انتشار این مقاله


چستر بنینگتون: از آغاز تا پایان یک هنرمند

همین دیروز در تاریخ بیستم جولای ۲۰۱۷ بود که خبر خودکشی چستر بنینگتون، طرفداران گروه افسانه‌ای لینکین پارک را در بهت و حیرت فروبرد. ولی چه‌قدر این هنرمند را می‌شناسید؟ با دکتر مجازی همراه باشید.

همین دیروز در تاریخ بیستم جولای ۲۰۱۷ بود که خبر خودکشی چستر بنینگتون، طرفداران گروه افسانه‌ای لینکین پارک را در بهت و حیرت فروبرد. ولی چه‌قدر این هنرمند را می‌شناسید؟ با دکتر مجازی همراه باشید.

چستر چارلز بنینگتون (Chester Charles Bennington) ملقب به Chazy Chaz متولد ۲۰ مارس ۱۹۷۶ در شهر فینیکس (Phoenix) ایالت آریزونای آمریکاست. وی خواننده‌ی اصلی و ترانه‌سرای گروه Linkin Park و خواننده‌ی پیشین گروه Grey Daze بود. وی هم‌چنین پروژه‌ای فرعی با نام Dead By Sunrise را نیز دنبال می‌کرد که یک گروه راک و متال جداگانه بود.

کودکی و نوجوانی

چستر دوران کودکی‌اش را در فینیکس گذراند. پدر او یک کارآگاه و مادرش یک پرستار بود. زمانی که ۱۱ ساله شد، پدر و مادرش از یکدیگر جدا شدند. دوران کودکی چستر بسیار سخت و غم‌انگیز بوده است به طوری که او از سن ۷ تا ۱۳ سالگی مورد آزار و اذیت جنسی یکی از دوستان خانوادگی بزرگ‌تر از خودش قرار گرفته بود. با طلاق گرفتن پدر و مادرش، چستر شروع به مصرف مواد مخدری مانند تریاک، شیشه، کوکائین، LSD، ماری‌جوانا و الکل کرد. وی در مدرسه همیشه به خاطر جثه‌ی ضعیف و لاغرش مورد آزار فیزیکی هم‌مدرسه‌ای‌هایش قرار می‌گرفت. او خود می‌گوید:

همیشه مرا در مدرسه به خاطر لاغر بودن و متفاوت بودن مثل یک عروسک مورد ضرب و شتم قرار می‌دادند.

تصویری از کودکی چستر بنینگتون

دوران نوجوانی و بلوغ چستر نیز چندان خوشایند نبود؛ او در دوران کودکی مورد آزار جنسی قرار گرفته بود و تعدادی از دوستان نزدیک او اقدام به خودکشی کردند و یکی از دوستان او در حادثه‌ی اسکیت‌بورد سواری جان خودش را از دست داد.
چستر در ۱۷ سالگی شروع به زندگی با مادرش کرد. در همین زمان بود که مادرش متوجه مصرف مواد پسرش شد و او را از رفتن به بیرون از خانه منع کرد. چستر بعدها برای گذران زندگی شروع به کار در رستوران Burger King کرد.

زندگی حرفه‌ای

در سال ۱۹۹۳ او کارش را در گروه Sean Dowdell and His Friends شروع کرد و در همان سال یک آلبوم با سه تِرَک منتشر کردند. کمی بعد، در همان سال چستر این گروه را ترک گفت و به گروه راک دیگری به نام به نام Grey Daze ملحق شد و از سال ۱۹۹۳ تا ۱۹۹۸ در این گروه به عنوان خواننده‌ی اصلی فعالیت می‌کرد و این گروه در آریزونا و سایر بخش‌های ایالات متحده بسیار محبوب بود و دو آلبوم با نام‌های Wake me و No sun today ضبط کردند ولی نتوانستند موفقیت جهانی کسب کنند. به همین دلیل چستر از بی‌اعتباری گروه ناخشنود بود و این گروه را نیز در سال ۱۹۹۸ ترک گفت.

