انتشار این مقاله


عفونت های بعد از زایمان سزارین

طبق بررسی های ثانویه ی انجام شده، مدت زمان شکافتن غشاهای در برگیرنده ی جنین، طولانی بودن مدت زمان جراحی و نژاد سیاه پوست باعث چند برابر شدن ریسک عفونت های مادران بعد از عمل سزارین شده است. دکتر Kim Boggess, MD از دانشگاه کارولینای شمالی و همکارانش دریافتند که بیشترین عامل عفونت مادران بعد از سزارین، […]

طبق بررسی های ثانویه ی انجام شده، مدت زمان شکافتن غشاهای در برگیرنده ی جنین، طولانی بودن مدت زمان جراحی و نژاد سیاه پوست باعث چند برابر شدن ریسک عفونت های مادران بعد از عمل سزارین شده است. دکتر Kim Boggess, MD از دانشگاه کارولینای شمالی و همکارانش دریافتند که بیشترین عامل عفونت مادران بعد از سزارین، شکافتن غشاها می باشد؛ به طوری که در یک جراحی ۶ ساعته، نزدیک ۵۰ دقیقه از زمان مربوط به این پروسه می شود.

مطابق با آنچه که در ژورنال Obstetrics and Gynecology نوشته شده است، پزشکان تحقیقات جدیدی را در رابطه با موثرترین داروی آنتی بیوتیک برای عفونت های سزارینی (C/SOAP) را آغاز کردند. در این تحقیق داروی آریترومایسین را با یک داروی بی تاثیر به عنوان استاندارد، مقایسه کردند که نتایج کامل آن در ژورنال پزشکی انگلستان در سپتامبر ۲۰۱۶ منتشر شده است (اریترومایسین ۶۰% از موارد عفونت را بهبود می بخشد). از ۲۰۱۳ نفر بانوانی که حاملگی ۲۴ هفته به بالا را دارند، ۸.۸ % شان عفونت بعد از سزارین داشتند.

بعد از این که پزشکان آزمایش اریترومایسین را انجام دادند، دریافتند که سن مادر، زایمان زودرس و بستن شکاف با منگنه ی بخیه تاثیر به سزایی در ایجاد این عفونت ها دارد. هم چنین شاخص توده ی بدنی ( BMI) مادر و فشار درون رحم و هورمون های فوق کلیوی در ایجاد عفونت تاثیر دارد. در مصاحبه ای که با دکتر Nancy Chescheir, MD، مدیر بخش ویرایش ژورنال Obstetrics and Gynecology، اظهار کردند که بیشتر از نصف بانوانی که جزو موارد عفونی بودند، BMI بیشتر از ۳۰ داشتند.

با این که آزمایش آنتی بیوتیک های مختلف برای یافتن بهترین آن در موارد عفونی سزارین نکته ی مهمی است، اما مسئله ی اصلی آمار مربوط به فیزیک بدنی بیماران است. هم چنین نحوه ی عملکرد متخصصان به هنگام جراحی مورد توجه می باشد. عدم توجه به دوز اریترو مایسین می تواند باعث تثبیت عفونت شده و تاثیر خود را بر میکروب ها از دست بدهد. به همین دلیل، استفاده ی طولانی از انتی بیوتیک ها در درمان این گونه موارد نتیجه ی مطلوبی ندارد.

ماریا معمارزاده


نمایش دیدگاه ها (0)
دیدگاهتان را بنویسید