انتشار این مقاله


۱۰ اپلیکیشن برتر در حوزه سلامت روان

معرفی ۱۰ اپلیکیشن برتر در حوزه سلامت روان. این اپلیکیشن ها به بهبود مشکلاتی مثل افسردگی و اضطراب کمک می کنند.

این روز ها برای هرموضوعی اپلیکیشینی موجود است؛ از خرید گرفته تا سرگرمی و مسافرت. اپلیکیشن هایی که مدعی هستند می توانند از سلامت روان شما مراقبت کنند نیز در دسترس هستند. ما لیستی از ۱۰ اپلیکیشن سلامت روان تهیه کرده ایم.

اپلیکیشن سلامت
اپلیکیشن های سلامت روان به مشکلاتی مثل افسردگی و اضطراب و در کل بهبود سلامت روان کمک می کنند.

هرساله تقریبا ۴۸.۳ میلیون آمریکایی با نوعی مشکل در حوزه سلامت روانی مواجه می شوند که ۹.۸ میلیون از آنها مشکلاتی جدی هستند که فعالیت های روزمره افراد را مختل می کنند. اختلالات خلقی مثل افسردگی و اختلال دوقطبی بین افراد بالغ ۱۸ تا ۴۴ ساله آمریکایی ، سومین علت شایع بستری شدن هستند. علاوه براین احتمال ابتلا به بیماری های مزمن در افرادی که از بیماری های روانی شدید رنج می برند، بیشتر است و این افراد ۲۵ سال زود تر می میرند.

ورزش منظم و رژیم غذایی سالم می تواند سلامت روان و وضعیت کلی افراد را بهبود بخشد و به کاهش علائم افسردگی، اضطراب و استرس و افزایش اندورفین که مسبب شادی است منجر می شود. اپلیکیشن هایی که در زمینه بهبود سلامت روان فعال هستند، از روش هایی مثل مدیتیشن، هیپنوتیزم، رفتاردرمانی شناختی (CBT) و فراهم آوری شبکه حمایتی استفاده می کنند.

ما برای شما لیستی از ۱۰ اپلیکیشن سلامت روان برتر که می توانند به بهبود سلامت شما کمک کرده و از سلامت روان شما محافظت کنند فراهم کرده ایم.

۱. Calm

اپلیکیشن سلامتاندروید: رایگان

آیفون : رایگان

Calm به عنوان ” اپلیکیشن سال” اپل در سال ۲۰۱۷ شناخته شد. این اپلیکیشن سلامت روان برای کاهش اضطراب، بهبود خواب و کمک به احساس شادی بیشتر طراحی شده است.

Calm روی چهار عنصر اساسی مدیتیشن، تنفس، خواب و ریلکسیشن با هدف به ارمغان آوردن لذت، ذهنی شفاف و آرامش به زندگی روزمره شما، تمرکز کرده است.

این اپلیکیشن داری مدیتیشن هایی برای کاهش استرس، برنامه های تنفس، موزیک و صداهایی از طبیعت برای آرامش ذهن و بدن شما و بهبود خواب است.

اگر به تازگی با مدیتیشن آشنا شده اید، calm بهترین اپلیکیشن برای شما است؛ اما این اپلیکیشن برنامه هایی برای کاربران پیشرفته تر نیز ارائه می دهد. طول جلسات مدیتیشن از ۳ تا ۲۵ دقیقه است تا به راحتی بتوانید با برنامه خود هماهنگ شوید.

۲. Headspace

اپلیکیشن سلامت

اندروید : رایگان

آیفون : رایگان

Headspace از ذهن آگاهی (mindfulness) و مدیتیشن استفاده می کند تا به شما کمک کند که در انجام فعالیت های روزمره خود به بهترین شکل عمل کنید. هدف این اپلیکیشن فراهم آوری ابزار های مورد نیاز برای دستیابی به زندگی سالم تر و شادتر است.

