انتشار این مقاله


علل عدم جذابیت که از آن‌ها آگاهی ندارید!

 هرکسی می‌کوشد فردی عالی، مهربان، صبور و دلسوز باشد؛ اما برای بعضی‌ها این اتفاق نمی‌افتد. رفتارها و عادات بسیاری وجود دارند که باعث می‌شوند افراد غیرجذاب و اذیت‌کننده جلوه کرده و کسی تمایل به بودن در کنار آن‌ها نداشته باشد.  در ادامه تعدادی از این ویژگی‌ها بررسی می‌شود. شاید فکر کنید این رفتارها در شما […]

 هرکسی می‌کوشد فردی عالی، مهربان، صبور و دلسوز باشد؛ اما برای بعضی‌ها این اتفاق نمی‌افتد. رفتارها و عادات بسیاری وجود دارند که باعث می‌شوند افراد غیرجذاب و اذیت‌کننده جلوه کرده و کسی تمایل به بودن در کنار آن‌ها نداشته باشد. 

در ادامه تعدادی از این ویژگی‌ها بررسی می‌شود. شاید فکر کنید این رفتارها در شما صدق می‌کنند؛ در این صورت، سعی کنید این ویژگی‌ها را اصلاح کنید. خواهید دید که دایره دوستان شما بزرگتر خواهد شد.

خودشیفته و خودخواه هستید

بسیاری از افراد بدون این که آگاهی داشته باشند، چنین رفتاری دارند. در این حالت، شما فقط بر روی خودتان تمرکز می‌کنید، فقط راجع به خودتان صحبت می‌کنید، اغلب به گفته‌های دیگران اهمیت نمی‌دهید و فقط خود را لایق اهمیت می‌دانید. اگر اینگونه هستید، اکنون زمان تغییر است. هیچ کس تمایل به دوستی با کسی که فقط خود را می‌بیند، ندارد.

فقط به زیبایی ظاهری توجه می‌کنید و به درون خود اهمیت نمی‌دهید

زیبایی واقعی در روح و قلب آدمی است. ظاهر فیزیکی اهمیت چندانی ندارد. افراد دارای رفتارهای غیرجذاب فکر می‌کنند تنها زیبایی ظاهری مهم است.

به آینه نگاه کنید و عمیقا درون خود را بنگرید؛ اگر درونی زشت دارید، بایستی طرز فکر خود را عوض کنید.

همیشه در حال رقابت هستید

آیا شما فردی هستید که باید از هرکس بهتر باشد؟ اگر چنین است، فرد غیرجذابی هستید. باید بیشتر به دوستان خود اهمیت داده و به آن‌ها نیز فرصت بدهید.

مثلا اگر دوست شما بر حس ترس از ارتفاع خود غلبه کرده و ۱۰ فوت (واحد طول) از سطح زمین بالا رفته است. نباید به او بگویید: <<فقط ۱۰ فوت؟! من ۳۰ فوت بالا رفته‌ام.>> به جای آن بگویید: <<عالی است. من به تو افتخار می‌کنم.>> 

به دوستان خود به عنوان دشمن نگاه می‌کنید

افرادی که غیرجذاب به نظر می‌رسند، همیشه در جنگ با دوستانشان هستند. به جای آنکه همراه دوستانتان باشید و به آن‌ها اهمیت دهید، همیشه به آن‌‌ها پشت کرده و از پشت خنجر می‌زنید.

دوستان شما دشمنانتان نیستند؛ آن‌ها متحدان شما هستند.

 راجع به اهمیت خودتان برای دیگران سوال می‌کنید

اگر پیوسته می‌پرسید که چرا دیگران شما را آنقدر که شایسته است، مهم نمی‌بینند؛ قطعا فرد غیرجذابی هستید.

مثلا یک‌بار دو نفر از دوستانتان بدون شما جایی رفته‌اند. این مورد برای آن‌ها اهمیتی ندارد ولی شما حساسیت نشان می‌دهید. آن‌ها همچنان دوست شما هستند و قرار نیست با نبودن شما زندگی آن‌ها متوقف شود.

شما رئیس هستید

در یک گروه دوستی، همه باید در زمین‌های مساوی باشند. اگر شما فردی هستید که در گروه همیشه تصمیم می‌گیرید، افراد باید شما را راضی نگه دارند و می‌خواهید دیگران را کنترل کنید، رفتاری غیرجذاب دارید.

صادق نیستید

اگر می‌خواهید دوستی فوق‌العاده باشید و دیگران تمایل به معاشرت با شما داشته باشند، باید صداقت داشته باشید. بیشتر افرادی که رفتارهای زشت دارند، صداقت ندارند؛ راجع به هر چیزی دروغ می‌گویند؛ به هر سوالی که از آن‌ها بپرسید، حساسیت نشان می‌دهند و احساسات دقیق خود را در رابطه با مسائل بروز نمی‌دهند. در واقع، صداقت بهترین سیاست است.

گستاخ و بی‌ادب هستید

 اگر مرتبا بی‌ادبی کرده و دوستانتان از اظهارات شما در جمع خجالت می‌کشند، باید این رفتار را متوقف کنید. در غیر این صورت، دیگران تمایلی به معاشرت با شما نخواهند داشت. در زمان‌هایی که با کسی موافق نیستید یا چیزی را نمی‌خواهید ببینید، قبل از این که دیگران به نظر شما توجه کنند، رفتار شما را می‌بینند.

قابل اتکا و اعتماد نیستید؛ به دیگران وابسته هستید

آیا دوستانتان برای کمک به شما زنگ می‌زنند؟ اگر شما کسی هستید که دیگران نمی‌توانند روی شما حساب باز کنند، این یک ویژگی غیرجذاب در دوستی‌هاست.

به طرز مشابه، اگر همیشه از دیگران کمک می‌خواهید، این ویژگی نیز وجهه خوبی ندارد.

همیشه منفی هستید

بدبینی ویژگی جذابی نیست. اگر همیشه موقعیت‌ها را به شکل منفی تعبیر می‌کنید، طرز برخورد خود را عوض کنید. 

هیچ‌کس تمایل به دوستی با کسی که همیشه به جای مثبت منفی را می‌بیند، ندارد.

 

 

مهدیه وظیفه


نمایش دیدگاه ها (0)
دیدگاهتان را بنویسید