، محصولات این ژن کمتر دیده می شود! برای گرفتن نتیجه ای مصمم تر، محققان کافئین را به داخل سلول های ایمنی وارد کردند و دیدند که کافئین مانع عوامل التهابی در سلول ها می شود.

محققان اظهار داشتند که مطالعه بر روی کاهش مشکلات عروقی در افراد مسن، میتواند بیماری های قلبی و عروقی مرتبط با آنها را نیز کاهش دهد. اگر چه تحقیقات زیادی در این ضمینه لازم است. لذا در وهله ی اول خوردن قهوه می تواند از این امراض جلوگیری کند. محققان بر این باورند این پژوهش می تواند سایر محققان را مشتاق یافتن دارو هایی برای مورد هدف قرار دادن این ژن ها کنند.

 

ماریا معمارزاده


نمایش دیدگاه ها (0)
دیدگاهتان را بنویسید