انتشار این مقاله


بهترین راه‌ها برای ترک سیگار ، خطر ابتلا به سرطان ریه را کاهش دهید

با اینکه راه مطمئنی برای جلوگیری از سرطان ریه وجود ندارد، شما می‌توانید برای کاهش خطر این سرطان گام‌هایی بردارید.

با اینکه راه مطمئنی برای جلوگیری از سرطان ریه وجود ندارد، شما می‌توانید برای کاهش خطر این سرطان گام‌هایی بردارید. طبق گزارش انجمن ریه آمریکا‌، سیگار کشیدن ، ۸۰ الی ۹۰ درصد سرطان‌های ریه را موجب می‌شود. خطر ابتلای مردان سیگاری به سرطان ریه ۲۳ برابر بیشتر است. و قرار گرفتن در معرض دود دست دوم ، در افراد غیرسیگاری ، سالانه در ایالات متحده موجب حدود ۷۳۳۰ مورد مرگ و میر ناشی از سرطان ریه می‌شود.


مقاله مرتبط: مادر بزرگ های سيگاری، نوه های مبتلا به اوتيسم


بنابرین اگر تا به حال سیگار نکشیده‌اید ، هرگز شروع نکنید.اگر سیگار می‌کشید سعی کنید ترک کنید. با پزشک خود درباره‌ی روش‌ها و مساعدت‌هایی که می‌تواند به شما برای ترک کردن کمک کند ، صحبت کنید.
طبق گزارش UPMC Pinnacle ، سیستم بداشتی مرکز پزشکی دانشگاه پتیسبورگ ، این روش‌ها شامل داروهای جایگزین نیکوتین ، داروها و گروه‌های پشتیبانی هستند. برای تقویت تصمیم ترک سیگارتان ، سیستم مراقب سلامت مراحل زیر را پیشنهاد می‌کند:
برای تثبیت تعهد خود نسبت به ترک ، تاریخ ترک به خصوصی تعیین کنید. آن را تاریخ مهمی مانند روز تولد یا سالگرد ازدواج قرار دهید.
با از بین بردن تمام محصولات تنباکو از محیط خانه، اتومبیل و محل کار ، خود را برای روز ترک آماده کند.
در طول ماه اول، که خطر بازگشت شما زیاد است، به چیزهایی فکر کنید که سیگار کشیدن را از ذهن شما خارج می‌کند.
روزانه به خود یادآوری کنید که چرا می‌خواهید ترک کنید.
یک گروه پشتیبان تشکیل دهید. دوستی بیابید که او هم می‌خواهد ترک کند. اگر امکان‌پذیر نیست از خانواده و دوستانتان بخواهید که شما را در راه هدفتان ثابت قدم نگه دارند.
اگر سیگاری نیستید از استنشاق دود دست دوم خودداری کنید. اگر با فراد سیگاری کار یا زندگی می‌کنید ، آن‌ها را به ترک کردن تشویق کنید. اگر نمی‌توانند ترک کنند ، خواهش کنید که در محیط بیرون سیگار بکشند.
از مناطقی که مردم سیگار می‌کشند دوری کنید. هنگام رفتن به رستوران، تقاضا کنید که در بخش غیرسیگاری‌ها بنشینید.
خانه خود را به صورت دوره‌ای برای دفع گاز رادون بررسی کنید ، به ویژه اگر در منطقه‌ای زندگی می‌کنید که در آن رادون یک مشکل شناخته شده است. اداره بهداشت عمومی محلی‌اتان یا بخش محلی انجمن ریه آمریکا می‌تواند اطلاعات بیشتری در مورد آزمایش رادون ارائه دهد.
از سرطان‌زاهای شناخته شده اجتناب کنید. اگر در ارتباط با مواد سرطان‌زا کار می‌کنید ، اقدامات لاز را برای محافظت از خو انجام دهید و از اقدامات احتیاطی کارفرمایتان نیز پیروی کنید. برای مثال اگر ماسکی به شما داده شده حتماً از آن استفاده کنید. همچنین توصیه می‌شود با پزشکتان درباره‌ی محافظت از خودتان در محل کار صحبت کنید.


مقاله مرتبط: سيگار كشيدن با از دست دادن كروموزوم Y در مردان ارتباط دارد


مقادیر زیادی میوه و سبزیجات بخورید. این به مراتب بهتر از مصرف دوزهای بالای قرص‌های ویتامینی است که بیشتر از این که مفید باشند آسیب می‌زنند.
به طور مرتب ورزش کنید. اگر در گذشته فعالیت کمی داشتید به آرامی شروع کنید.
نسبت به دریافت غربالگری سرطان ریه اقدام کنید. مخصوصاً اگر در معرض خطر بالا هستید. این گروه شامل افراد ۵۵ تا ۷۹ ساله است که به مدت سی سال ، روزانه به طور متوسط یک بسته سیگار مصرف کرده‌اند، همچنین افراد ۵۵ تا ۷۹ ساله‌ای که ۲۰ سال روزانه ۲۰ بسته سیگار مصرف کرده‌اند و در معرض عامل خطر دیگری نیز بوده‌اند مانند: رادون یا آزبست ، سابقه سرطان ، سابقه قوی خانوادگی سرطان ، قرار گرفتن در معرض دود دست دوم ، بیماری انسداد مزمن ریوی (COPD) یا فیبروز ریوی

فاطمه درستی


نمایش دیدگاه ها (0)
دیدگاهتان را بنویسید