انتشار این مقاله


آیا روغن نارگیل به کاهش وزن کمک می‌ کند؟

مطالعات کمی که نقش روغن نارگیل در کاهش وزن را بررسی می‌کنند، نشان می‌دهند که روغن نارگیل ممکن است به کاهش اندازه کمر کمک کند، اما به کاهش وزن یا بهبود شاخص توده‌ای بدنی (BMI) منجر نمی‌شود.

مطالعات کمی که نقش روغن نارگیل در کاهش وزن را بررسی می‌کنند، نشان می‌دهند که روغن نارگیل ممکن است به کاهش اندازه کمر کمک کند، اما به کاهش وزن یا بهبود شاخص توده‌ای بدنی (BMI) منجر نمی‌شود.


مقاله مرتبط: آیا کافئین کمکی به کاهش وزن می‌کند؟


روغن نارگیل یک روغن استوایی است که از میوه خشک (دانه) درخت نخل نارگیل ساخته می‌شود. طرفدارانش می‌گویند که حاوی یک نوع سالم اسید چرب اشباع (اسید لوریک) است که بدن شما به سرعت آن را برای تولید انرژی می‌سوزاند.
روغن استخراج شده از نارگیل تازه حاوی مقادیر زیادی اسید چرب متوسط زنجیر است که به نظر می‌رسد به اندازه اسیدهای چرب بلند زنجیر در بافت چربی ذخیره نمی‌شود. این همان دلیلی است که باعث می‌شود برخی افراد به روغن نارگیل به عنوان یک کمک‌کننده به کاهش وزن نگاه کنند.


مقاله مرتبط: متفورمین می‌تواند در کاهش وزن مؤثر باشد؟


با این حال، روغن نارگیل هنوز به عنوان ماده‌ای با کالری بالا و چربی اشباع مطرح است. روغن نارگیل چربی اشباع بیشتری نسبت به گوشت خوک دارد. مطالعات کوتاه مدت نشان می‌دهد اسید‌های چرب متوسط زنجیر مانند لوریک اسید، لیپوپروتئین کم چگالی(‌LDL) کلسترول را به اندازه اسیدهای چرب بلند زنجیر افزایش نمی‌دهند. با این حال، مطالعات طولانی مدت کمی در باب رابطه روغن نارگیل و سلامت قلب وجود دارد. علاوه بر این، ۱ قاشق غذاخوری روغن نارگیل حاوی ۱۳.۶ گرم چربی و ۱۱۷ کالری است.


مقاله مرتبط: سریع‌ترین و بی‌خطرترین راه‌های کاهش وزن


مصرف بیش از حد کالری اضافی برای بدن شما خواهد داشت – و این می‌تواند پیامی به بدن شما دهد مبنی بر این که زمان ذخیره چربی بیشتر است. حتی اگر چربی ذخیره شده به طور مستقیم از روغن نارگیل به دست نیاید، باز هم دوزهای بالای روغن نارگیل به طور غیرمستقیم به مشکلاتی منجر می‌شود که در تلاشید تا توضیحی برایشان بیابید.
اگر چه خوردن روغن نارگیل به تناوب آسیب زیادی به سلامتی شما نمی‌رساند، اما احتمالا به کاهش وزن نیز کمک نمی‌کند. برای کاهش وزن موفق در بازه زمانی طولانی، به اصول اولیه پایبند باشید – برنامه‌ای برای سالم غذا خوردن و ورزش.

فاطمه درستی


نمایش دیدگاه ها (0)
دیدگاهتان را بنویسید