انتشار این مقاله


۵ میوه برای پوست درخشان و سالم

به نظر می‌رسد که پتانسیل زیادی را که در مواد طبیعی وجود دارد، نادیده می‌گیریم و از آن‌ها استفاده نمی‌کنیم.

چه کسی است که پوست درخشانی نخواهد؟ بسیار خوب، مراقبت از پوست کاملاً ضروری است، چه شما مرد باشید چه زن. پوست شما نیاز به تغذیه و دریافت عشق از سمت شما دارد.

در حالی که ما کورکورانه محصولات مارکدار بازار را پیگیری می‌کنیم، به نظر می‌رسد که پتانسیل زیادی را که در مواد طبیعی (که به راحتی در آشپزخانه یافت می‌شوند) وجود دارد، نادیده می‌گیریم و تضعیف می‌کنیم. در این مقاله، ما از حدود پنج راه طبیعی برای حفظ درخشندگی پوستتان صحبت خواهیم کرد که اگر به طور مداوم مورد استفاده قرار بگیرند، پوستتان را جادو می‌کنند.


مقاله مرتبط: ۵ راهی که به سلامت پوست کمک می‌کند!


۱.لیموها

بله، درمان قدیمی اینجاست، اما باید در این لیست قرار بگیرد چرا که لیمو فوق‌العاده موثر است. لیمو دارای مواد سفیدکننده بی ضرر هستند که در ویتامین C فراوان هستند و آنتی اکسیدان بسیار موثری است که باعث محافظت از پوست در برابر رنگی شدن بیش از حد ( تیره شدن بیش از حد) و آسیب ناشی از نور می‌شود.
بنایراین در این مورد ، شما یک تن پوست ناخوشایند یا لکه‌های بیشمار مخدوش‌کننده ظاهر دارید، پس تمام چیزی که شما نیاز دارید لیمو است. راه‌های زیادی برای قرارد دادند لیمو روی صورتتان وجود دارد – ساده‌ترین کاربرد مستقیم ، آب آن است.

۲. آووکادو

همه در مورد آووکادو صحبت می‌کنند ، زیرا پر از شگفتی است! بسیار خوب ، چه شما عاشق آووکادو باشید یا نه ، قطعاً باید به خاطر خواص زیبایی حیرت‌آور آن، احترام زیادی برای آن قائل شوید. این میوه غنی از فیبرهای رژیمی ، چربی‌های سالم و ویتامین‌های ضروری K ،A، C، E ،B6، فولات و پانوتنیک اسید است. آووکادو که با خواص آنت‌اکسیدانی عالی که موجب کاهش آسیب اکسیداتیو و کمک به پیشگیری از آسیب DNA می‌شود ، بسیار موثر است. علاوه بر این ، چربی‌های آن باعث می‌شود که پوست شما ملایم و براق باشد و همچنین التهاب پوستتان را به حداقل می‌رساند.


مقاله مرتبط: ۸ فایده روغن آووکادو برای پوست


۳. هندوانه

هندوانه بسیار دوستداشتنی است ، اما آنچه آن را دوستداشتنی می‌کند خواص شگفت‌انگیزش در مراقبت از پوست است. هندوانه‌ها بر پوست‌های مستعد آکنه و پوست‌های چرب بسیار موثر هستند. این میوه حاوی لیکوپن می‌باشد که در جلوگیری از آسیب پوستی همکاری می‌کند و آب آن به بیرون راندن سموم و بهبود حرکت روده کمک می‌کند.
اگر شما در رژیم غذایی هستید ، چون هندوانه حاوی صفر درصد چربی و فقط ۷.۵۵ درصد کربوهیدرات است ، عاشق خوردن هندوانه خواهید شد. ۹۲ درصد محتوی آب است که بی شک بی ضرر و برای انسان مفید است.


مقاله مرتبط: ۶ درمان خانگی عالی برای پوست چرب


۴. انبه

انبه‌ها در برابر بیماری‌های پوستی بسیار قوی هستند و به حفظ سلامت پوست و درخشانی آن کمک می‌کنند. آن‌ها غنی از ویتامین‌های E، C ،A، K، پلی فنول‌ها ، زانتوفیل‌ها و بتا کاروتن هستند. این مواد تیمی قوی علیه آسیب DNA و التهاب پوست تشکیل می‌دهند. انبه‌ها در صنعت لوازم آرایشی و بهداشتی بسیار محبوب هستند و برای ساخت کرم پوست و مو مورد استفاده قرار می‌گیرند.

۵. انار

در این دوره آلودگی‌های عظیم ، انار به نجات ما می‌آید و در حفاظت و تغذیه پوست کمک می‌کند. این میوه‌ی غنی از فولات ، ویتامین‌ها و مواد معدنی مانند پتاسیم ، فسفر و منیزیم ، سمومی را کهدر منافذ ما انباشته شده‌اند بیرون براند و مواد غذایی لازم را برای احیای پوست فراهم کند. ایم میوه همچنین محافظ قوی آسیب و التهاب ناشی از UV-A و UV-B می‌باشد.

فاطمه درستی


نمایش دیدگاه ها (0)
دیدگاهتان را بنویسید