انتشار این مقاله


اضطراب و افسردگی چگونه بر سلامت جسمی تاثیر می گذارد؟

افسردگی و اضطراب ممکن است فقط به خاطر به خطر افتادن سلامتی شما متاثر از سیگار کشیدن و چاقی باشد. با این حال، سرطان با این شرایط سلامت روانی ارتباط ندارد. اینها ابزارهای اصلی مطالعه جدیدی هستند که به بررسی خطرات سلامت جسمی و روانپزشکی می پردازند. در قرن هفدهم، رنه دکارت، فیلسوف روشنگری، معتقد […]

افسردگی و اضطراب ممکن است فقط به خاطر به خطر افتادن سلامتی شما متاثر از سیگار کشیدن و چاقی باشد. با این حال، سرطان با این شرایط سلامت روانی ارتباط ندارد. اینها ابزارهای اصلی مطالعه جدیدی هستند که به بررسی خطرات سلامت جسمی و روانپزشکی می پردازند.

در قرن هفدهم، رنه دکارت، فیلسوف روشنگری، معتقد بود که ذهن و بدن، نهادهای جداگانه ای هستند.با وجود  این ایده پیشرفت های علمی اخیر نشان می دهد که دوگانگی بین ذهن و بدن یک دروغ است.به عنوان مثال، دانشمند عصب شناس Antonio Damasio  کتاب خود را تحت عنوان “خطای دکارت” در اثبات دقیقا همان نکته ای که مغز، احساسات و قضاوت ما بسیار بیشتر در هم تنیده  اند را در مقابله با افرادبا ادعای قبلی نوشت.
یافته های یک مطالعه جدید ممکن است به این استدلال  کمک کند. Aoife O’Donovan، Ph.D.، از گروه روانپزشکی دانشگاه کالیفرنیا سان فرانسیسکو و همکارش Andrea Niles، Ph.D.، برای بررسی اثراتی که شرایط روانپزشکی مانند افسردگی و اضطراب، ممکن است بر سلامت جسمی فرد تاثیر بگذارد،تحقیقاتی انجام دادند.
محققان سالخوردگی، بیش از ۱۵۰۰۰ سالخورده را بیش از ۴ سال بررسی کردند و یافته های خود را در زمینه روانشناسی بهداشت، مجله انجمن روانشناسی آمریکا منتشر کردند.

اضطراب و افسردگی شبیه به سیگار کشیدن

این مطالعه به اطلاعات بهداشتی ۱۵۴۱۱۸ بازنشستگان ۶۸ ساله پرداخت. داده ها از مطالعه دولتی به دست آمد که از مصاحبه ها برای ارزیابی علائم اضطراب و افسردگی شرکت کنندگان استفاده می کند.شرکت کنندگان همچنین در مورد وزن خود، وضعیت سیگار کشیدن و شرایط پزشکی که تشخیص داده بودند پاسخ دادند. علاوه بر این، آنها اطلاعاتی در مورد ضبط وزن از بازدیدکنندگان بیمارستان ارائه دادند.
از مجموع تعداد شرکت کنندگان، او دونوان و همکارانش دریافتند که ۱۶ درصد سطح اضطراب و افسردگی بالایی دارند، ۳۱ درصد چاقی دارند و ۱۴ درصد سیگاری هستند.کسانی که با سطوح بالای اضطراب و افسردگی زندگی می کنند،  ۶۵ درصد بیشتر به بیماری قلبی ، ۶۴ درصد بیشتر به سکته مغزی، ۵۰ درصد به فشار خون بالا و ۸۷ درصد  به آرتریت را  در مقایسه با افراد بدون افسردگی دچار می‌ شوند.او دونوان می گوید:
“این شانس افزایش یافته شبیه کسانی است که سیگاری هستند یا چاق هستند.” “با این حال،” او اضافه می کند، “برای آرتریت، اضطراب و افسردگی بالا به نظر می رسد خطرات بالاتری نسبت به سیگار کشیدن و چاقی به وجود می آورد.”

سرطان به اضطراب و استرس مربوط نیست

از همه شرایط مورد بررسی، دانشمندان دریافته اند که سرطان تنها با اضطراب و افسردگی ارتباط ندارد. این یافته ها مطالعات قبلی را تأیید می کند، محققان ولی می گویند اما عده ی زیادی از بیماراان عقیده ی دیگری دارند.
او دونوان می گوید:

“یافته های ما با بسیاری از مطالعات دیگر نشان می دهد که افسردگی روانشناختی پیش بینی کننده قوی بسیاری از انواع سرطان نیست.
“مهمترین نکته مهم این است که ما این نتایج نادر را ارتقاء می دهیم. ما باید متعهد شویم که تشخیص سرطان را در ارتباط با استرس، افسردگی و اضطراب متوقف کنیم.”
“علائم اضطراب و افسردگی به شدت به سلامت جسمی ضعیف مرتبط است، اما در مراقبت های اولیه بهای کمتری، در مقایسه با سیگار کشیدن و چاقی  دارد.”
او دونوان اضافه می کند که یافته ها “هزینه های درازمدت افسردگی و اضطراب درمان نشده […] را برجسته می کنند و یادآوری می کند که درمان شرایط سلامت روان می تواند برای سیستم های بهداشتی از نظر اقتصادی هزین بری کند.”“به نظر ما، این اولین مطالعه است که به طور مستقیم اضطراب و افسردگی را با چاقی و سیگار کشیدن به عنوان عوامل خطر بالقوه برای شروع بیماری در مطالعات طولانی مدت مقایسه می کند.”در ایالات متحده، بیش از ۱۶ میلیون نفر حداقل یک دوره افسردگی عمده در زندگی شان داشته اند. همچنین، با توجه به موسسه ملی سلامت روان، دوباره بیش از ۱۹ درصد از بزرگسالان ایالات متحده در سال گذشته اختلال اضطرابی داشته اند.
نمایش دیدگاه ها (0)
دیدگاهتان را بنویسید