انتشار این مقاله


میزان گریه‌ی نوزادان هر کشور متفاوت است!

طبق بررسی انجام شده نوزادان کشورهای مختلف به یک میزان گریه نمی کنند!

گریه کردن نوزادان یک واقعیت غیر قابل انکار در زندگی آنان است، اما میزان گریه ی آنان در هر کشور با سایر کشور ها متفاوت است. بررسی بر روی ۸۷۰۰ نوزاد در هشت کشور دانمارک، آلمان، ایتالیا، بریتانیا، کانادا، ایالات متحده، ژاپن و هلند انجام گرفت. بر اساس این بررسی، طولانی ترین زمان گریه و نق زدن مربوط به کشورهای کانادا، ایتالیا، هلند و بریتانیا می باشد. در حالی که نوزادان آلمانی، دانمارکی و ژاپنی کمترین زمان نق زدن و گریه کردن را دارند. نوزادان آمریکایی و استرالیا نیز در میانه ی آمار قرار دارند.

پروفسور Dieter Wolke, محقق دانشگاه روانشناسی Warwick در انگلستان عقیده دارد که تفاوت گریه ی نوزادان در هفته های اول زندگی یک امر نرمال است. کشور ها به تنهایی باعث ایجاد تفاوت میزان گریه ی نوزادان نمی شوند. فاکتورهایی دیگر همانند رفتارهای قومی و خانوادگی، میزان استرس مادر در طول بارداری و حتی ژنتیک در ایجاد این تفاوت نقش دارند. مادرانی که در طول دوره ی بارداری و حتی بعد از  زایمان فشار روحی زیادی را متحمل شده اند، نوزادان نا آرام تری خواهند داشت.

بررسی انجام شده، شامل ۲۸ مطالعه بود که درآن ۸,۶۹۰ والدین در اولین سه ماهه ی زندگی نوزادشان، دفعات گریه کردن، نق زدن و کولیک را یادداشت کردند. کولیک شرایطی است که نوزاد به خاطر گازی که در معده و روده اش دارد و نمی تواند آن را خالی کند، گریه می کند که به میزان سه بار در هفته و روزانه ۳ ساعت میزان طبیعی برای گریه ناشی از کولیک است.

به طور متوسط، نوزادان روزانه ۲ ساعت در دو هفته ی اول گریه می کنند. بیشترین میزان گریه، در هفته ی ششم به میزان دو ساعت و ۱۵ دقیقه و در هفته ی ۱۲ ام این میزان به ۱ ساعت و ۱۰ دقیقه رسید.همانطور که گفته شد میزان گریه ی نوزادان بسیار متفاوت است، بعضی از آنها فقط نیم ساعت و بعضی ها ۵ ساعت در روز گریه می کنند.

محققان گزارش کردند که مقادیر بالای کولیک بیشتر به سن نوزاد بستگی دارد؛ بیشترین میزان گریه ی ناشی از کولیک در نوزادان ۲-۱ هفته در انگلستان ( ۲۸%)، نوزادان ۴-۳ هفته در کانادا (۳۴%) و نوزادان ۹-۸ هفته در ایتالیا (۲۱%) بود. علاوه بر این، کمترین میزان هم مربوط به نوزادان ۴-۳ هفته در دانمارک و آلمان بود.

علت تفاوت میزان گریه ها هنوز به طور کامل مشخص نیست، اما می توان نحوه ی شیر دادن به نوزاد را از عوامل اصلی آن در نظر گرفت. به گفته ی محققان، نوزادانی که با شیشه شیر تغذیه می شوند و یا هم با شیشه شیر و هم با سینه ی مادر شیر می خورند، در مقایسه با نوزادانی که فقط با سینه ی مادر تغذیه می شوند به میزان کمتری گریه می کنند. لذا شاغل بودن مادران و قانون مرخصی بعد از زایمان در بعضی از کشورها می تواند تفاوت ایجاد کند. مادرانی که  کار می کنند، به مراتب وقت کمتری برای شیردهی نوزاد خود دارند و این باعث عدم وابستگی بیش از حد نوزاد به مادر شود.

نتایج این بررسی ۳ آوریل در ژورنال طب اطفال Journal of Pediatrics منتشر شد.

 

ماریا معمارزاده


نمایش دیدگاه ها (0)
دیدگاهتان را بنویسید