انتشار این مقاله


۵ نکته برای داشتن پوستی زیبا در تابستان

تابستان یک فصل عالی است؛ تعطیلات، یک برنامه انعطاف پذیرتر، ناهار در فضای آزاد، لباس‌های کمتر و پوست در معرض آفتاب ببیشتر! می‌خواهیم پوستمان در تابستان، نرم، قابل لمس و زیبا باشد. در مقابل، اغلب در نهایت با پاهای ترک‌خورده، آفتاب‌سوختگی، خطوط نامناسب در اثر برنزه شدن در آفتاب و آسیب در اثر تابش آفتاب […]

تابستان یک فصل عالی است؛ تعطیلات، یک برنامه انعطاف پذیرتر، ناهار در فضای آزاد، لباس‌های کمتر و پوست در معرض آفتاب ببیشتر!

می‌خواهیم پوستمان در تابستان، نرم، قابل لمس و زیبا باشد. در مقابل، اغلب در نهایت با پاهای ترک‌خورده، آفتاب‌سوختگی، خطوط نامناسب در اثر برنزه شدن در آفتاب و آسیب در اثر تابش آفتاب مواجه می‌شویم. و گاهی اوقات، حتی این اثرات بدتر هستند؛ بثورات، گزش و برنزه شدن خودبه‌خودی نامناسب. برای جلوگیری از این مشکلات، و داشتن پوستی زیبا و سالم در تابستان، توجه به این ۵ نکته ضرورت دارد:

۱. از پای خود مراقبت کنید

پدیکور انجام دهید، هم‌چنین می‌توانید از دکتر خود در مورد استفاده از کرم اوره تجویز شده (۴۰٪ اوره، مانند X-Viate) سوال کنید. این کرم برای صاف کردن پاشنه بسیار خوب و مفید است.

۲. در مقابل خورشید ایمن و سالم بمانید

از کرم ضدآفتاب گران‌قیمت حاوی روی بالا (۱۰-۱۸%) روی پوست، گردن، سینه، بازو و دست خود استفاده کنید. می‌توانید از داروهای موجود دیگر در داروخانه نیز روی بدن خود استفاده کنید، اما حتما مجددا آن‌ها اعمال کنید. اجازه ندهید آفتاب شما را بسوزاند.

۳. پوستى صاف و نرم

شما می توانید این کارها را زیر دوش انجام دهید، اما در هنگام حمام موثرتر هستند:

  • ۲ فنجان نمک Epsom یا سایر نمک‌های معدنی را در حمام گرم و نه داغ بریزید و برای مدت ۵ تا ۱۰ دقیقه خود را در آن خیس کنید.
  • بدن خود را با نمک یا شکر مورد علاقه، با استفاده از فشار متوسط ​​و آب تمیزکنید.
  • ناحیه سر و گردن خود را به صورت ملایم تر تمیز کنید.
  • از یک برس مویی دستى طبیعی و بلند برای پشت خود استفاده کنید.
  • خود را خشک کنید و در همه جای بدن خود از لوسیون استفاده کنید، ترجیحا با لوسیون یا روغن بدنی که روغن‌های طبیعی در آن وجود دارد.

۴. مساوی و همسان برنزه کنید

قبل از اینکه خودتان را برنزه کنید، بدن خود را بشویید! اگر در خانه هستید، از دستورالعمل فوق شامل استفاده از  لوسیون پیروی کنید و سپس به مدت ۱۰ دقیقه قبل از استفاده از  برنزه کننده صبر کنید. می‌دانید که این لکه‌ها در چه جاهایی رنگ‌های اضافی را می‌گیرند، به محض این که برنزه کننده را درهمه جا زدید، از نکات Q و مقداری الکل برای نقاطی استفاده کنید که در آن رنگ اضافی را نمی‌خواهید. اگر اسپری می‌کنید، از روغن مایع در هر یک از این مناطق درست قبل از اسپری استفاده کنید.

۵. جلوگیری از ایجاد خطوط نامناسب دراثر برنزه شدن

اگر از کرم‌های ضد آفتاب استفاده می‌کنید، نباید این موارد را داشته باشید. اما اگر به هر حال این مورد برایتان پیش آمد، با یک پیراهن تابستانی زیبا، یک محافظ  یا لباس‌های شنا بیشتر بدن خود را بپوشانید.

زهرا کریمی


نمایش دیدگاه ها (0)
دیدگاهتان را بنویسید