هرزمان که نیاز به ایجاد روابطی سالم تر، یافتن جایی برای آرام شدن، آماده نگه داشتن ذهن یا کاهش استرس داشتید، Headspace صدها جلسه ذهن آگاهی و مدیتیشن موضوع محور برای کمک به شما دارد. براساس گزارشات این اپلیکیشن سلامت ، مدیتیشن استرس روزانه شما را کاهش داده و تمرکز و توجه شما را بهبود می بخشد. علاوه براین، استفاده از Headspace برای بهبود رفتار مهربانانه نسبت به دیگران در فقط سه هفته توصیه شده است.

۳. Moodnotes

اپلیکیشن سلامت

آیفون : ۳.۹۹$

Moodnotes یک ژورنال اندیشه و دفترخاطرات خلق است. می توان از این اپلیکیشن برای ثبت احساسات و بهبود عادات تفکر با استفاده از پیاده سازی رفتاردرمانی شناختی (CBT) و روانشناسی مثبت گرا بهره برد.

خلق و خویتان را ردیابی کرده و خودآگاهی خود را از آنچه بر آن تاثیر می گذارد، افزایش دهید. شناختن “تله” های تفکرتان و روش های بهبود آن را یادبگیرید.

اگر وارد “تله های تفکر” شوید، Moodnotes پیشنهادات و چشم اندازهای کاربردی برای کاهش استرس و بهبود سلامت شما فراهم می آورد. پیشرفت شما در بخش کاربردی “Insights” قابل مشاهده است

۴. Moodpath

اپلیکیشن سلامت

اندروید: رایگان

آیفون: رایگان

Moodpath همراه جیبی سلامت روان شماست. هدف این اپلیکیشن حمایت از شما در لحظات سخت و از طرفی راهنمایی کردن شما است

Moodpath برای ارزیابی سلامت شما و غربالگری علائم افسردگی روزانه سوالاتی می پرسد. هدف این غربالگری افزایش  آگاهی شما از تفکرات، هیجانات و احساساتتان است.

بعد از دوهفته این اپلیکیشن سندی الکترونیکی ایجاد می کند که میتوانید درمورد آن با یک متخصص سلامت صحبت کنید. بیش از ۱۵۰ ویدئو و تمرین روانشناسی در دسترس است تا به شما کمک کند خلقتان را بدانید و سلامت روان خود را بهتر کنید.

۵. Pacifica

اپلیکیشن سلامت

اندروید : رایگان

آیفون : رایگان

Pacifica جعبه ابزاری برای مواجهه با اضطراب و استرس روزمره درمیان جامعه ای از افراد با ذهنیت مشابه فراهم می کند. Pacifica به شما کمک می کند تا چرخه افکار، احساسات و رفتارهای غیرمفید را به وسیله شیوه هایی مثل CBT، ذهن آگاهی ، مدیتیشن، ردیابی خلق و خو و ریلکسیشن، ازبین ببرید.

این اپلیکیشن دارای دروس صوتی و فعالیت هایی است که به شما کمک می کند با استرس و افسردگی مواجه شوید. چالش های روزانه نیز فراهم می کند تا اضطراب خود را بتوانید مدیریت کنید و به اهداف بلند مدتتان دست یابید.

۶. SuperBetter

اپلیکیشن سلامت

اندروید: رایگان

آیفون: رایگان

SuperBetter به صورت بازی است و انعطلف پذیری و توانایی محکم ماندن، خوش بین بودن و انگیزه داشتن در مواجهه با چالش ها و موانع زندگی را افزایش می دهد.

مطالعه ای که در دانشگاه پنسیلوانیا انجام شده نشان می دهد درافرادی که به مدت ۳۰ روز SuperBetter را بازی کرده اند، خلق وخو بهتر شده بود ، علائم استرس و افسردگی کاهش یافته، و خودباوری برای رسیدن به اهداف افزایش یافته بود.

