انتشار این مقاله


۵ جذاب ترین ویژگی های شخصیتی

این ۵ ویژگی شخصیتی از تحصیلات و چگونگی نسل تان جذاب ترند. روانشناسان یافته اند که شادمانی، شوخ طبعی و خوش رویی یکی از جذاب ترین ویژگی های شخصیتی هستند. افراد خوش رو منحصرا تمایل دارند که پارتنرشان نیز خوش رو باشد. افراد شاد و خوش رو افراد شوخ طبع، آرام و خونسرد وخلاق را […]

این ۵ ویژگی شخصیتی از تحصیلات و چگونگی نسل تان جذاب ترند.

روانشناسان یافته اند که شادمانی، شوخ طبعی و خوش رویی یکی از جذاب ترین ویژگی های شخصیتی هستند. افراد خوش رو منحصرا تمایل دارند که پارتنرشان نیز خوش رو باشد. افراد شاد و خوش رو افراد شوخ طبع، آرام و خونسرد وخلاق را ترجیح میدهند.

۵ جذاب ترین ویژگی های شخصیتی عبارتند از:

  1. مهربانی و دارای درک وفهم
  2. هوش
  3. حس خوش طبعی
  4. دوستدار شوخی و بازی بودن
  5. داشتن شخصیت هیجان انگیز

مقالات مرتبط:  کدام ویژگی شخصیتی شما را جذاب‌تر می‌کند؟

کدام ویژگی شخصیتی مردان از نظر زنان جذاب است؟


نشانه های شاد، شوخ و خوش رو بودن

افراد بازیگوش و شوخ از دست انداختن افراد، بازی با کلمات و به چالش کشیدن که باعث شادی میشوند، لذت میبرند. آنها از چیزهای غیرمعمول و خارق العاده لذت میبرند و در ایجاد موقعیت هایی که افراد از آنها لذت میبرند، مهارت دارند.

بنظر میرسد این افراد سیگنال های مثبت متفاوتی به مردان و زنان منتقل میکنند. برای زنان، بازیگوشی نشانگر پرخاشگر نبودن مرد و برای مردان نشانگر سرزنده و بانشاط بودن زن است.

دکتر رنه پرویر، نویسندۀ اول مطالعه، میگوید:

بنابراین، بنظر میرسد این ویژگی های شخصیتی در انتخاب شریک زندگی مهم اند؛ حداقل مهم تر از ویژگی هایی مانند داشتن مدرک، ژن و نسل خوب و مذهبی بودن است.

این نتیجه گیری از بررسی ۳۲۷ جوان بالغ بدست آمده است. از آنها پرسیده شده بود که کدام ویژگی شریک زندگی شان مطلوب تر است. هم مردان و هم زنان، هردو، ویژگی هایی که در بالا گفته شد را ذکر کردند.

با این حال، زنان بیشتر به شوخ طبع بودن فرد و مردان بیشتر به داشتن شخصیت هیجان انگیز علاقه مند اند.

دکتر پرویر افزود:

اگرچه باید در تفسیر اطلاعات هوشیار باشیم اما این میتواند نشانگر این باشد که در واقع افراد شاد و بازیگوش به عنوان جذاب ترین پارتنر شناسایی شده اند که روابطشان بطور فزاینده پیشرفت میکند.

افراد دریافته اند که شوخ و شاد بودن برای ایجاد روابط رومانتیک با افزایش آسایش پارتنر، حفظ هیجان رابطه، انتقال محبت و علاقه به یکدیگر و توسعه عمیق رابطه، لازم و سودمند است.

این مطالعه در American Journal of Play به چاپ رسیده است.

آنیتا ریحانی فرد


نمایش دیدگاه ها (0)
دیدگاهتان را بنویسید