انتشار این مقاله


۴مورد از فواید پروبیوتیک‌ها که شما را شگفت‌زده می‌کند

احتمالا شما در رابطه با فواید رژیمی پروبیوتیک­ها در مجله­های سلامت شنیده­اید. این باکتری­های زنده­ی طبیعی کاری فراتر از مبارزه با یبوست، نفخ، گاز و منظم کردن این فرایند­ها انجام می­دهند. شما می­توانید مقدار پروبیوتیک مورد­نیاز روزانه­ی خود را از غذا­های خاصی تامین کنید؛ به طور مثال ماست پروبیوتیک و سبزیجات تخمیر­شده مانند کلم ترش […]

احتمالا شما در رابطه با فواید رژیمی پروبیوتیک­ها در مجله­های سلامت شنیده­اید. این باکتری­های زنده­ی طبیعی کاری فراتر از مبارزه با یبوست، نفخ، گاز و منظم کردن این فرایند­ها انجام می­دهند.

شما می­توانید مقدار پروبیوتیک مورد­نیاز روزانه­ی خود را از غذا­های خاصی تامین کنید؛ به طور مثال ماست پروبیوتیک و سبزیجات تخمیر­شده مانند کلم ترش و یا می­توانید از فرم مکمل آن­ها استفاده نمایید.

در پایین به چهار مورد از فواید پروبیوتیک ها اشاره می­کنیم که شما را شگفت­زده خواهد­کرد:

سلامت دهان

عدم سلامتی دهان می­تواند یک­سری تاثیرات پشت سر هم بر­روی مشکلات دیگر جسم انسان بگذارد. شامل ناراحتی­های قلبی، دیابت و تولد با وزن کم. پروبیوتیک لاکتوباسیلوس با از بین بردن باکتری­های مضر در دهان با پوسیدگی دندان­ها مبارزه می­کند.

کاهش کلسترول

اگر شما در پی کاهش کلسترول بدن خود هستید، به­دنبال چیزی جز یک کارتن ماست در سبد غذایی خود نباشید. مطالعات علمی نشان می­دهند که گونه­ای از پروبیوتیک­ها در لبنیات و گوشت به نام لاکتوباسیلوس روتری یافت شده­است که می­تواند درجات ال دی ال را تا ۱۲ درصد و مقدار کلی کلسترول بدن را تا ۹ درصد کاهش دهد. بر اساس همین واقعیت این گونه از پروبیوتیک­ها نمک­های صفراوی را از بین می­برند و میزان بازجذب آن­ها را در لوله­ی گوارش کاهش می­دهند.

کاهش مشکلات تنفسی

در یک مطالعه بر­روی کودکان مهدکودکی به رابطه­ی نوشیدن شیر غنی از پروبیوتیک و کمتر­شدن عفونت­های تنفسی در آنان تا میزان ۱۷ درصد پی برده­شده­است.

کاهش عفونت­های تخمیری

بر­اساس یافته­های محققان در دانشگاه هاروارد، خانم­هایی که در معرض عفونت باکتریایی در واژن و یا UTI می­باشند، با اضافه­کردن پروبیوتیک­ها به رژیم غذایی روزانه­ی خود می­توانند میزان رشد باکتری­ها در واژن را کنترل نمایند.

ساناز نوری


نمایش دیدگاه ها (0)
دیدگاهتان را بنویسید