انتشار این مقاله


برای مرطوب بودن پوست در تابستان چه بکنیم؟چه نکنیم؟

مرطوب‌سازی پوست برای حفظ جوانی و شادابی آن در هر فصل و سنی ضروری است.

در فصل تابستان همان‌طور که نور خورشید شدید‌تر است، درخشش پوست ما نیز بیش‌تر است. با وجود این درخشندگی حتما باید از مرطوب کننده‌ها استفاده کنیم. گزینه‌ها‌ی زیادی از کرم‌، ژل، لوسیون‌ و اسپری وجود دارند که برای روشن‌کنندگی و طراوت‌بخشی به پوست می‌توان انتخاب کرد.

به جای خوردن، پوست خود را مرطوب کنید

بعضی از ما در تابستان، کرم زدن روزانه را رها می‌کنیم که کار اشتباهی است! زمستان یا تابستان، هوای بارانی یا آفتابی، تفاوتی ندارد پوست ما به میزان معینی از رطوبت نیاز دارد که این رطوبت می‌تواند با جذب آب از جریان خون تامین شود اما این روش به ندرت پاسخ‌گوی نیاز ماست. پوست در این فصل به ترکیبات آب‌رسان نیاز دارد که موجب طراوت و شادابی آن شوند و رطوبت لازم را تا پایان روز تامین کنند. گرما باعث ترشح عرق و چربی از پوست می‌شود. ما حتی اگر نخواهیم پوست خود را تقویت کنیم باید خشکی آن را رفع کنیم.

فرمول درست را انتخاب کنید

آزمایشگاه‌های مراقبت پوست در ساخت محصولات مناسب برای نور زیاد به موفقیت رسیدند. با تولید محصولات برای آسیایی ها شروع کردند، برای زنانی که در آب‌و‌هوای گرم و مرطوب زندگی می‌کردند نتیجه فوق العاده بود. محصولات آب‌رسانی چون آب آرایشی که حاوی ترکیبات جاذب و مات کننده هستند و احساس سنگینی پوست وجود نخواهد داشت چرا‌که این محصولات چربی اضافه‌ی پوست را پاک می‌کنند.

روی پوست‌تان لایه ای مرطوب کننده بزنید

آب آرایشی را می توان به صورت مستقیم به‌ کار‌ برد. روش استفاده‌ی آسانی دارد –تنها بعد از شست‌و‌شوی صبح به پوست بمالید – در آسیا زنان برای مبارزه با هر نوع خشکی ناشی از شست‌و‌شو از آب آرایشی استفاده می کنند. هم‌چنین پوست را آماده می‌کند که به سایر درمان‌ها به خوبی جواب دهد. در صورت نیاز پس از آب آرایشی شما می‌توانید از ژل استفاده کنید که ضمن آب‌رسانی، مواد مغذی مورد نیاز پوست شما را فراهم می‌کند.

پوست خشک خود را مرطوب کنید

مرطوب‌سازی با اسپری‌های حاوی مواد معدنی شادابی پوست را به ارمغان می‌آورند. روی پوست خود اسپری کنید و با دستمال پوستتان را تمیز کنید؛ از پاک کردن در هوای خشک اجتناب کنید. واکنش اسمزی پوست در هوا، باعث خشکی بیش‌تر آن می‌شود.

از پوست خود با مرطوب‌کننده‌ها مراقبت کنید

اگر از کرم ضد‌آفتاب استفاده می‌کنید، کرمی انتخاب کنید که خاصیت مرطوب‌کنندگی هم داشته باشد یا کمی قبل از ضد‌آفتاب زدن مرطوب‌کننده بزنید. برای بدن نیز به همین شیوه عمل کنید. تفاوتی ندارد صبح، ظهر و شب مرطوب کننده بزنید. به دلیل تعرق شدید در تابستان از کرم مرطوب‌کننده با خاصیت روشن کنندگی استفاده کنید تا آب کم‌تری از بدن‌تان از دست رود.

یاسمین کاهنی


نمایش دیدگاه ها (0)
دیدگاهتان را بنویسید