انتشار این مقاله


شواهد بیشتر نشان می‌دهد که داشتن یک سگ واقعا برای شما مناسب است

سگ ها بیش از همدمان دوست داشتنی هستند – تحقیقات همچنان ادامه دارند تا نشان دهند حیوانات خانگی مزایای سلامتی واقعی را برای صاحبانشان به ارمغان می‌آورند. داشتن یک سگ در اطراف می‌تواند منجر به کاهش سطح استرس برای کودکان و بزرگسالان شود. متوجه شده‌اند که سگ ها خطر آسم را در کودکان کاهش می‌دهند […]

سگ ها بیش از همدمان دوست داشتنی هستند – تحقیقات همچنان ادامه دارند تا نشان دهند حیوانات خانگی مزایای سلامتی واقعی را برای صاحبانشان به ارمغان می‌آورند.
داشتن یک سگ در اطراف می‌تواند منجر به کاهش سطح استرس برای کودکان و بزرگسالان شود. متوجه شده‌اند که سگ ها خطر آسم را در کودکان کاهش می‌دهند و با فشار خون پایین ارتباط دارند.
و همچنین محققان نشان داده‌اند که صاحبان سگ فعالتر از کسانی هستند که سگ ندارند، گنجاندن قدمهای بیشتردرطول روز در پیاده‌روی هایشان و یا فقط یک زمان تمرین منظم باعث این اتفاق می‌شود. ماه گذشته ، یک مطالعه نشان داد که کسانی که به مدت زیادی صاحب سگ هستند روزانه ۲۷۶۰ قدم بیشتر از کسانی که سگ ندارند برمی‌دارند ، که به ۲۳ دقیقه بیشتر از تمرین متوسط می انجامد.
و به تازگی، یک مطالعه ی جدید در مجله “همه‌گیرشناسی و بهداشت اجتماعی” نشان می‌دهد که این پدیده پایدار است: صاحبان سگ همچنین در طول زمستان به طور قابل توجهی فعالتر هستند.
محققانی از دانشگاه انجلیا ی شرقی و مرکز رژیم و فعالیت در دانشگاه کمبریج ، از داده های تحقیقات آینده نگر اروپا برای سرطان و تغذیه نورفولک کوهورت استفاده کردند و مطالعات خود را روی ۳۱۲۳ شرکت کننده، بین سنین ۴۹ تا ۹۱ متمرکز کردند. نزدیک ۲۰% از این شرکت کنندگان صاحب سگ بودند و همه ی آنها به منظور ثبت تحرکاتشان به مدت ۷ روز لباس متصل به شتاب سنج پوشیدند. محققان دریافتند که افرادی که سگ نداشتند، به طور متوسط ۳۰ دقیقه در روز بیشتر از کسانی که سگ های خود را به پیاده‌روی می‌بردند ساکن بودند. هر کسی که در مطالعه شرکت داشت، در روزهای کوتاهتر، روزهای سردتر و روزهای با بارندگی بیشتر، کمتر فعال بود. اما محققان دریافتند که حتی در طول روزهای با آب و هوای بد، کسانی که سگ خود را به پیاده‌روی می‌بردند فعال تر از بقیه در روزهای بهتر بودند.
اندی جونز، استاد دانشگاه UEA (دانشگاه انجلای شرقی ) در یک نشریه مطبوعاتی اظهار داشت:”ما شگفت زده شدیم وقتی که متوجه شدیم کسانی که سگ خود را به پیاده‌روی می‌برند به طور متوسط از لحاظ جسمی بیشتر فعال بوده و مدت زمان کمتری در روزهای سرد، مرطوب و تاریک نشسته‌اند تا کسانی که سگ نداشتند در روزهای طولانی ، آفتابی و گرم تابستان .”
برای مثال، کسانی که در روزهای مرطوب سگ خود را به پیاده روی می‌برند ،به طور متوسط ۱۲ دقیقه بیشتر از کسانی که سگ ندارند و در روزهای خشک ترقرار دارند ، فعالیت دارند، . به طور کلی در روزهای خشک تر، کسانی که سگ خود را برای پیاده روی می‌برند به طور متوسط ۶۳۲ دقیقه غیرمتحرک بودند و در مقایسه کسانی که سگ نداشتند ۶۶۱ دقیقه. جونز گفت که این یافته می تواند پیامدهای مهمی در مورد نحوه تحریک مردم برای فعال ماندن در سن آنها داشته باشد. جونز در این باره گفت: “مداخلان فعالیت های فیزیکی به طور معمول تلاش می کنند و از مردم حمایت می کنند تا با تمرکز بر منافع خودشان،فعال باشند. اما در عین حال راه رفتن با سگ نیز به واسطه نیاز حیوان کنترل می‌شود.” جونز در بررسی این موضوع گفت: “اجبار به راه رفتن توسط چیزی غیر از نیازهای شخصی ما ممکن است یک انگیزه واقعا قوی باشد و ما باید در هنگام طراحی مداخلات ورزشی در آینده، راه هایی برای بهره برداری از آن پیدا کنیم.”

فاطمه درستی


نمایش دیدگاه ها (0)
دیدگاهتان را بنویسید