انتشار این مقاله


نوروم شنوایی

نوروم شنوایی یک تومور خوش‌خیم است که بر روی اعصابی ایجاد می‌شود که گوش و مغز را با هم ارتباط می‌دهد. این تومور معمولا آرام رشد می‌کند و در طی رشد خود باعث فشار آمدن به اعصاب شنوایی و تعادلی می‌شود. در ابتدای آن ممکن است علایمی بروز پیدا نکند یا علایم به صورت ملایم […]

نوروم شنوایی یک تومور خوش‌خیم است که بر روی اعصابی ایجاد می‌شود که گوش و مغز را با هم ارتباط می‌دهد. این تومور معمولا آرام رشد می‌کند و در طی رشد خود باعث فشار آمدن به اعصاب شنوایی و تعادلی می‌شود. در ابتدای آن ممکن است علایمی بروز پیدا نکند یا علایم به صورت ملایم و کمرنگ باشد که شامل موارد زیر است:
+کاهش شنوایی یکی از گوش‌ها
+شنیدن صدای زنگ در گوش‌ها
+سرگیجه ومشکلات تعادلی
این تومورها می‌توانند درنهایت باعث ایجاد یک سری فلج‌ها و ازکارافتادگی ها در صورت شوند. اگر این تومور به اندازه کافی بزرگ شود و رشد کند می‌تواند به مغز فشار بیاورد و حیات فرد را تهدید کند.
نوروم شنوایی به سختی تشخیص داده می‌شود زیرا نشانه‌ها و علایم آن مشابه مشکلات گوش میانی است. شنوایی سنجی، معاینه گوش و اسکن ها می‌تواند نشان دهد که آیا فرد دارای این تومور هست یا نه.
اگر این تومور کوچک بماند تنها کافیست به صورت مرتب مورد بررسی قرار بگیرد و درصورت نیاز به درمان، جراحی و رادیوتراپی گزینه‌های مورد استفاده‌اند.
اگر تومور هر دو عصب شنوایی رو تحت تاثیر قرار داد، بیشتر اوقات به دلیل یک اختلال ژنتیکی به نام “نوروفیبروماتوز” است.

فرشته باقری


نمایش دیدگاه ها (0)
دیدگاهتان را بنویسید