انتشار این مقاله


مراقبت از پوست متناسب با سن

آیا محصولات مراقبت از پوستتان برای سن شما مناسب اند؟ مایعات ضدعفونی، بوتاکس، دیسپورت، پرکننده‌ها، لیزر، سفت کردن پوست و … داشتن تعداد زیادی گزینه‌ی مراقبت از پوست خیلی خوب است، اما چگونه می‌توانید بفهمید که چه زمانی برای شروع به استفاده از آن‌ها مناسب است؟ در چه سنی باید به فکر اضافه کردن یک […]

آیا محصولات مراقبت از پوستتان برای سن شما مناسب اند؟

مایعات ضدعفونی، بوتاکس، دیسپورت، پرکننده‌ها، لیزر، سفت کردن پوست و … داشتن تعداد زیادی گزینه‌ی مراقبت از پوست خیلی خوب است، اما چگونه می‌توانید بفهمید که چه زمانی برای شروع به استفاده از آن‌ها مناسب است؟ در چه سنی باید به فکر اضافه کردن یک عدد (یا بیش‌تر) از این محصولات به برنامه‌ی روزمره‌ی خود باشید؟ و آیا اصلا برای رفع خیلی دیر شده است یا نه؟

در اینجا به برخی از دستورالعمل‌های کلی مفید اشاره می‌شود:

در دهه ۲۰ زندگی:

  • هرگز شروع برای استفاده از ضد آفتاب، هر روز صبح، روی صورت، گردن، قفسه سینه و دست‌ها، دیر نیست. اگر می‌توانید این کار را در نوجوانانی و یا دهه ۲۰ شروع کنید. ۳۰ ثانیه‌ای که شما یک بار در صبح برای پوست‌تان سرمایه گذاری می‌کنید، سال‌ها پوست شما را از پیری را نجات خواهد داد.
  • استفاده از یک محصول مراقبت از پوست با اساس جامد، یک آنتی اکسیدان خوب زیر کرم‌های ضد آفتاب خود در صبح به همراه یک مرطوب‌کننده خوب، را شروع کنید ( و به آن بچسبید!) در شب، از کرم ویتامین A مانند رتینول (بدون نسخه) و یا رنوا یا ترتینوئین (با نسخه)، استفاده کنید.
  • مشکلی را که ندارید، “حل” نکنید. اگر شما ۲۵ ساله هستید، و هیچ خطوط اخمی ندارید، با شروع بوتاکس یا دیسپورت فقط وقت و پول خود را هدر می‌دهید. فقط زمانی که مشاهده کردید که مشکلات در حال توسعه هستند، این مراحل را آغاز کنید. و هیچکس نمی‌داند، شاید خوش شانس باشید و هرگز نیاز به این موراد نداشته باشد.

 

در دهه ۳۰ زندگی:

  • با رسیدن به اواسط دهه ۳۰ از زندگی، بیش‌تر زنان و مردان شروع به نشان دادن نشانه‌هایی از خطوط اخم، چروک کناره چشم، یا خطوط لب بالا، می‌کنند که معمولا زمان خوبی برای شروع درمان پیشگیرانه با دوز کمی از بوتاکس یا دیسپورت ۲-۳ بار در سال است. اما تنها در صورتی که شما واقعا این مشکل را داشته باشید.
  • تقریبا هر کس می‌تواند از جوان‌سازی دوباره با لیزر یا که در دهه ۳۰ خود شروع کرده، بهره ببرد. یک تفاوت بزرگ در قدرت و نتایج در استفاده از IPL های متفاوت وجود دارد پس لطفا اطلاعات بیشتر را در SkinTour.com در مورد خویشاوند لیزر ببینید. این کار، لکه‌های کوچک قهوه‌ای را پاک، رگ‌های خونی را گشاد می‌کند و مقدار کمی کلاژن که باعث بهبود بافت پوست می‌شود را تولید می‌کند.
تزریق بوتاکس دور چشم، ابرو و لب

بالای ۴۰ سالگی :

  • پرکننده‌ها می‌توانند برای نشانه‌های اولیه از دست دادن حجم (تضعیف) که بیش‌تر زنان یا مردان با سن ۴۰-۵۰ را تحت تاثیر قرار می‌دهد، کمک کننده باشند. شروع با یک یا دو سرنگ از پرکننده اسید هیالورونیک، ۱-۲ دو بار در سال، تضعیف را به عقب می‌اندازد. استفاده از همه‌ی این موارد انفرادی و مخصوص هر شخص است، بنابراین با دکتر خود برای یک برنامه انفرادی تصحیح تضعیف موجود و سپس ترمیم و نحوه‌ی نگهداری، مشورت کنید.
  • لیزر درمانی‌ها در این سن باید سفارشی باشند. ممکن است کسی باشید که می‌تواند از سفت کردن پوست مانند Thermage یا Ultherapy، و غیره بهره‌مند شوند و یا شما ممکن لیزر پوست شدید تر مانند dual Fraxel یا لیزر دی اکسید کربن تفکیک شده نیاز داشته باشید . روش‌های مورد نیاز برای درمان از فردی به فرد دیگر متفاوت است، بنابراین شما نیاز به یک مشورت خواهید داشت.
  • آیا بیش از ۶۰ دارید؟ پوست شما هنوز هم می‌تواند به طرز محسوس و ایمنی با این فن آوری‌ها بهبود پیدا کند، فقط کمی بیش‌تر طول می‌کشد. درمان بیش‌تر، هزینه بیش‌تر!

 

و چند توصیه خوب برای تمام سنین:

  • هر چیزی را که از بازاریابان و یا دوستان می‌شنوید باور نکنید. خودتان در سایت‌های مختلف(و البته معتبر) تحقیقات انجام دهید و با دکتر خود صحبت کنید، اما به پوست خود و واکنش‌هایی که می‌دهد، توجه داشته باشید . ما همه متفاوت هستیم، پس چیزی که برای دیگران موثر است شاید برای شما کارا نباشد.
  • از بیش از یک محصول جدید مراقبت از پوست در یک زمان، شروع به استفاده نکنید.
  • و به یاد داشته باشید که اغلب ۱-۳ ماه طول می‌کشد تا اثر مفید یک محصول جدید مراقبت از پوست را مشاهده کنید.

 

 

زهرا کریمی


نمایش دیدگاه ها (0)
دیدگاهتان را بنویسید