انتشار این مقاله


۷ نکته برای افزایش تمرکز !

آگاهی وسیع از چیزی که به معنی تمرکز است، می‌تواند به همه سود برساند. کافیست فقط کمی درباره‌ی فواید تمرین منظم تفکر تمرکز کنید: افزایش کیفیت خواب، هضم بهتر، ارتباطات قوی‌تر و سردرد کمتر! به بیان دیگر تمرکز حواس می‌تواند روی زندگی شخصی ما و بعد از گسترده شدن هم در کل جامعه اثر قابل […]

آگاهی وسیع از چیزی که به معنی تمرکز است، می‌تواند به همه سود برساند.
کافیست فقط کمی درباره‌ی فواید تمرین منظم تفکر تمرکز کنید: افزایش کیفیت خواب، هضم بهتر، ارتباطات قوی‌تر و سردرد کمتر! به بیان دیگر تمرکز حواس می‌تواند روی زندگی شخصی ما و بعد از گسترده شدن هم در کل جامعه اثر قابل توجهی داشته باشد. با رعایت نکات زیر به میزان قابل توجهی می‌توانید تمرکز حواس خود را افزایش دهید:

۱. یک نوع از تمرکز حواس، تفکر است!

تفکر و اندیشه جزئی از تمرکز حواس است اما همان طور که گفته‌شد فقط گزینه‌ای از منوی وسیع تمرکز‌!
تمرکز حواس یعنی: حالتی فعال از آگاهی و هوشیاری کامل! یکی از راه‌های تمرین تمرکز حواس شامل آگاهی و هوشیاری کامل از نفس کشیدنتان است. و یک راه عالی دیگر هم در جریان لحظات زندگی حرکت کردن است.

۲. گوش کردن به موسیقی‌های با امواج آلفا‌!

موسیقی با امواج آلفا موسیقی‌ای است که با حالتی از آرامش و تمرکز در ارتباط است. گوش کردن به موسیقی با امواج آلفا را به مدت ۱۰ دقیقه قبل از خواب پیشنهاد می‌کنیم، چون می تواند استرس را کاهش داده و خلاقیت را افزایش دهد و هم‌چنین شما را قادر می سازد تا خواب راحت و عمیق‌تری داشته باشید.


مقاله‌ی مرتبط: اثر موسیقی بر مغز


۳. تفکر درباره‌ی چگونگی انجام تمرکز حواس در طول برنامه‌ی روزانه!

خوبی تمرکز حواس در آن است که می‌تواند در همه‌ی کارهایی که در طول روز با آن‌ها درگیر هستید، قابل لمس باشد. در حین انجام این تمرین‌ها باعث شروع و ایجاد یک تغییر وسیع در زندگی‌تان می‌شوید. مکان های خوب برای شروع؛ هنگام راه رفتن در خیابان، روی محیط اطراف خود متمرکز شوید؛ روی چیزهایی که می‌بینید، می‌شنوید، و احساس می‌کنید. یا وقتی دوش می‌گیرید تمامی حواستان را به حرکت ملایم آب روی پوستتان و بخاری که ریه‌هایتان را گرم می‌کند، جمع کنید.

۴. با تمرکز بخورید!

به حرفی که بدنتان می‌گوید گوش کنید! با تمرکز غذاخوردن به معنای خوردن مقداری از غذاست که واقعا بدنتان نیاز دارد و خوردن غذاهایی که از نظر مواد مغذی قوی است، می‌باشد. این غذا خوردن با تمرکز حواس می‌تواند هم فایده‌ی ذهنی و هم فایده‌ی فیزیولوژیکی برایتان داشته باشد.

۵. خواب متمرکزی داشته باشید!

از این موضوع که خواب راحت و کافی دارید، مطمئن شوید. اگر عادات خواب خود را تغییر داده و زمان خواب خود را افزایش دهید، می‌توانید آگاهی بهتر و بیشتری از وضع استراحت خود داشته باشید.


مقاله‌ی مرتبط: چرا بعد از بیدار شدن همچنان احساس خواب آلودگی می‌کنیم؟


۶. کوتاه کردن این زمان‌های تمرین تمرکز!

این تمرین‌ها نباید زمان زیادی طول بکشد؛ ذهن در بازه‌های زمانی کوتاه بهتر کار می‌کند و شما می‌توانید از این نکته برای بهتر کردن تکنیک‌های تمرکز حواس استفاده کنید.

۷. یاد بگیرید متفکر باشید

با این که طی مطالب قبلی ذکر شد تمرکز حواس صرفا تفکر نیست و هنوز هم پای حرفمان هستیم! اما تفکر عمیق می‌تواند در به کار بردن درست تکنیک‌های تمرکز حواس بسیار به ما کمک کند.

سولماز گلدوست


نمایش دیدگاه ها (0)
دیدگاهتان را بنویسید