انتشار این مقاله


۵ راهکار کمک‌کننده به هنگام افسردگی

راهکارهای ساده‌ای وجود دارد که با انجام دادن آن‌ها می‌توانید با افسردگی مقابله کنید.

این مقاله شامل فهرستی از اقداماتی می‌باشد که در مواقع افسردگی می‌توانید بکار گیرید.

برخی از ما شاید بیشتر از بقیه با افسردگی دست و پنجه نرم می‌کنیم. چیزی که شما باید بدانید این است که افسرده بودن این معنی را نمی‌دهد که نتوانید برای خود کاری انجام دهید. در این‌جا می‌خواهم به برخی از راهکارهای ساده‌ای اشاره کنم که با بهره‌گیری از آن‌ها بتوانید به خودتان کمک کنید.


مقاله‌ی مرتبط: ۴ نشانه‌ی روانی افسردگی که لازم است بدانید


یکی از جنبه‌های افسردگی این است که شما احساس می‌کنید بیشتر کارها غیرممکن و نشدنی‌اند. این حقیقت ندارد! می‌خواهم به شما اقداماتی را معرفی کنم که بتوانید با انجام دادن آن‌ها احساس بهتری داشته باشید. با توجه به این موضوع، در این مقاله پنج راهکار وجود دارد که شامل موارد زیر می‌باشد:

۱. یک لیست شکرگزاری تهیه کنید

فهرستی از ۱۰ چیز که نسبت به داشتن آن‌ها حس سپاسگزاری دارید تهیه کنید. درباره‌ی آن‌ها فکر کنید. این موارد لزومی ندارد که چیزهای خیلی بزرگ و یا کوچک را شامل شود. ممکن است بخاطر نفس کشیدن و یا حتی خوردن ساندویج‌تان احساس سپاسگزاری داشته باشید. می‌توانید بخاطر داشتن خانواده‌ و فرزندانتان، زیبایی آسمان و یا بوی درختان همیشه سبز نیز همین حس را داشته باشید. هرآنچه را که با داشتنشان در زندگی خشنودید بر روی کاغذ بیاورید.


مقاله‌ی مرتبط: تفکری سالم و خوشحال داشته باشید!


۲. با یک دوست تماس بگیرید و از برنامه‌ی روزانه‌شان مطلع شوید

من می‌دانم زمانی که احساس افسردگی و ناراحتی می‌کنید، چقدر سخت است که به دیگران نزدیک شوید اما هنگامی که با یک دوست نزدیکتان تماس می‌گیرید، خود را از افسردگی و کسالت دور می‌کنید. این صحبت کردن باعث می‌شود شما از فکرهای سرزده و ناخوشایندی که به صورت تکراری، مدام ذهن شما را درگیر می‌کند رها شوید. ممکن است قادر نباشید تا از ایجاد چنین شرایط ملال‌آور و ناراحت‌کننده‌ای فرار کنید اما می‌توانید با یاری جستن از فردی دیگر، در ایجاد احساسات خوب پیش‌قدم شوید. از شخص مورد نظر خود درمورد کارهایی که قصد انجام آن‌ها را دارد سوال کنید و مطمئن باشید که حالتان عوض می‍شود.


مقاله‌ی مرتبط: حال خوب بین دوستان سرایت می کند!


۳. کارهای خلاقانه انجام دهید

خلاقیت ذهن شما را برمی‌انگیزد و در ضمن یک راه عالی برای تسلی دادن به خود نیز هست. شاید به همین دلیل است که کتاب‌های بسیاری برای ایجاد حس خلاقیت برای بزرگسالان نوشته شده‌است. لازم نیست تا همانند یک هنرمند دست به کارهای خلاقانه بزنید؛ یک داستان بنویسید، در مورد ترکیب رنگ‌ها با یکدیگر ایده بگیرید و یا حتی دست به پختن انواع شیریننی‌ها بزنید. هرکاری را که باعث می‌شود تا حس کنید چیز جدیدی خلق کرده‌اید انجام دهید.

۴. نوشتن

بهترین زمان برای انجام این کار صبح است. یکی از دوستان من از آن‌ها با عنوان صفحات صبح خود یاد می‌کند. سه صفحه از دفتر روزانه‌ی خود را بنویسید. فکر نکنید، فقط بنویسید! آنچه را که در یک جریان خودآگاهی احساس می‌کنید بنویسید. هنگامی که شما آن‌ افکار را از ذهن خود به روی کاغذ می‌آورید، متوجه خواهید شد که چقدر احساس آزاد بودن و رهایی می‌کنید.


مقاله‌ی مرتبط: عادات روزانه شما ممکن است بر بدنتان تأثیر منفی بگذارد


۵. تعامل با حیوانات

گربه ‌ی خود را در اغوش بگیرید یا سگ خود را به پارک مخصوص سگ‌ها ببرید. اگر شما قصد انجام چنین کارهایی را دارید با سگ خود در نیز جنگل پیاده‌روی کنید. انجام این کارها می‌تواند نمونه‌ای از رفتارهای درمانی با حیوانات باشد. بازی کردن با حیوان خود یا تماشای ماهی خود در درون آکواریوم نمونه‌هایی از چنین رفتارهایی می‍‌باشد. اگر حیوان ندارید، از یک باغ‌وحش دیدن کنید. راهکار دیگر این است که به پارک بروید و به پرندگان دانه بدهید. بودن در اطراف حیوانات، می‌تواند یک راهکار درمانی بسیار خوبی باشد!

این‌ها نمونه‌هایی انگشت‌شمار از راهنمایی‌هایی هستند که می‌توانند در مواقعی که احساس ناراحتی و غم و اندوه می‌کنید کمک‌کننده باشند. در بکارگیری این اصول تمام تلاش خود را بکار گیرید تا درنهایت بتوانید تغییری چند در روحیات خود ایجاد کنید.

پونه تیزفهم


نمایش دیدگاه ها (0)
دیدگاهتان را بنویسید