انتشار این مقاله


مردانی که زودتر می‌خوابند اسپرم سالم‌تری دارند

بر اساس تحقیقات تازه ای که محققان انجام داده اند، به این نتیجه رسیده اند که تحرک اسپرم افرادی که بین ساعات ۸ تا ۱۰ شب به رختخواب می‌روند، در بهترین وضعیت ممکن قرار دارند؛ بدین معنی که اسپرم شناوری بهتری داشته و در نتیجه، شانس بسیار بیشتری هم برای بارورسازی تخمک خواهد داشت. متخصصان […]

بر اساس تحقیقات تازه ای که محققان انجام داده اند، به این نتیجه رسیده اند که تحرک اسپرم افرادی که بین ساعات ۸ تا ۱۰ شب به رختخواب می‌روند، در بهترین وضعیت ممکن قرار دارند؛ بدین معنی که اسپرم شناوری بهتری داشته و در نتیجه، شانس بسیار بیشتری هم برای بارورسازی تخمک خواهد داشت.

متخصصان دانشگاه پزشکی هاربین در چین ابراز داشته‌اند، بر پایه نتایج بدست آمده، مردانی که قصد پدرشدن دارند، خوابیدن زودهنگام در شب، می‌تواند باعث کمک بزرگی برای بهبود و سلامت اسپرم در آن افراد شود.

از این یافته‌ها همچنین می توان به این نتیجه رسید که از سوی دیگر، مردانی که عادت دیرخوابی دارند، هم تعداد اسپرم کمتری داشته‌ و هم اسپرمشان نیز زودتر دچار مرگ می شوند. به صورت کلی، براساس گفته متخصصان مربوطه، خواب کمتر از ۶ ساعت به مدت طولانی برای سلامت انسان مشکللت زیادی را به وجود می آورد.

دیلی‌میل با انتشار گزارشی از قول این محققان نوشته است: استراحت ناکافی و خواب دیروقت هر دو برای سلامتی مضرند؛ زیرا باعث افزایش سطح آنتی‌بادی-آنتی‌اسپرم در بدن می‌شوند که نوعی پروتئین تولیدشده از سوی دستگاه ایمنی بدن است و می‌تواند باعث از بین رفتن اسپرم های سالم بدن شود.

تحقیقات قبلی که در سال های اخیر انجام شده بود، نشان داده بودند که تعداد اسپرم مردهایی که در طول شبانه روز ۶ ساعت می‌خوابند ۲۵ درصد کمتر از مردانی بوده که ۸ ساعت در شبانه‌روز می‌خوابیدند.

برای مطالعه کنونی، محققان برای رسیدن به نتایج دقیق، الگوی خواب ۹۸۱ مرد سالم را زیر نظر داشتند که تعدادی ملزم شده بودند ۶ ساعت یا کمتر، تعدادی از آنها ۷ تا ۸ ساعت و تعدادی نیز ۹ ساعت یا بیشتر بخوابند و همچنین ساعت رفتن به رختخواب برای استراحت نیز از ساعت ۲۰، ۲۲ و بین ۲۲ تا نیمه‌شب یا پس از آن را شامل می‌شد. پژوهشگران بعد این اقدامات در توالی‌های زمانی خاصی نمونه‌های منی این مردان را گرفته و از نظر تعداد، شکل و تحرک اسپرم مورد آزمایش و بررسی قرار می‌دادند.

عرفان گلشن


نمایش دیدگاه ها (0)
دیدگاهتان را بنویسید