این اپلیکیشن سلامت روان به شما کمک می کند تا عادات جدید اتخاذ کنید، مهارت های خود را بهبود بخشید، روابط خود را مستحکم تر کنید، پروژه های خود را به پایان برسانید و به رویاهایتان دست یابید. SuperBetter این قابلیت را دارد که به کاهش اضطراب و افسردگی، مواجهه با بیماری های مزمن و بهبود اختلال استرس پس از آسیب (PTSD) کمک کند.

۷. ۷ Cups

اپلیکیشن سلامت

اندروید : رایگان

آیفون : رایگان

اگر احساس تنهایی، ناراحتی، اضطراب یا نگرانی می کنید، ۷ Cups شاید مناسب ترین اپلیکیشن برای شما باشد. این اپلیکیشن درمان آنلاین و حمایت عاطفی برای اضطراب و افسردگی فراهم می کند. بیش از ۱۶۰ هزار شنونده آموزش دیده و تراپیست معتبر وجود دارد که به صورت ناشناس و تمام وقت در دسترس هستند. با اطمینان به مشاوران و بدون ترس از قضاوت شدن درباره مشکلات ذهنی خود صحبت کنید.

۸. Anxiety Relief Hypnosis

اپلیکیشن سلامت

اندروید: رایگان

آیفون: رایگان

Anxiety Relief Hypnosis اپلیکیشینی است که برای بهبود آرامش و کاهش اضطراب در یک تا سه هفته توصیه می شود. سازندگان این اپلیکیشن سلامت روان می گویند هیپنوتیزم می تواند افکار مزاحم را در شما کاهش دهد و پاسخ شما را به رییلکسیشن بهبود بخشد که موجب پاسخ بهبود یافته به استرس خواهد شد. این اپلیکیشن جلسات صوتی فراهم می کند که توسط متخصصان هیپنوتیزم درمانی معتبر خوانده شده و همراه با موزیک آرام بخش و صداهایی از طبیعت برای کمک به ریلکسیشن است. ویژگی ” awaken at end” می تواند غیرفعال شود تا شما را به خواب عمیق فرو ببرد.

۹. Happify

اپلیکیشن سلامت

اندروید: رایگان

آیفون: رایگان

Happyfy فضایی برای غلبه بر افکار منفی و اضطراب و ایجاد انعطاف پذیری است. حدود ۸۶ درصد از کاربران این اپلیکیشن بعد از دوماه استفاده از این برنامه رضایت بیشتری از زندگی داشتند.

Happify از تکنیک ها و مداخلات مبتنی برشواهد در زمینه رفتاردرمانی شناختی (CBT)، روانشناسی مثبت گرا و ذهن آگاهی استفاده می کند تا الگوهای قدیمی و مضر را کنار گذاشته و عادات جدید و سالم ایجاد کنید. این اپلیکیشن سلامت روان فعالیت ها و بازی هایی را فراهم می کند تا رضایت شما از زندگی و توانایی مبارزه با افکار منفی بهبود یابد. سلامت هیجانی شما به عنوان امتیاز خوشحالی محاسبه می شود که می توانید هر هفته این امتیاز را بهبود بخشید.

۱۰. Talkspace

اپلیکیشن سلامت

اندروید: رایگان

آیفون: رایگان

Talkspace  اپلیکیشین برای ارائه مشاوره و راهکار‌‌های درمانی است که کاربران را به راهی مطمئن، کم هزینه و آسان برای مواجه با اضطراب، افسردگی، مشکلات روابط عاطفی و بیماری های مزمن متصل می کند. بیش از ۱۰۰۰ تراپیست معتبر که در زمینه اضطراب، فوبیا، افسردگی، خشونت خانگی، اختلال استرس پس از آسیب (PTSD) و غیره متخصص هستند در این اپلیکیشن در دسترس هستند.

بعد از عضو شدن در این اپلیکیشن می توانید به چت روم امن و خصوصی با یک مشاور معتبر دسترسی داشته باشید. براورده می شود قیمت گذاری این اپلیکیشن سلامت روان، ۸۰ درصد کمتر از جلسات مشاوره حضوری است.

فاطمه عالی نژاد


نمایش دیدگاه ها (0)
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *