انتشار این مقاله


جراح ایتالیایی ادعا می‌کند اولین عمل پیوند سر در انسان را به انجام رسانده است!

جراح مغز و اعصاب ایتالیایی مدعی شده که اولین جراحی پیوند سر را بین دو‌ جسد انجام داده است.

Sergio Canavero، جراح مغز و اعصاب ایتالیایی مدعی شده که اولین جراحی پیوند سر را بین دو‌ جسد انجام داده است. اما هیچ مدرکی برای اثبات آن ارائه نکرده است.
در یک کنفرانس مطبوعاتی در وین، اتریش، Canavero اعلام کرد که سر یک جسد را با ایجاد اتصال بین نخاع، اعصاب و رگ‌های خونی به جسد دیگر وصل کرده است. سپس با تحریک الکتریکی اعصاب جسد تحت آزمایش، کارایی این عمل را تست کرده.
در ویدیویی از کنفرانس که در فیس بوک‌ منتشر شده، Canavero می‌گوید:

اولین پیوند انسان بر روی جنازه‌ی انسانی صورت گرفته است.

او مدعی است که این عمل جراحی هیجده ساعت طول کشیده است و قدم بعدی انجام این آزمایش بر روی یک انسان که گردن به پایین فلج است، خواهد بود.
Canavero اطلاعات دیگری درباره اینکه آیا ارگان‌های اجساد تخلیه شده بود و یا تجهیزات حمایتی برای پایداری اجساد استفاده شده یا خیر، ارائه نکرد. در عوض او به مطبوعات قول مقاله‌ علمی که چند روز آتی منتشر می‌شود را داد.

Canavero در گذشته وقتی از برنامه‌اش برای این عمل بحث می‌کرد، به این پروسه به عنوان یک پیوند سر یا پیوند کامل بدن اشاره کرده بود. اما این کار آخر خود را به گونه‌ای متفاوت توصیف کرد: هدف من پیوند سر نیست، هدف اصلی من پیوند مغز بود.

همانطور که در ماه جولای به Business Insider توضیح داد، روشی که او در نهایت می‌خواهد تکمیل کند، با هر اسمی، شامل بریدن بخش‌های آسیب دیده‌ی نخاع در یک فرد با آسیب نخاعی و جایگزینی آن با طناب نخاعی یک اهدا کننده به طور کامل است. که در نهایت دو ریشه به هم می‌پیوندند. او قصد دارد از پلی اتیلن گلیکول (PEG) که یک ابزار ساده آزمایشگاهی برای پیوست سلول‌هاست، برای اینکار استفاده کند. در همان زمان اشاره کرده بود که این پیوند را روی یک مرد چینی ناشناس و یک مرگ مغزی اهدا کننده عضو، انجام خواهد داد. اما قبل از آن یکبار هم پیوند بین دو مرگ مغزی را تست خواهد کرد.


مقالات مرتبط: سرجیو کاناورو: آیا عمل پیوند سر او انجام خواهد گرفت؟



Canavero می‌گوید:

ما درمانی برای آسیب نخاع یافته‌ایم. اما هدف غایی‌مان گسترش زندگی و شکستن دیوار بین زندگی و مرگ است. درست مثل دکتر فرانکشتاین خیالی که کشف کرد چگونه به مواد غیر زنده، زندگی بدهد.

این جراح آینده‌ای را پیش بینی می‌کند که در آن افراد سالم می‌توانند پیوند کامل بدن را به عنوان راهی برای زندگی طولانی‌تر انتخاب کنند و حتی سر خود را به بدن‌های کلون انتقال دهند. او امیدوار است این روش یک تجربه نزدیک مرگ یا مرگ کامل را بیافریند تا ببینند چه اتفاقاتی در آن بین می‌افتد. برای اینکار می‌خواهد از نیروی برق استفاده کند. که آن را هم از فرانکشتاین اقتباس کرده ‌است. Canavero می‌گوید؛ برق دارای قدرت افزایش سرعت رشد است و این راهی برای ایجاد پیوست در نخاع می‌باشد.


مقاله‌ی مرتبط: وقت آن رسیده تا درباره‌ی پیوند سر جدی‌تر حرف بزنیم!


پالس‌های کوتاه الکتریکی اغلب در یک محیط آزمایشی برای کمک به ادغام فیبرها استفاده می‌شود. اما James FitzGerald، مشاور جراحی مغز و اعصاب از دانشگاه آکسفورد، معتقد است این ایده که از این فرایند الکتریکی برای پیوند سر هم استفاده شود، یک پرش بیش از اندازه است.
شواهد موجود که نشان دهد پیوند کامل بدن می‌تواند موفقیت‌آمیز باشد، متشکل از تعداد کمی از آزمایشات حیوانی است که به نظر بسیاری از کارشناسان در حد رضایت بخش نیست.

در آزمایش‌های اولیه Canavero مدعی شد طناب نخاعی یک سگ را جدا و سپس دوباره وصل کرده است. کمتر از یک سال بعد مقاله‌ای با محتوای: چگونه جوندگان دو سر ایجاد کنیم! منتشر کرد. در ژوئن ۲۰۱۷ نیز به گفته خودش نخاع گروهی از موش‌ها را جدا کرده و سپس آن‌ها را با استفاده از پلی اتیلن گلیکول دوباره به هم چسبانده است.

Canavero آزمایشات فوق را به عنوان منابعی بر اینکه او و‌ تیمش در همجوشی نخاع به نتیجه رسیده‌اند آورده است. با این حال بسیار از کارشناسان به ادعاهای او‌ پرچم قرمز نشان داده‌اند.

FitzGerald:

فکر نمی‌کنم گزارش‌های اتصال دادن طناب‌های نخاعی قابل اعتماد باشد.

نگین فرونچی


نمایش دیدگاه ها (0)
دیدگاهتان را بنویسید