انتشار این مقاله


۴ نشانه‌ی روانی افسردگی که لازم است بدانید

با تعدادی از علائم روانی افسردگی آشنا شوید

با وجود این که افسردگی بیماری متداولی است، ممکن است به سادگی اشتباه تشخیص داده شده یا حتی نادیده گرفته شود. اگر افسردگی مورد رسیدگی قرار نگیرد، مشکلات روحیه‌ای متعاقب آن ممکن است فرد را ناتوان کند.


مقاله‌ی مرتبط: با علائم فیزیکی افسردگی آشنا شوید!


افسردگی به شیوه‌های مختلفی بروز پیدا می‌کند؛ شیوه‌هایی که بسته به فرد مبتلا متفاوت خواهد بود. با این که ممکن است علائم جسمی افسردگی را بدانید، چند نشانه‌ی روانی وجود دارد که نباید نادیده گرفته شوند. بنا به گفته‌های دکتر Rafael Euba، روان‌پزشک مشاور از The London Psychiatry Centre، موارد زیر تعدادی از علائم روانی است که در افسردگی دیده می‌شوند:

از دست دادن علاقه

ناتوانی در لذت بردن از چیزهایی که قبلاً برایتان لذت‌بخش بوده؛ هم‌چنین از دست دادن علاقه برای فعالیت‌های اجتماعی عادی مثل بودن با دوستان، یکی از علائم اصلی افسردگی است.

خستگی مفرط و بی‌خوابی

چه بر این مسئله آگاه باشید یا نه، فشار افکار و نگرانی‌هایی که در ذهن شما وجود دارند، می‌تواند منجر به کم‌خوابی یا بی‌قراری شود. علت این است که شما قادر به خاموش کردن مغز خود نیستید.

واکنش‌های شدید ذهنی

اگر شما دچار حس بی‌تفاوتی یا غم شده باشید، احتمالاً متوجه شده‌اید که واکنش‌تان نسبت به اخبار بد موجب واکنش تندتری شده که ممکن است منجر به واکنش‌های احساسی‌تر یا مشغله‌ی ذهنی شود.

بدبینی مزمن

با این که احساساتی مثل ناامیدی، زودرنجی و غمگین بودن همه جزئی از تجارب انسانی‌اند، کلید تشخیص این که آیا این احساسات نشانه‌ی یک مسئله‌ی عمیق‌تر هستند یا نه، توجه به طولانی‌مدت شدن این گونه احساسات برای روزها و هفته‌ها است.


مقاله‌ی مرتبط: ۳ گام ساده برای بهبود علائم افسردگی


هومن ناطقیان


نمایش دیدگاه ها (0)
دیدگاهتان را بنویسید