انتشار این مقاله


آیا پره‌بیوتیک‌ها و یا پرو‌بیوتیک‌ها در برابر درماتیت موثراند؟

  پره‌بیوتیک و پروبیوتیک چه هستند؟ آیا پره‌بیوتیک‌ها و یا پرو‌بیوتیک‌ها در برابر درماتیت موثراند؟ شواهدی که از نقش کلیدی برای یک میکروبیوم روده تغییریافته در توسعه درماتیت آتوپیک (AD) حمایت می‌کنند، نشان می‌دهند که استفاده از پروبیوتیک‌ها یا پربیوتیک برای تصحیح عدم تعادل میکروبی در روده می‌توانند به جلوگیری و یا درمان درماتیت آتوپیک (AD) […]

 

پره‌بیوتیک و پروبیوتیک چه هستند؟ آیا پره‌بیوتیک‌ها و یا پرو‌بیوتیک‌ها در برابر درماتیت موثراند؟

شواهدی که از نقش کلیدی برای یک میکروبیوم روده تغییریافته در توسعه درماتیت آتوپیک (AD) حمایت می‌کنند، نشان می‌دهند که استفاده از پروبیوتیک‌ها یا پربیوتیک برای تصحیح عدم تعادل میکروبی در روده می‌توانند به جلوگیری و یا درمان درماتیت آتوپیک (AD) کمک کنند. بررسی جامع آزمایش مطالعات بالینی پروبیوتیک‌ها و پربیوتیک‌ها، که به صورت جداگانه و یا ترکیب شده ارائه شده بودند، و عوامل موثر بر اثر بخشی آن‌ها در آلرژی کودکان، ایمونولوژی و ریه، یک مجله کارشناسی از ناشران Mary Ann Liebert, Inc ، منتشر شده است. مقاله رایگان در وب سایت آلرژی کودکان ، ایمونولوژی و ریه در دسترس است.

Eishika Dissanayake، دارای MBBS و Naoki Shimojo دارای ، MD و PhD، فارغ التحصیل دانشکده تحصیلات تکمیلی پزشکی، دانشگاه Chiba ژاپن، جدیدترین اطلاعات در مورد ارتباط بین AD و ناهنجاری در میکروبیوم روده را در مقاله ای تحت عنوان “پروبیوتیک و پربیوتیک در پیشگیری و درمان درماتیت اتوپیک.” مطرح کرده‌اند. نویسندگان این مقاله تأکید بر نیاز به تحقیقات بیشتر برای درک مکانیسم بیماری و عواملی که ممکن است اثربخشی درمان پربیوتیک یا پروبیوتیک خاصی را تحت تاثیر قرار دهد ; مانند انتخاب فشار، زمان، مدت و روش اجرا، دارند.

مقاله بخشی از یک موضوع خاص در درماتیت آتوپیک است که توسط ویرایشگر مهمان، Norito Katoh، در دانشگاه استانی پزشکی Kyoto ژاپن، هدایت شده است.

سردبیر آلرژی کودکان، ایمونولوژی و ریه، ماری کاتالتو، دارای مدرک پزشکی و استاد بیماری های بالینی کودکان در دانشگاه ایالتی نیویورک در استونی بروک می‌گوید “درماتیت اتوپیک یک اختلال بسیار شایع است، به ویژه در کشورهای توسعه یافته که ۲۰ درصد کودکان را تحت تاثیر قرار می‌دهد”  او همچنین اضافه می‌کند “مطالعات اخیر ارتباط بین یک میکروبیوم روده آنرمال و توسعه درماتیت آتوپیک را اثبات کرده اند. با توجه به تاثیر قابل توجه درماتیت آتوپیک بر کیفیت زندگی و به کارگیری بهداشت و درمان، مطالعات و آزمایش در نقش بالقوه دستکاری درمانی میکروبیوم روده، چه برای درمان و چه پیشگیری از درماتیت آتوپیک،  کانون توجه مهمی برای تحقیقات آینده است.”

