انتشار این مقاله


چگونه می‌توان در ۲۱ روز فردی مثبت‌اندیش و شاد شد!

لحظات کوتاه ولی خوش روزانه شادی بزرگی را به ارمغان می‌آورند. تحقیقات نشان‌داده‌اند که مهم‌ترین رازها برای یک زندگی شاد، لذت بردن از بسیاری از لحظات کوچکی است که شادی را به ارمغان می‌آورند. وقتی شما تصمیم به توجه بیشتر به لحظات شاد زندگی می‌گیرید ذهنتان خودبه‌خود بیشتر به سمت شادی متمایل شده و شاد […]

لحظات کوتاه ولی خوش روزانه شادی بزرگی را به ارمغان می‌آورند.

تحقیقات نشان‌داده‌اند که مهم‌ترین رازها برای یک زندگی شاد، لذت بردن از بسیاری از لحظات کوچکی است که شادی را به ارمغان می‌آورند. وقتی شما تصمیم به توجه بیشتر به لحظات شاد زندگی می‌گیرید ذهنتان خودبه‌خود بیشتر به سمت شادی متمایل شده و شاد بودن وشاد زیستن با گذشت زمان بسیار راحت‌تر می‌شود؛ چیزی که شاید هرگز به گوشتان نخورده!

با انجام کارهای آسان زیر در طول ۲۱ روز (۳هفته‌‌) شاد بودن برایتان به طور خنده داری احت می‌شود!

هفته‌ی اوّل: شروع به یادداشت‌برداری

تصور کنید درحالی که دسر مورد علاقه‌ی خود را می‌خورید در حفرات دندانتان گیرکند و یا لحظه‌ای را تصور کنید که هنگام دوش‌گرفتن یک‌دفعه آب داغ به پوستتان بخورد. این‌ها لحظات زودگذر اما هیجان‌آور در زندگی هستند، این هفته سعی کنید آن‌ها را یادداشت کنید. در واقع همه‌ی کاری که شما باید انجام دهید، توجه به لذت‌بخشی و خوشایندی امور است.

در زمان حال زندگی کنید! مثلا این هفته روی اندازه‌ی لقمه‌ای که قبلا آن‌ها را با لذت در دهانتان می‌گذاشتید تمرکز‌کنید.

زندگی با صدای بلند! اگر بعد از یک اتفاق خوشایند با صدای بلند شادی‌تان را ابراز کنید به لذت بردن از لحظه‌لحظه‌ی زندگی خود کمک کرده‌اید. مثلا هنگام صرف صبحانه بعد از نوشیدن اولین جرعه از قهوه‌تان نام‌آوای لذت (“mmm”) را بر زبان بیاورید. 

نوشتن گزارش کوتاه روزانه! هر روز جمله‌ی کوتاهی از یک فکر شاد را بنویسید، این جمله در مورد هر چیزی می‌تواند باشد؛ چیزی خوشایند یا خنده‌دار. این کار بدون این‌که شادی مفرطی برایتان داشته باشد شما را در برابر کارها و افکارتان مسئول می‌کند؛ حسی مثل انجام دادن کارهای روزمره‌‌. 

هفته‌ی دوم: لحظات شاد پنهان را پیدا کنید

حال می‌توانید خوشی‌هایی را که کمتر برایتان آشکار هستند را نیز کشف کنید، روش های زیر نیز کمک‌کننده هستند:

عکس برداری از لحظات شاد! هر روز به صورت ناگهانی با گوشی‌ همراهتان از چیزی که شما را شاد می‌کند عکس‌بگیرید با این کار به چیز هایی که خرسندتان می‌کند ارزش داده‌اید که این خود حالتی را در شما ایجاد می‌کند که همیشه به دنبال لحظات شاد باشید‌. 

روشن‌ساختن ذهن! رنگ خاصی را انتخاب کرده و سعی کنید در طول روز به دنبال آن رنگ باشید مثلا تی‌شرت سبز و یا هر چیز سبز دیگری که از آن خوشتان می‌آید، با این کار درک رنگ های محیط اطراف هم بهتر می‌شود.

افکار منفی  را کاهش دهید! موضوعاتی را که معمولا باعث تلخی اوقاتتان می‌شود را پیدا کرده و تلاش کنید آن‌ها را رفع کنید برای مثال شاید شما از این که هر روز صبح قبل از روشن شدن هوا از خواب بیدار شوید، بیزارید اما به علت شغلتان مجبور به این کار هستید در این صورت می‌توانید مکانی را بدای خواب انتخاب کنید که بعد از بیداری حس خوبی به شما بدهد .

هفته‌ی سوم:‌ تکرار شادی به‌عنوان یک امرمهم

حتی زمانی که حالتان خیلی بد است لحظات کوتاه اما شاد می‌تواند حالتان را خیلی بهتر کند، حال و هوای بد مثل این است که در اتاقی تاریک باشیم و این لحظه‌های شاد و کوتاه هم مثل شمع‌هایی است که در این اتاق روشن می‌کنیم.

به ترانه‌هایی که به ذهنتان آرامش‌ می‌دهد گوش کنید! تحقیقات نشان داده‌اند که یکی از سریع‌ترین راه ها برای بهتر کردن حال افراد گوش کردن به موسیقی‌های شاد و آرامش‌بخش است.

پرش به اطراف: به مدت چند ثانیه حرکات هیجانی و انفجاری! انجام دهید، این حرکات بچگانه بوده و حالت بازی‌گوشی دارد اما حالتان را کاملا جا می‌آورد. 

سولماز گلدوست


نمایش دیدگاه ها (0)
دیدگاهتان را بنویسید