انتشار این مقاله


پیشگیری از بارداری

اگر به فکر پیشگیری از بارداری هستید، گزینه‌های زیادی پیش رو دارید؛ از برنامه‌های تنظیم خانواده گرفته تا محصولات کنترل بارداری و روش‌های عقیم‌سازی. بهترین راه برای تعیین روش پیشگیری از بارداری، توجه به سبک زندگی است. نظرتان در مورد برنامه‌ریزی برای روابط جنسی چیست؟ یا قرار دادن دستگاه‌های کنترل بارداری در بدن؟ مصرف روزانۀ […]

اگر به فکر پیشگیری از بارداری هستید، گزینه‌های زیادی پیش رو دارید؛ از برنامه‌های تنظیم خانواده گرفته تا محصولات کنترل بارداری و روش‌های عقیم‌سازی.

بهترین راه برای تعیین روش پیشگیری از بارداری، توجه به سبک زندگی است. نظرتان در مورد برنامه‌ریزی برای روابط جنسی چیست؟ یا قرار دادن دستگاه‌های کنترل بارداری در بدن؟ مصرف روزانۀ قرص یا به خاطر سپردن روزهای دوره‌ای باروری؟ حتی پایان به توانایی پدر یا مادر شدن؟

هم‌چنین ارزیابی صادقانۀ تفکرات و ایده‌های همسرتان نیز از اهمیت بالایی برخوردار است و بسته به رابطۀ جنسی‌تان، می‌توانید روش‌های متفاوتی را برای کنترل بارداری انتخاب کنید و پس از بحث و بررسی به نتیجه‌ای برسید که برای هر دو طرف سودمند باشد.

روش‌های پیشگیری از بارداری

قرص‌های پیشگیری از بارداری

قرص‌های پیشگیری از بارداری یکی از رایج‌ترین روش‌های کنترل بارداری هستند. در این زمینه می‌توانید از قرص‌های کنترل بارداری ترکیبی یا قرص‌هایی که فقط شامل پروژسترون هستند (Minipills/Progestogen-only pills) استفاده کنید.در صورت انتخاب مورد اول، دو انتخاب دیگر نیز در پیش رو خواهید داست؛ بسته‌های معمولی و دز مداوم. با انتخاب بسته‌های معمولی، هر ماه عادت ماهانه را تجربه خواهید کرد، اما با انتخاب قرص‌های دز مداوم ممکن است تجربۀ عادت ماهانه به چند بار در سال محدود یا حتی کلاً حذف شود.

مسلماً هر کدام از انواع قرص‌ها مزایا و خطرات خاص خود را دارد. پس از آگاهی از اصول اولیه با پزشک خود در رابطه با انتخاب مناسب‌ترین روش مشورت کنید.

محمد‌سالار حسینی


نمایش دیدگاه ها (0)
دیدگاهتان را بنویسید