 

………………………………………………………………………………………………………………………………………………….

توضیحات مترجم

پره‌بیوتیک چیست؟

پره‌بیوتیک‌ها غذای غیرزنده پروبیوتیک‌ها هستند! کربوهیدرات‌هایی که بدن ما به طور کامل نمی‌تواند آن‌ها را بشکند، بدون هضم شدن به روده ی بزرگ می‌رسند و باکتری‌های خوب را تغذیه کرده و به رشد و نمو آنها کمک می‌کنند.

از آنجایی که یک روده متعادل و سالم ضرورت یک بدن سالم و متعادل است، پره‌بیوتیک در کاهش التهاب، تنظیم هورمون‌ها، و کمک به قوی ماندن  استخوان‌های ما با اجازه دادن به جذب مناسب مواد معدنی، بسیار مهم هستند.

مواد غذایی پره‌بیوتیک

پره‌بیوتیک‌هایی مانند ( fructooligosaccharides (FOS و گالاکتو-الیگوساکاریدها (GOS) به طور طبیعی در بسیاری از غذاها یافت می‌شوند. بهترین غذاهای پربیوتیک; کنگر فرنگی اورشلیم، سبزی قاصدک، سیر، تره فرنگی، پیاز، ریشه ی پیکما، مارچوبه، و به مقدار کمی موز نرسیده هستند.

The-Difference-Between-Prebiotics-and-Probiotics-by-GreenBlender-leeks

پروبیوتیک چیست؟

پروبیوتیک باکتری‌های مفید روده هستند که همه چیز را از هضم تا سیستم ایمنی بدن را سالم نگه می‌دارند. پروبیوتیک به طور طبیعی در دستگاه گوارش انسان وجود دارند، اما با بالا رفتن سن (و وارد کردن مواد نه چندان سالم را به بدن !!)، باید مطمئن شوید که مقدار بیشتری را به رژیم غذایی خود اضافه می‌کنید.

با تکثیر مقدار پروبیوتیک ها در بدن ، به باکتری های طبیعی  روده برای بازسازی  کمک می‌شود. زمانی که ما یک میزان سالم از پروبیوتیک ها در سیستم خود داریم ، قادر خواهیم بود با بیماری‌ها بهتر مبارزه کنیم، مواد مغذی حیاتی را بهتر جذب کنیم ، و در یک وزن سالم باقی بمانیم.

غذاهای پروبیوتیک

یکی از بهترین منابع پروبیوتیک ماست است که باکتری های مفیدی مانند لاکتوباسیلوس و یا بیفیدوباکتریوم دارد. دنبال “محصول زنده و فعال” بر روی برچسب باشید تا مطمئن شوید که نام تجاری ماست مورد علاقه تان یک منبع غنی از پروبیوتیک‌هاست. دیگر منابع خوب غذایی کلم ترش، سوپ میسو، کیمچی، kefer (یک محصول لبنی تخمیر شده)، پنیر نرم (مانند Gouda)، و حتی نان خمیر ترش هستند. ویژگی مشترک همه این مواد غذایی تخمیر است، یک فرآیند که پروبیوتیک تولید می‌کند.

 

The-Difference-Between-Prebiotics-and-Probiotics-by-GreenBlender-yogurt

آنچه بیشتر مردم نمی‌دانند این است که حدود ۷۰ درصد از سیستم ایمنی بدن ما در روده‌مان مستقراست، پس زمانی که مشکلی در آنجا وجود دارد، کل بدن ما را تحت تاثیر قرار می‌گیرد. به نفع سلامت خود عمل کنید و مطمئن شوید که مقدار مناسبی از پروبیوتیک و پربیوتیک را هر روز دریافت می‌کنید!

زهرا کریمی


نمایش دیدگاه ها (0)
دیدگاهتان را بنویسید