انتشار این مقاله


مصرف روغن ماهی احتمال مرگ را در افراد مبتلا به سرطان روده کاهش می‌دهد

آن دسته از بیماران مبتلا به سرطان روده که بیش از ۰.۳گرم اسیدهای چرب امگا-۳ مصرف می‌کرده‌اند به میزان ۴۱% کمتر در معرض مرگ در اثر سرطان روده قرار داشتند.

آن دسته از بیماران مبتلا به سرطان روده که بیش از ۰.۳گرم اسیدهای چرب امگا-۳  -که بیشتر در غذاهایی مانند روغن ماهی وجود دارد- مصرف می‌کرده‌اند به میزان ۴۱% کمتر در معرض مرگ در اثر سرطان روده قرار داشتند.

 در افراد مبتلا به سرطان روده در صورت خوردن روغن ماهی احتمال مرگ در اثر این بیماری کاهش می‌یابد.

به نظر می‌رسد احتمال زنده ماندن در این افراد ممکن است با داشتن یک رژیم غذایی غنی از امگا ۳ که در ماهی‌های روغنی فراوان است افزایش یابد. تحقیقی که در مجله  Gut منتشر شده بود داده‌های جمع‌آوری شده از ۱۶۵۹ شخص مبتلا به سرطان روده را بررسی کرده و میزان امگا-۳ مصرفی هر گروه از آنهارا با یکدیگر مقیاسه کرده بود.


مقاله مرتبط:آجيل‌هاى درختى خطر بازگشت سرطان روده‌ى بزرگ و مرگ را كاهش مى‌دهند


در این تحقیق محققان روی حضور اسیدهای چرب اشباع نشده امگا۳ تمرکز داشته‌اند که تحقیقات قبلی نشان داده بودند این ماده می‌تواند رشد تومورهای سرطانی را سرکوب کرده و مانع از عرضه خون به سلول‌های سرطانی شود.

نتایج تحقیقات انجام گرفته شده

محققان دریافتند اشخاص مبتلایی که روزانه بیش از ۰.۳ گرم اسیدچرب امگا-۳ مصرف می‌کردند به میزان ۴۱ درصد کمتر در معرض مرگ در اثر سرطان نسبت به بیمارانی که مصرف روزانه زیر۰.۱ گرم داشتند قرار داشتند.

امگا 3بیمارانی که مصرف امگا-۳ را بلافاصله بعد از آگاهی از بیماری خود حداقل روزانه ۰.۱۵ گرم زیاد کردند به میزان ۷۰% احتمال مرگ در اثر بیماری را در خود پایین آوردند.

از طرف دیگر کاهش مصرف روزانه امگا-۳ احتمال مرگ را در بیماران مبتلا به سرطان روده به میزان ۱۰% بالا می‌برد.

با ابن وجود می‌دانیم که امگا-۳ مارا از مرگ به خاطرسایر عوامل مصون نگه نمی‌دارد!


مقاله مرتبط:برای در امان ماندن از سرطان امگا ۳ ماهی را انتخاب کنید


محققان در پایان به این نتیجه رسیدند که اگر این یافته‌ها توسط آزمایش‌های دیگر هم تایید شوند، در این‌صورت می‌توانند مصرف امگا-۳  را به تمام بیماران مبتلا به سرطان روده توصیه کنند تا طول عمر بیشتری داشته باشند و پیشرفت زیادی نیز در بیماری ایجاد نشود.

 

پانیذ اسکندری


نمایش دیدگاه ها (0)
دیدگاهتان را بنویسید