انتشار این مقاله


چگونه مثبت اندیشی به افزایش طول عمر کمک می‌کند؟

مثبت اندیشی فوایدی زیادی از جمله کاهش استرس، بهبود ایمنی بدن و کاهش خطر بیماری‌های قلبی دارد. اما آیا می‌دانستید که مثبت اندیشی حقیقتا می‌تواند عمر شما را طولانی‌تر کند؟

مثبت اندیشی فوایدی زیادی از جمله کاهش استرس، بهبود ایمنی بدن و کاهش خطر بیماری‌های قلبی دارد. اما آیا می‌دانستید که مثبت اندیشی حقیقتا می‌تواند عمر شما را طولانی‌تر کند؟

چندین سال به عمر خود بیافزایید

تحقیقات نشان می‌دهد که میزان درک شما از پیری چقدر بر عمر زندگی شما تاثیر می‌گذارد. در بررسی ۶۶۰ نفر از مردم مشاهده شد که آن‌هایی که درک مثبت بیشتری از افزایش سن خود داشتند، به‌طور متوسط ۷.۵ سال بیشتر عمر کردند. این تاثیر پس از کنترل سایر فاکتورها از جمله سن، جنس، درآمد، تنهایی و وضعیت سلامتی نیز صادق بوده است.

نگاهی به سالمندی

مطالعه روی این موضوع نشان داده است که افراد جوانی که به جای ترسیدن از پیری با نگاهی مثبت به آن می‌نگرند، شانس بیشتری برای عمر طولانی‌تر دارند. این بدان علت است که تنظیم درک شما از پیری در حالی که هنوز جوان هستید، دید مثبت‌تان را بهبود می‌بخشد و می‌تواند تاثیر شگرفی در امید به زندگی‌تان داشته باشد.

مقالۀ مرتبط: تاثیر افکارمان بر کارهای روزانه؛ مثبت بیندیشیم

بهبود مقاومت

هیچکس مطمئن نیست که چرا به نظر می‌رسد که نگرش مثبت منجر به طول عمر بیشتری می‌شود. محققان معتقدند که مثبت اندیشی درمورد افزایش سن و پیری می‌تواند امید به زندگی فرد را افزایش دهد، وی را در برابر بیماری مقاوم‌تر و درمورد سلامتی پیشگیرانه‌تر کند. توضیح دیگر این است که استرس ذهنی پیری در افراد دارای نگرش مثبت هستند، کمتر است. مثبت اندیشی و کاهش استرس نیز مرتبط هستند.

با افزایش سن بینش تغییر می‌کند

چه چیز پیری عالی است؟ سوال خوبیست! در جامعه ما بیش از همه به جوانی و زیبایی ارج می‌نهند. پیام‌های درمورد پیری تمایل به تاکید به جنبه‌های منفی آن دارد. اما، افراد هرچه پیرتر می‌شوند، باید بهتر باشند. تجربه، همراه با بلوغ، به افراد بزرگ‌تر دید و بینش خوبی می‌بخشد. افراد مسن بیشتر با معنویات درارتباطند و مسائل ژرف و ارزشمند را در زندگی‌شان در اولویت قرار می‌دهند. با سبک زندگی ساده و سالم می‌توانید سلامتی و انرژی خود را در کل طول زندگی حفظ کنید.

مقالۀ مرتبط: چگونه فردی خوش بین باشیم و مثبت فکر کنیم؟

سایر نشانه‌های سالم پیری

علاوه‌بر تفکر مثبت، نشانه‌های پیری سالم دیگری وجود دارد که می‌توانند چندین سال به طول عمرتان بیافزایند:

  • فشارخون پایین: چهار سال
  • کلسترول پایین: چهار سال
  • وزن سالم: یک تا سه سال
  • عدم مصرف سیگار: چهارده سال
  • ورزش منظم: یک تا سه سال
آنیتا ریحانی فرد


نمایش دیدگاه ها (0)
دیدگاهتان را بنویسید