انتشار این مقاله


این مرد روسی اولین کسی است که برای پیوند سر زیر تیغ جراحان خواهد رفت!

آقای Spiridinov از روسیه از بیماری  Werdnig Hoffman رنج می‌برد. این بیماری با تحلیل عضلات همراه است که به صورتی جدی قابلیت‌های فیزیکی فرد را سلب می‌کند و در نهایت او را روی ویلچر می‌نشاند. اکنون این فرد عزم خود را جزم کرده تا اولین عمل پیوند کامل سر بر رویش انجام شود! به صورتی که […]

آقای Spiridinov از روسیه از بیماری  Werdnig Hoffman رنج می‌برد. این بیماری با تحلیل عضلات همراه است که به صورتی جدی قابلیت‌های فیزیکی فرد را سلب می‌کند و در نهایت او را روی ویلچر می‌نشاند.
اکنون این فرد عزم خود را جزم کرده تا اولین عمل پیوند کامل سر بر رویش انجام شود! به صورتی که سر او به بدنی سالم متصل شود.
دکتر Sergio Canavero، دانشمند عصب‌شناس ایتالیایی ادعا کرده است که می‌تواند این عمل را در کمتر از یک روز به انجام برساند. به گفته‌ی وی موفقیت ۹۰% این عمل تضمین شده است ولی خطر حرکت بر لبه‌ی تیغ را هم انکار نمی‌کند!
پزشکان دیگر تردید‌های جدی خود را در این باره اعلام کرده‌اند به ویژه درباره‌ی عملکرد صحیح مغز او پس از عمل؛ ولی از این‌ها گذشته خود آقای Spiridinov بسیار نسبب به این قضیه خوش‌بین است:

اگر من این شانس را دارم که بدنم را با بدنی کاملاً سالم تعویض کنم می‌توانم از شر این محدودیت‌ها خلاص شده و مستقل‌تر باشم!

قدم اول

برای این کار باید بدن هر دو فرد گیرنده و دهنده‌ی پیوند به حد کافی سرد شوند تا از مرگ سلول‌های مغز در حین عمل جلوگیری شود. سپس باید گردن را به دقت قطع کرده و رگ‌ها را با لوله‌ای به رگ‌های مشابه در بدن دیگر متصل کنند.
head-transplant_3340531a-large_trans++30vLXa5szb-8fe_5WO9d84dQj9r3GVe9uEz2589OKus

پایین آوردن دمای تمام بدن به ویژه سر و مغز بین ۱۰ تا ۲۰ درجه، معمولاً بین ۱۵-۱۷ درجه، روشی بسیار شناخته‌شده است که در جراحی‌های عصبی پیچیده یا قلبی-عروقی که در آن‌‌ها مغز برای مدت قابل توجهی می‌تواند بدون خون و اکسیژن زنده بماند.

قدم دوم

قدم دوم برش نخاع با تیغی است که کمترین صدمه را به ساختار آن وارد کند. سرِ دهنده‌ی پیوند بعد از این کار به بدن گیرنده‌ی پیوند متصل می‌شود؛ اتصال نخاع با استفاده پلی‌اتیلن گلیکول انجام می‌شود؛ ماده‌ای که هم در صنعت و هم در پزشکی کاربرد دارد.
ایده‌ی قطع یکباره‌ی نخاع طرفداران کمی دارد و تحقیقات کمتری درباره‌ی آن انجام شده است. تنها موفقیت شناخته‌شده‌ای که از این روش گزارش شده مربوط به جراحی آسیب نخاعی فردی بوده که ضربه‌ی چاقو خورده بود ولی جراح این طرح می‌گوید که مطمئن است جواب خواهد گرفت و فقط به کمی فکر بیشتر نیاز دارد اما حتی از دست رفتن جان یک نفر هم اخلاقاً مهم است! در عمل جراحی قلب باز هم، قلب عده‌ای از کار می‌افتد و این کار خیلی معمول می‌باشد؛ پس چرا حساسیت‌ها در این مورد این قدر زیاد است؟

قدم سوم

دوختن اعصاب و رگ‌ها به همدیگر است ولی چنین کار با دقتی تاکنون انجام نشده است. پس از این مرحله بدن برای چندین هفته به حالت کما می‌رود تا حرکتی صورت نگیرد و اجزاء کاملاً به هم متصل گردند.

در ادامه می‌توانید ویدئو‌ی این فرد را مشاهده کنید که خودش را به اولین فردی تشبیه می‌کند که به فضا قدم گذاشته است!


منبع: TelegraphNews

http://www.aparat.com/v/QJ35l
علی تقی‌زاده


نمایش دیدگاه ها (0)
دیدگاهتان را بنویسید