انتشار این مقاله


۷ نشانه‌‌ی اینکه زمان قطع رابطه با دوستتان رسیده است!

یک سری نشانه‌های بزرگی وجود دارند که ما اغلب متوجهشان نمی‌شویم. در این مقاله ۷ نشانه‌ای که ممکن است به معنی پایان دوره‌ی یک رابطه‌ی دوستانه باشد، با شما در میان می‌گذاریم.

داشتن دوست حق همه‌ی ماست، و داشتن دوستانی عالی قطعا زندگیمان را بهتر می‌کند. این دوستان کسانی هستند که در زندگی ما نقش دارند و ما را فردی بهتر می‌کنند.

پس چرا بعضی از دوستی‌ها مارا عذاب می‌دهند؟ بعضی از این روابط شکست می‌خورند و بعضی عذاب اور می‌شوند. بعضی‌ها هم به سادگی از هم می‌پاشند.

یک سری نشانه‌ها، نشانه‌هایی بزرگ، وجود دارند که ما اغلب متوجهشان نمی‌شویم. پس ما ۷ نشانه‌ای که ممکن است به معنی پایان دوره‌ی یک رابطه‌ی دوستانه باشد، با شما در میان می‌گذاریم.

  1. دیگر اعتقادی به شخصیت خوب ان‌ها ندارید و به نظرتان بی‌عیب نیستند.
  2. همیشه شما همه‌ی کارها را انجام می‌دهید.

اگر دوستی شما یک طرفه است، پس زمان ان رسیده است که رابطه‌تان را دوباره از زیر نظر بگذرانید. اما یاداوری این نکته مهم است که در دوستی‌های خوب، گاهی اوقات، بر حسب شرایط، یکی از دوستان برای حمایت از دیگری و کمک به او، کار او را نیز انجام می‌دهد. پس با خودتان صادق باشید و از خود بپرسید: ایا من همیشه همه‌ی کارها را انجام می‌دهم؟ یا ایا من الان همه‌ی کارها را انجام می‌دهم؟


مقاله مرتبط: می‌خواهید دوست خوبی باشید؟ فقط چشمانتان را ببندید و گوش کنید!


  1. نمی‌توانید خود واقعی‌تان را نشان دهید.

اگر شما احساس می‌کنید که باید در زمان‌هایی که این فرد در اطرافتان است، مانند شخص دیگری رفتار کنید، احتمالا ان‌ها خود واقعی‌تان را قبول ندارند.

  1. احساس می‌کنید مسئولیت کامل شاد کردن ان‌ها برعهده‌ی شماست.

شما مسئول شادکردن شخص دیگری نیستید. می‌توانید بخشی از شادی او باشید، اما مسئولیت ان بر عهده‌ی شما نیست.

  1. راجع به رابطه‌تان زیاد احساس خوبی ندارید.

اگر این رابطه چیزی به زندگی شما اضافه نمی‌کند، پس زمان ان است که وقتتان را صرف دوستانی بکنید که حال شما را بهتر می‌کنند.

  1. نمی‌توانید کاملا به او اعتماد کنید.

اگر نمی‌توانید به دوستتان اعتماد کنید، پس در واقع رفاقتی وجود ندارد.

  1. فرد مقابلتان نابالغ است.

در روابط دوستانه جایی برای نابالغ بودن وجود ندارد. اگر شخصی بازی در میاورد، پشت سر دیگران حرف می‌زند و یا وقتی حرف از رابطه‌تان است، نمی‌تواند همچون فردی بالغ رفتار کند…زمان ان است که از این رابطه کنار بکشید.


مقاله مرتبط: چرا شبیه دوستانمان هستیم؟


اگر شما این متن را خواندید و متوجه شدید کسی در زندگیتان هست که باید میانتان فاصله بگذارید، باید چه کاری انجام دهید؟ در این حالت شما تعدادی گزینه پیش رویتان دارید.

  • بنشینید و مستقیما به‌شان بگویید که نمی‌خواهید به رابطه‌تان ادامه بدهید.

هرچند، این روش سخت است و گاهی اوقات می‌تواند بیشتر از فایده، ضرر به بار اورد. یکی از اندک زمان‌هایی که این روش ضروریست، زمانی است که فرد مقابل واقعا به نهایت خط رسیده است و باید بداند که خطر این که دوستی شما را از دست بدهد، وجود دارد.

  • اجازه بدهید همه چیز به ارامی اتفاق بیافتد. فقط بگذارید دوستی‌تان به ارامی به سمت نابودی حرکت کند.

قبل از ان که این کار ها را راجع به رابطه‌ی دوستی خاصی که شروع به عذاب‌اور شدن کرده است، انجام دهید، از خودتان بپرسید: ایا واقعا این کار بهترین روش است؟ واقعا یک گفت‌وگوی مستقیم مورد نیاز است؟ ایا می‌توانید حدود شخصی جدید با فرد مقابلتان بسازید و اجازه بدهید رابطه‌تان از اساس تغییر کند؟

 

آیسان اخگری


نمایش دیدگاه ها (0)
دیدگاهتان را بنویسید