انتشار این مقاله


آلرژی به آسپرین: علائم چیست؟

واکنش به آسپرین رایج است. اگر حساسیت یا آلرژی به آسپیرین دارید، ممکن است به داروهای ضد التهاب غیراستروئیدی (NSAIDs)، از جمله ایبوپروفن (Advil، Motrin IB، دیگران) و ناپروکسن سدیم (Aleve) نیز واکنش نشان دهید.

واکنش به آسپرین رایج است. اگر حساسیت یا آلرژی به آسپیرین دارید، ممکن است به داروهای ضد التهاب غیراستروئیدی (NSAIDs)، از جمله ایبوپروفن (Advil، Motrin IB، دیگران) و ناپروکسن سدیم (Aleve) نیز واکنش نشان دهید.


مقاله مرتبط: تاثیرات مصرف طولانی مدت آسپرین پس از ابلیشن


علائم آلرژی آسپیرین

حساسیت یا آلرژی به آسپیرین، یا واکنش به NSAID ها، می‌تواند علائمی را که از خفیف تا شدید دارند، ایجاد کند. واکنش‌ها در عرض چند دقیقه تا چند ساعت بعد از مصرف دارو رخ می‌دهد. ممکن است عبارت باشند از:
کهیر
پوست خارش دار
آبریزش بینی
چشم‌های قرمز
تورم لب‌ها، زبان یا صورت
سرفه، خس خس سینه یا تنگی نفس
آنافیلاکسی – یک واکنش آلرژیک نادر و تهدید کننده زندگی است

اگر شما آسم، پولیپ بینی، سینوزیت مزمن یا کهیر مزمن دارید، احتمال بیشتری دارد که به آسپرین یا NSAID ها واکنش نشان دهید. هنگامی که یک واکنش اتفاق می‌افتد، می‌تواند علائم این شرایط (موارد بالا) را بدتر کند.


مقاله مرتبط: آیا مصرف همزمان آسپرین و ایبوپروفن خطرناک است؟


آنچه شما می‌توانید انجام دهید

داشتن آسم یا یکی دیگر از این شرایط تضمین کننده واکنش شما نیست، یا این که الزاماً باید از آسپرین و سایر NSAID ها جلوگیری کنید. با این حال، اگر تا به حال واکنش شدید به NSAID داشته‌اید یا در مورد واکنش خود مطمئن نیستید، بهترین راه این است که از تمام NSAID ها اجتناب کنید تا زمانی که توسط پزشک خود تحت ارزیابی قرار نگرفته اید که آیا شما یکی از این شرایط را دارید یا خیر. در نظر داشته باشید که آسپرین و سایر داروهای ضد التهابی غیر NSAID در بسیاری از داروهای بدون نسخه یافت می‌شوند، بنابراین برچسب‌ها را با دقت بررسی کنید. اگر مطمئن نیستید که داروی شما دارای یک NSAID می‌باشد یا خیر، از پزشک یا داروساز خود بپرسید. ممکن است بهتر باشد شما از استامینوفن (Tylenol، دیگر) استفاده کنید، اما ابتدا مطمئن شوید که برای شما امن است، با پزشک خود مشورت کنید. اگر در مورد واکنش‌های دارویی، به ویژه اگر شدید باشد، همیشه با پزشک خود صحبت کنید. برای یک واکنش جدی، ممکن است نیاز به یک پزشک داشته باشید که متخصص تشخیص و درمان این نوع واکنش (آلرژیست / ایمونولوژیست) باشد.

فاطمه درستی


نمایش دیدگاه ها (0)
دیدگاهتان را بنویسید