انتشار این مقاله


۵ راه برای افزایش میزان بهره‌وری در طول روز

چند چیز وجود دارد که ما می‌توانیم در زندگیمان کنترل کنیم؛ متاسفانه، زمان جز آنها نیست. اما فقط می‌توانیم کنترل کنیم که چگونه از زمان خود بهترین استفاده را بکنیم. قطعا اغلب ما نیاز داریم بیش‌تر ساعات روز را در موقعیت‌هایی که دوست داریم باشیم تا کار‌هایمان را انجام دهیم. با این حال، مطالعۀ اخیر […]

چند چیز وجود دارد که ما می‌توانیم در زندگیمان کنترل کنیم؛ متاسفانه، زمان جز آنها نیست. اما فقط می‌توانیم کنترل کنیم که چگونه از زمان خود بهترین استفاده را بکنیم.

قطعا اغلب ما نیاز داریم بیش‌تر ساعات روز را در موقعیت‌هایی که دوست داریم باشیم تا کار‌هایمان را انجام دهیم. با این حال، مطالعۀ اخیر Stanford نشان می‌دهد که ما به سادگی بیش‌تر زمان خود را به کار‌هایی که برخلاف تصورمان مفید نیستند، اختصاص می‌دهیم.

این مطالعه نشان می‌دهد که انجام کاری در ۵۰ ساعت در هفته به جای ۷۰ ساعت، بهره‌وری را به طور چشمگیری کاهش می‌دهد. پس، موضوع در ارتباط با زمان بیش‌تر نیست بلکه در این مورد است که از مدت زمانی که داریم عاقلانه‌تر استفاده کنیم.

برای بهینه ساختن کار‌های روزانه خود، به این ۵ مورد توجه کنید:

۱. روز خود را درست شروع کنید

زود‌تر از خواب بیدار شدن و به حالت فعالیت کامل در آمدن، کمک می‌کند تا در کل روز بیش‌تر فعالیت کنید. همچنین روز خود را با کار مثبت شروع کنید. اغلب مردم تمایل دارند روز خود را با فکر کردن به کار‌هایی که روز قبل نتوانستند انجام دهند شروع کنند که درست نیست؛ از سر گرفتن اولویت‌ها و پرداختن به هدف‌های جدید، کلید بهترین استفاده از زمان است.


مقاله‌ی مرتبط: شخصیت‌های موفق چه زمان از خواب بیدار می‌شوند؟


تلفن و ایمیل‌های خود را کنار بگذارید و به فعالیت‌های محرک ذهن مانند وزنه برداری و یوگا بپردازید. تمرین سبب به جریان افتادن خون می‌شود و شما را به انجام کار‌ها سوق می‌دهد، در حالی که یوگا به پاک کردن ذهن شما کمک می‌کند.

۲. به کار گیری متد سودمند IVY Lee

این متد سودمند قدیمی توصیه می‌کند که روز خود را با نوشتن لیستی از ۶ کار مهمی که روز بعد می‌خواهیم انجام دهیم، به اتمام برسانیم؛ و هنگام نوشتن، کار‌ها را بر اساس اهمیتشان اولویت‌بندی کنیم.

هدف شما به اتمام رساندن کار‌هایتان در کم‌ترین زمان ممکن نیست، بلکه باید روی کامل انجام دادن کار تمرکز کنید و فقط در صورتی که اولویت اول خود را کامل و به درستی انجام دادید سراغ اولویت بعدی بروید.

۳. داشتن خواب چند مرحله‌ای

با توجه به مطالعۀ چاپ شده در مجلۀ the New York Times، هزینۀ محرومیت از خواب، در کسب و کار آمریکا بیش از ۶۳ میلیارد دلار است. به طور طبیعی برای ما خواب شب کافی است اما برای اکثر مردم بسنده نیست؛ با داشتن خواب نیمروزی کوتاه می‌توانیم میزان بهره‌وری خود را بالا ببریم.

خواب چند مرحله‌ای روشی است با هدف افزایش میزان بهره‌وری شما از طریق منقطع کردن خواب ۷ ساعته (خواب تک مرحله‌ای). شما در خواب چند مرحله‌ای هر ۶ ساعت یک بار فقط ۳۰ دقیقه می‌خوابید. با این رویکرد، هر روز ۵ ساعت بیش‌تر خواهید خوابید.


مقاله‌ی مرتبط: بهترین وضعیت خواب کدام است؟


۴. همیشه ظاهری شاد داشته باشید

میزان بهره‌وری ما با حالت و خلق‌مان رابطه دارد. این جمله‌ای آشکار و واضح است؛ اما در اثبات این: در مطالعه‌ای از دانشگاه Warwick دریافتند که کارمندان خوشحال، شدید و بهتر کار می‌کنند. این مطالعه نشان داد که از بین کارمندان مورد مطالعه، آن‌هایی که در کنار افراد خوشحال کار می‌کردند، ۱۲ درصد سازنده‌تر بودند.

اگر می‌خواهید میزان بهره‌وری خود را در کسب و کار افزایش دهید، با افراد شاد و سرحال همراه شوید و از افرادی که تمایل به انجام کار‌های منفی دارند، دوری کنید. همچنین خود شما نیز می توانید با شاد و سرحال بودن سبب افزایش میزان بهره‌وری افراد دیگر شوید.

۵. قهوه بنوشید

مطالعات متعددی نشان می‌دهد که نوشیدن قهوه می‌تواند میزان بهره‌وری را افزایش دهد. Jeff Bickley، بنیان‌گذار Gayo Kopi،برند منحصر قهوه، این موضوع را تایید کرد.


مقاله‌ی مرتبط: کافئین در زندگی


او افزود:

“قهوه می‌تواند نقش قدرتمندی را در افزایش میزان بهره‌وری داشته باشد. در طول روز، ترکیبی شناخته شده به اسم آدنوزین، تولید می‌شود که سبب ایجاد احساس خستگی می‌شود. قهوه مانند رسپتور‌های A1 عمل کرده و اثر آدنوزین را مهار می‌کند.”

آنیتا ریحانی فرد


نمایش دیدگاه ها (0)
دیدگاهتان را بنویسید