انتشار این مقاله


بهترین راه برای درمان جوش‌ حاملگی چیست؟

جوش‌های حاملگی را می توان با خود درمانی و دارو درمان کرد. جوش حاملگی شکل خاصی از جوش نیست. بعضی از زنان ممکن است با این جوش در طول بارداری مشکل داشته‌باشند. احتمالا متهم اصلی تولید بیش از حد چربی است که به دلیل افزایش هورمونهای خاصی اتفاق میافتد. برای درمان جوش حاملگی ، با […]

جوش‌های حاملگی را می توان با خود درمانی و دارو درمان کرد.
جوش حاملگی شکل خاصی از جوش نیست. بعضی از زنان ممکن است با این جوش در طول بارداری مشکل داشته‌باشند. احتمالا متهم اصلی تولید بیش از حد چربی است که به دلیل افزایش هورمونهای خاصی اتفاق میافتد.

برای درمان جوش حاملگی ، با خود درمانی شروع کنید:

  • نواحی مشکل دار را با شوینده ملایم بشویید. دو بار در روز، با دستان خود با صابون ملایم و آب گرم صورت خود را بشویید. از محصولات خاصی مانند مالیدنی های صورت، سفت کننده ها و ماسک پرهیز کنید، زیرا باعث تحریک پوست می شوند و آکنه را وخیم تر می کنند.
  • شستن بیش از حد و تمیز کردن، نیز موجب حساسیت پوست می شود.
  • به طور منظم شامپو بزنید. اگر اطراف محل رویش موهای خود مستعد جوش هستید، هر روز موهای خود را بشویید.
  • از کندن و فشار دادن جوش ها پرهیز کنید. این کار باعث عفونت و زخم می شود.
  • از محرک ها پرهیز کنید . از وسایل آرایشی، ضدآفتاب، حالت دهنده های مو یا نهان کننده های آکنه ای که چرب دار یا روغنی هستند، مصرف نکنید.
  • مراقب چیزهایی که با پوستتان تماس می یابد باشید. موهای خود را تمیز و دور از صورت خود نگه دارید. هم چنین از قرار دادن دستان یا اشیا بر روی صورت خود پرهیز کنید. پوشش تنگ یا کلاه نیز باعث ایجاد مشکل می شود، به ویژه اگر عرق می کنید. عرق و چربی در ایجاد آکنه نقش دارند.

اگرچه تجویز دارو می‌تواند برای درمان جوش حاملگی استفاده شود، اما هر دارویی که در طول بارداری برای پوست مصرف می‌شود می‌تواند وارد جریان خون شود و بر کودک اثر بگذارد.

این باعث غیرمحتمل شدن روش درمانی می‌شود که باعث ایجاد خطر برای کودک در حال رشد می‌شود. به‌طور کلی مراقبت‌کننده‌های پوستی حاوی اریترومایسن و کلیندومایسن، مورد تایید هستند. بی‎‌خطر بودن مصرف بنزیل پروکسیداز برای درمان جوش حاملگی تثبیت نشده‌است. این راه درمانی تنها وقتی که بسیار واضح نیاز هست، می‌توان استفاده کرد.

در طول بارداری باید از داروهای آکنه‌ای که باعث ایجاد نقایض تولدی می‌شوند، پرهیز کرد. اگر شما نگران آکنه‌های بارداری هستید، با متخصص پوست یا پزشک معالج خود مشورت کنید. با این‌ روش‌ها شما می‌توانید فواید و خطرات انواع روش‌های درمانی گوناگون را بسنجید.

کوثر بکتاش


نمایش دیدگاه ها (0)
دیدگاهتان را بنویسید