انتشار این مقاله


ویتامین D به مبارزه علیه سرطان کولون کمک می‌کند

دریافت روزانه نور خورشید، می‌تواند از سرطان کولورکتال، یکی از کشنده‌ترین سرطان‌های دنیا، جلوگیری کند.

مطالعه جدید نشان داده که دریافت روزانه نور خورشید، می‌تواند از هجوم سرطان کولورکتال، یکی از کشنده‌ترین سرطان‌های دنیا، جلوگیری کند.

این مطالعه، که توسط دکتر شوجی اگینو (Shuji Ogino) از مدرسه بهداشت عمومی هاروارد، انجام شد، بر پایه آزمایش داده‌های مربوط به ۱۷۰,۰۰۰ شرکت کننده در مطالعه سلامت پرستاران و مطالعه فالوآپ متخصصان سلامت، بود. آیا نقش ویتامین D در سیستم ایمنی علت پایین بودن میزان سرطان کولورکتال در افراد دارای گردش بالای ویتامین‌ها، است؟

محققان ۳۱۸ نفر از کسانی که با سرطان کولورکتال دست و پنجه نرم می‌کردند و ۶۲۴ نفر از افراد سالم را بدقت معاینه کردند. این تحقیق نشان داد افرادی که ویتامین D زیادی در خونشان دارند، همچنین احتمال کمتر از میانگین ابتلا به سرطان کولون را دارند.


مقاله مرتبط: ویتامین ‌D و سرطان پستان


اگینو (Ogino) می‌گوید:

تحقیقات آزمایشگاهی نشان می‌دهند که ویتامین D، عملکرد سیستم ایمنی را با فعال کردن سلول‌های T که سلول‌های سرطانی را شناسایی می‌کنند و به آن‌ها حمله می‌کنند، سرعت می‌بخشد.

اگینو اضافه می‌کند که این تحقیقات اولین مطالعاتی هستند که سند تاثیر ویتامین D را بر عملکرد ضدسرطان دستگاه ایمنی در بیماران حقیقی، نشان می‌دهند. اگینو اعتقاد دارد که محققان قادر خواهند بود پیش بینی کنند چه مقدار افزایش مصرف ویتامین D و عملکرد سیستم ایمنی می‌تواند احتمال ابتلا به سرطان کولورکتال را کاهش دهد.


مقاله مرتبط: سرطان کولون


ویتامین D که بطور گسترده تحت عنوان ” ویتامین تابش خورشید” شناخته می‌شود، توسط بدن در برابر تابش خورشید تولید می‌شود. مطالعات قبلی نشان داده‌اند که همچنین ویتامین D می‌تواند به سلامت استخوان کمک کند و از شما در برابر افسردگی و سرماخوردگی معمولی محافظت کند.

یاسمن شریفیان


نمایش دیدگاه ها (0)
دیدگاهتان را بنویسید