انتشار این مقاله


افسردگی؛ با علائم احساسی آن آشنا شوید

علائم معمولا افسردگی می‌توانند زندگی روزانه و کار شما را تحت تاثیر قرار داده و شما را با سختی مواجه کنند.افسردگی می‌تواند با القای  این احساس به شما که تنها هستید، دید شما را به جهان تغییر دهد. اما شما تنها نیستید. سالانه حدود ۶درصد از جمعیت جهان دچار افسردگی می‌شوند. این راهنما به شما […]

علائم معمولا افسردگی می‌توانند زندگی روزانه و کار شما را تحت تاثیر قرار داده و شما را با سختی مواجه کنند.افسردگی می‌تواند با القای  این احساس به شما که تنها هستید، دید شما را به جهان تغییر دهد.

اما شما تنها نیستید. سالانه حدود ۶درصد از جمعیت جهان دچار افسردگی می‌شوند. این راهنما به شما کمک خواهد کرد تا با علائم اصلی افسردگی آشنا شوید:

  • احساس ناراحتی، تهی بودن، ناامیدی و بی احساسی. این احساسات تقریبا همه روزه و در اکثر مواقع روز با شما هستند.
  • از دست دادن علاقه به مواردی که در گذشته مورد علاقه ی شما بودند. احتمالا مواردی که در گذشته مورد علاقه ی شما بودند شروع به اذیت کردن شما خواهند کرد. همچنین ممکن است علاقه ی خود را برای بودن با دوستانتان از دست دهید.
  • حس عصبانیت. ممکن است زود از کوره دربروید و به راحتی نتوانید به آرامش برسید.
  • مشکل در تصمیم گیری. افسردگی می‌تواند فکر کردن و تصمیم گیری را دچار مشکل کند.
  • احساس گناهکاری یا بی ثمری. این احساس ممکن است در مواقعی رخ دهند که شما مقصر نیستید و یا کنترلی روی شرایط ندارید.
  • افکار مرتبط با مرگ و خودکشی. این مورد بسته به فرد می‌تواند متنوع باشد. بعضی از افراد آرزوی مرگ می‌کنند و فکر می‌کنند دنیا بدون آنها جای بهتری خواهد بود. عده ای دیگر از طرق مختلف سعی در ضرر رساندن به خود را دارند.

اما خبر خوش این است که افسردگی به بسیاری از انواع درمان ها پاسخ مثبت می‌دهد و شما و پزشکتان می‌توانید بهترین درمان را از بین روش های مختلف انتخاب کنید.

سما رهنمایان


نمایش دیدگاه ها (0)
دیدگاهتان را بنویسید