انتشار این مقاله


نشان گذاری سلفی های ادیت شده

راهی آسان برای کاهش میزان آسیب زایی شبکه های اجتماعی

استاندارد های غیرواقعی

شکم ها و شکاف ران های صاف در همه جای شبکه های اجتماعی به اشتراک گذاشته می شوند که می تواند باعث کاهش اعتماد به نفس بسیاری از زنان شود ویا حتی آنها را وادار به داشتن رژیم های غذایی آسیب زا کند. از آنجایی که این عکس ها در اینترنت منتشر می شوند، قطعا بسیاری از آنها واقعیت را نشان نمی دهند. به هر حال، بسیاری از کاربران شبکه های مجازی برای رسیدن به زیبایی غیرقابل دستیابی سلفی های خود را ویرایش می کنند.

محققان دانشگاه اوهیو راهی یافته اند تا اثرات منفی سلفی های دستکاری شده اینستاگرام را کاهش دهند : نشان گذاری سلفی های ویرایش شده

سلفی های دقیق

برای این مطالعه که در ژورنال Body Image منتشر شده است از ۳۶۰ دانشجوی دختر کالج خواسته شد که هرکدام به ۴۵ سلفی اینستاگرامی از زنان با اندام باریک که لباس های بدن نما پوشیده بودند نگاه کنند. نصف شرکت کنندگان تصاویری دیدند که با علائمی ویرایش شده بودن آنها نشان گذاری شده بود و نصف دیگر نیز تصاویر بدون نشان گذاری مشاهده کردند.

محققان دریافتند شرکت کنندگانی که تصاویر نشان گذاری شده به عنوان تصاویر ویرایش یافته را مشاهده کردند، کمتر با این جمله “زنان لاغر جذاب تر از بقیه زنان هستند” موافق بودند. براین اساس محققان گمان می کنند که نشان گذاری تصاویر ویرایش یافته می تواند کاربران شبکه های اجتماعی را به تحلیل و بررسی ایده های آسیب زا درباره زیبایی تشویق کند.

پژوهشگر ارشد این مطالعه،مگان وندمیا، در یک مصاحبه خبری گفته است:

این تصاویر تاثیر کمتری خواهند گذاشت اگر زنان بدانند و ببینند که ویرایش شده اند. بنابراین علائمی که نشان دهنده تغییریافته بودن این تصاویر است می تواند به طور بالقوه اثرات منفی چنین تصاویری را کاهش دهد.

بازگشت به واقعیت

البته، چگونگی استفاده از این اطلاعات در دنیای واقعی سخت است.اینستاگرام به طور تصادفی میتواند تصاویر با فیلتر اضافه را به طور خودکار نشان گذاری کند. اما اجبار مردم به برچسب گذاری عکس هایی که پیش از آپلود ویرایش شده اند، چه نتیجه ای خواهد داشت؟ این موضوع به همان اندازه قابل دستیابی است که بدن های ایده آلی که به صورت آنلاین مشاهده می کنیم!

نمایش دیدگاه ها (0)
دیدگاهتان را بنویسید