چستر در سال ۲۰۰۰ به گروه معروف لینکین پارک (Linkin Park) ملحق شد و آن‌ها در اکتبر همان سال اولین آلبومشان را با نام تئوری دوگانه یا Hybrid Theory  منتشر کردند که موفقیت زیادی برایشان به ارمغان آورد و جوایز زیادی کسب کردند؛ این آلبوم در جدول بیلبورد آمریکا رتبه‌ی ۱۶ را کسب کرد به زودی تبدیل به پرفروش‌ترین آلبوم سال ۲۰۰۱ شد.

تصویر کاور آلبوم Hybrid Theory که به دلیل ترکیب اِلمان‌های راک، متال، هیپ هاپ و الکترونیک بسیار موفق عمل کرد

او در سال ۲۰۰۳ خوانندگی را برای لینکین پارک در آلبوم Meteora انجام داد که اسپانسر این آلبوم کمپانی برادران وارنر بود که آهنگ بسیار معروف Numb هم در این آلبوم قرار دارد. این آلبوم به سرعت در سرتاسر دنیا مورد توجه قرار گرفت و بلافاصله پس از انتشار در آمریکا و بریتانیا در رتبه‌ی اول و در استرالیا در رتبه‌ی دوم فروش جای گرفت.
در سال ۲۰۰۵، چستر بنینگتون گروه راک خودش را با نام Dead By Sunrise ایجاد کرد و این گروه اولین آلبومش را در سال ۲۰۰۹ با نام Out Of the Ashes منتشر کرد که نسبتاً آلبوم موفقی بود.
چستر در سال ۲۰۰۶ در فیلمی به نام Crank به عنوان یک شخص معتاد آدرنالین ایفای نقش کرد.

گروه لینکین پارک در سال‌های ۲۰۰۷، ۲۰۱۰ و ۲۰۱۲ آلبوم‌های Minutes to Midnight، A Thousands Suns و Living Things را منتشر کرد.

در سال‌های ۲۰۱۴ و ۲۰۱۷ نیز به ترتیب آلبوم‌های The Hunting Party و One More Light منتشر شدند.

تصویری از اعضای گروه لینکین پارک

زندگی شخصی

او قبلاً با الکا برند (Elka Brand) رابطه داشت که از او صاحب فرزندی به نام جیمی (Jamie) شد و هم‌چنین پسر الکا به نام اشعیا (Isaiah) را هم به فرزندی پذیرفت.
در سال ۱۹۹۶ هنگامی که در رستوران برگر کینگ کار می‌کرد، با سامانتا اولیت (Samantha Olit) آشنا شد. این زوج فرزندی به نام دریون (Draven) به دنیا آوردند و سپس در سال ۲۰۰۵ طلاق گرفتند.
چستر پس از این که از اولین همسرش طلاق گرفت، با مدل سابق مجله‌ی پلی‌بوی تالیندا بنتلی (Talinda Bently) ازدواج کرد و از او صاحب سه فرزند شد.

تصویری از چستر در کنار تالیندا همسرش و سه فرزندی که از او به دنیا آمدند

مرگ

جسد بی‌جان چستر بنینگتون دیروز بیستم جولای ۲۰۱۷ در ویلای شخصی او در املاک پالوس وردِس (Palos Verdes) کالیفرنیا در حالی که با طناب خود را آویخته بود، پیدا شد. قبلاً گزارش شده بود که او از خودکشی دوست قدیمی‌اش کریس کورنل (Chris Cornell) بسیار اندوهگین بوده و احتمال می‌رفت که روزی خودکشی کند؛ عجیب این‌جاست که روز خودکشی چستر، مصادف با پنجاه و سومین سالگرد تولد کریس کورنل است. او پس از مرگ یک همسر و شش فرزند از خود به جا گذاشت.

چستر بنینگتون در حال اجرای زنده در کنار کریس کورنل

منابع:

  • thefamouspeople
  • last.fm
  • nme.com/blogs
امید برومندی


نمایش دیدگاه ها (0)
دیدگاهتان را بنویسید